Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Det ultimata apple-hemmet

svagkyl

Recommended Posts

Funderar lite på hur jag ska bygga upp mitt hem så att det blir så apple-integrerat som möjligt.

Förutsättningar:

* 2 datorer (laptop/laptop eller laptop/stationär).

* Allt i iTunes ska båda datorerna komma åt. Vill alltså att båda datorerna ska komma åt samma iTunes-bibliotek.

* Allt i iPhoto ska båda komma åt, precis som i iTunes. Dvs. samma bibliotek.

* När jag är ute och reser med laptopen så vill jag fortfarande komma åt iTunes-biblioteket. Dvs. jag vill kunna streama över Internet.

* Backup av båda datorerna internt (dvs. backup-filerna kan lagras hemma).

* Backup av kort och dokument externt (dvs. backup-filerna ska lagras på någons server).

* Komma åt alla dokument och annat som kan ligga på hårddisken på den andra datorn.

Det var nog allt jag kom på nu, vad säger ni? Möjligheter? Prylar att köpa? Saker att tänka på? Program att använda?

Hur har ni kopplat ihop allt hemma?

Funderar lite på hur jag ska bygga upp mitt hem så att det blir så apple-integrerat som möjligt.

Förutsättningar:

* 2 datorer (laptop/laptop eller laptop/stationär).

* Allt i iTunes ska båda datorerna komma åt. Vill alltså att båda datorerna ska komma åt samma iTunes-bibliotek.

* Allt i iPhoto ska båda komma åt, precis som i iTunes. Dvs. samma bibliotek.

* När jag är ute och reser med laptopen så vill jag fortfarande komma åt iTunes-biblioteket. Dvs. jag vill kunna streama över Internet.

* Backup av båda datorerna internt (dvs. backup-filerna kan lagras hemma).

* Backup av kort och dokument externt (dvs. backup-filerna ska lagras på någons server).

* Komma åt alla dokument och annat som kan ligga på hårddisken på den andra datorn.

Det var nog allt jag kom på nu, vad säger ni? Möjligheter? Prylar att köpa? Saker att tänka på? Program att använda?

Hur har ni kopplat ihop allt hemma?

1. Tycker det är bäst med en laptop och en stationär.

2. Vet ej om detta är möjligt. Kanske någon annan här vet det?

3. Samma här

4. Du kan använda funktionen back to my mac som apple har skapat, då kommer du kunna se ditt itunes-bibliotek som du har på den andra datorn (men den måste då vara på)

5. Använd time capsule. Den backar upp allt trådlöst på flera datorer.

6. Använd time capsule där också.

7. Anvnäd back to my mac här också.

Var väldigt schyst nu.

Inte så svårt att ta reda på det här själv va -_-

Ingen som har en server hemma och lagt iTunes-biblioteket där? Och sen kopplat fler än en dator till den?

• 3 weeks later...

Låter som om du skulle behöva en riktigt väl konfigurerad server till ditt hem.. ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...