Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

köpa ny macbook aluminium


Dunderhake

Rekommendera Poster

hej allahopa!

dags att köpa ny dator, har den gamla vita macbooken men tycker kvaliteten är bedrövlig.

vad jag förstår är aluminiumbooken mycket bättre!

 

några frågor innan jag beställer.

priset är ju lika vart jag än köper, men finns det fördelar att handla hos tex applestore eller macoteket osv?

 

den lilla vita fjärrkontrollen följer den med eller måste man betälla den extra?

 

jag hade ju massor av frågor men nu var det tomt.

 

förmoda svaren finns någonstans på forumet redan men har inte hittat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du student så har du 10% rabatt på Applestore och 6% på Macoteket. Köpte själv min på Macoteket då jag är aningen konservativ och gillar fysiska butiker, speciellt när prisskillnaden är liten/obefintlig.

 

Fjärrkontrollen får du köpa separat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ingen student och kommer köpa över nätet.

 

stämmer det att det är en ny minidvi utgång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ingen student och kommer köpa över nätet.

 

stämmer det att det är en ny minidvi utgång?

 

Japp, och till den måste du köpa ännu en adapter för typ 300 spänn eller vad den nu kostade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle säga att det finns bara fördelar med att köpa från Apple Store på internet. Just för att det är Apple Store.

 

Annars är det rätt likgiltigt.

 

Och fjärrkontrollen måste du köpa separat, den kostar 169 kronor på apple store.

 

En mini-dvaport till VGA-adapter kostar tex 279 kronor på apple store. Men det beror på vilken utgång du vill ha, tror jag. och om du vill ha original eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du student så har du 10% rabatt på Applestore och 6% på Macoteket. Köpte själv min på Macoteket då jag är aningen konservativ och gillar fysiska butiker, speciellt när prisskillnaden är liten/obefintlig.

 

Fjärrkontrollen får du köpa separat.

 

det är 6 % på Applestore också nu, de har sänkt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är 6 % på Applestore också nu, de har sänkt....

 

nej men det är 6% om du inte loggar in via CSN, utan bara klickar dig in till Education store, men loggar du in via CSN/mecenat så är det 10%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej men det är 6% om du inte loggar in via CSN, utan bara klickar dig in till Education store, men loggar du in via CSN/mecenat så är det 10%

 

åhh, då ber jag om ursäkt :P länge sedans jag var inloggad på mitt mecenat kort :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt är inte student så några procent hit eller dit var inte så noga :) .

 

tack för alla svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle vara intressant att veta i vilken stad han bor, tex i Helsingborg finns Johnssons Data som bara säljer apple produkter (allt från datoter till Ipods och program), de har en otrolig service o samt en stor service-verkstad mitt emot. När jag köpt min Macbook Alu 2,4 så var batteriet kasst och jag ringde dit och fick 2 dagar senare batteriet utbytt, gick ned och gav dem de gamla och fick ett nytt. Och 2005 när jag nyss blivit mac-ägare och en mini-cd fastnade fastnade i slot-in driven (eftersom de inte klarar irreguljära skivor) gick jag ned med min powerbook G4 och de fixade det till dagen efter. Poängen är att det är bra om du kan välja en apple-affär som har en service-verkstad i närheten.

 

mvh Fredde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är mig du undrar om så bor jag i östersund.

har faktiskt öppnat en affär nu i stan, holodeck AB.

har faktiskt Apple Auktoriserad service providers!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...