Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hyra/köpa film i iTunes


kladda

Rekommendera Poster

Hej!

Jag lyckas inte hitta var man kan köpa eller hyra film i iTunes.. Vad jag har kunnat läsa mig till kom det en uppdatering för ca 1år sedan som skulle gjort detta möjligt.

 

När jag går in i store hittar jag inte ens fler kategorier än: Musik, Podcasts, Ljudböcker och Program.

 

Tack på förhand!

 

MVH - Jonatan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fortfarande något som bara fungerar i vissa länder och Sverige är inte ett av de ännu... Steve Jobs sa för över ett år sedan att under 2008 skulle de allra flesta länder få möjligheten till detta men som jag skrev så har inte Sverige den möjligheten ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Varför är det så ?

Borde inte Apple satsa på just film genom iTunes store i och med IPRED och all rädsla för det ?

Alla Svenssons som inte är superhaja på att fildela och är rädda för att åka dit borde ju älska det smidiga med att hyra film genom datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så ?

Borde inte Apple satsa på just film genom iTunes store i och med IPRED och all rädsla för det ?

Alla Svenssons som inte är superhaja på att fildela och är rädda för att åka dit borde ju älska det smidiga med att hyra film genom datorn ?

 

Kan inte annat än att hålla med dig.

Hur funkar det med apple tv? kan man inte köpa/hyra film direkt på den heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Håller med om att det är kass att man inte fått till köp i skandinavien.

Tror att det har att göra med rättigheter från filmbolagen, och inte helt Apples fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple TV har redan fallerat och iPad kommer också att göra det, för oss svenskar, om inte detta blir löst fram till releasen i slut av mars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppa tror jag inte ipad gör, pga. Filmer i iTunes. Beror lite på också, i ipad appen videos, kmr bara köp/hyr film hamnar där eller även film man syncar över från datorn tro..

Såg inte ut som att video funktionen fanns kvar i iPoden på ipad som på en iPhone iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du hyra film så får du skaffa dig ett USA-konto och sedan köpa presentkort på ebay :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir krångligare för Apple att ha igång TV/Film i Sverige. De måste ju då vänta till en TV-serie har gått färdigt på svensk TV innan de kan trycka ut den i iTunes. Samma sak med Filmer.

 

Jag skulle vara hur nöjd som helst om de bara körde över Svensk Media och släppte allt samtidigt överallt, visserligen skulle SF gå under inom ett par år. Alla reklambaserade kanaler (TV3,TV4,Kanal5,TV6 osv) kommer också få det svårt då ingen vill köpa reklamplatser om ingen kollar på kanalen...

 

Men vem bryr sig om det :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....

Jag skulle vara hur nöjd som helst om de bara körde över Svensk Media och släppte allt samtidigt överallt, visserligen skulle SF gå under inom ett par år. Alla reklambaserade kanaler (TV3,TV4,Kanal5,TV6 osv) kommer också få det svårt då ingen vill köpa reklamplatser om ingen kollar på kanalen...

 

Men vem bryr sig om det :P

Word! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...