carlsson Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Har kört med Visual Hub ett bra tag nu, men eftersom det inte tillverkas längre bland annat, så letar jag efter ett bättre program. Jag söker ett program som har följande: - Konverterade filer ska hamna i iTunes (och på så sätt till ATV:n). - Hot folder (dvs, alla filer som hamnar i en specifik mapp ska automatiskt konverteras). - Stöd för Subtitles (dvs, inbränning av bifogade .srt-filer i samband med konverteringen). Har kikat lite, men hittar inget som i synnerhet har Hot folder-funktionen. Någon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapoj Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Handbrake, utan tvekan kolla in instruktionsvideon på iLove. // H Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 11, 2009 Author Share Posted February 11, 2009 Men jag hittar inte att den har stöd för hotfolder...? Har den det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted February 12, 2009 Author Share Posted February 12, 2009 Dessutom, Handbreak har inte batchkonvertering. Ett måste för den här typen av program, IMHO. Fler förslag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlbo Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 På denna sida finns mycket i konvertering. http://www.videohelp.com/tools?toolsearch=mkv Du kan väl kolla upp här och se om du kan använda något av detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
An3Azz Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Finns det inget sätt för ATV att visa xvid filmer, jag har hur många såna somhelst och det skulle ju vara aningen drygt att konvertera alla till mp4/h264 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilhelm-tell Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 På denna sida finns mycket i konvertering. http://www.videohelp.com/tools?toolsearch=mkv Du kan väl kolla upp här och se om du kan använda något av detta. Instämmer, mycket bra sida. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.