Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

min g4 startar inte


edomac

Rekommendera Poster

hej

 

jag håll på att sätta in en dvd-brännare på min powemac g4. jag gjorde exakt som det stod i instalationsboken men när jag skulle köra igång datorn igen så vill den inte starta alls. bara on-lyset tänds men inget händer och ingenting hörs från hårdisken.

 

vad kan ha hänt och vet någon hur jag kan lösa detta ?????

 

hjäppppppppppppppppppppppp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det sitter numera en lös sladd någonstans...

2. Du behöver byta BackUp-batteriet

3. Du behöver trycka på PMU-resetknappen bredvid BU-batteriet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstar tveklöst på Axelmans nr 1. :D

 

PS. Kolla alla svartrödgula strömanslutningar och IDE-kopplingarna mellan hårddisk och logikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi sedan gör en analys av ordet hjäppppppppppppppppp och kortar av det till det troliga hjäpp skulle jag tolka det som en förkortning av hjärnsläpp.

:hihihi: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi sedan gör en analys av ordet hjäppppppppppppppppp och kortar av det till det troliga hjäpp skulle jag tolka det som en förkortning av hjärnsläpp.

:hihihi: :hihihi:

När du analyserat klart det ordet, kan du gå vidare med "hårdisk".

 

Till ämnet...

Jag gissar att du har råkat dra ur/glömt sätta i hårddiskens strömkontakt, eller kontakten till moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK !!!

 

för de goda tipset.

 

det räckte med att trycka PMU-resetknappen och allt var bra igen.

jag måste erkänna att jag sov ganska dåligt inatt när jag undrade om hur jag skulle lösa problemet och hur mycket det skulle kosta mig ...

 

nu har man lärt sig en ny grej om min G4 som jag absolut tänker köra i några år till.

 

ursäkta om jag stavade fel i mitt inlägg ... vissa verkar bry sig mycket om sånt.

 

tack igen ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...