Pocahontas Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4375111.ab Bevare mig väl, är min kommentar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Peth var snabbare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Peth var snabbare! Förtjänar en egen tråd, så dum är idén Nästa förslag är väl Fader vår varje morgon i skolan igen... Hur många av er har behövt genomlida det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabben Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Gud hatar ju Sverige! http://www.godhatessweden.com/ En sån tur vi har Freja då! Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Gud hatar ju Sverige!http://www.godhatessweden.com/ En sån tur vi har Freja då! Det kanske hon gör också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Säger bara Valhall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niffen Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Säger bara Valhall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
snowreeler Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Säger bara Valhall. Faktiskt sundare tro än den kristna, om jag får uttrycka min mening. Detta förutsatt att man har en tro på nåt gudomligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Vet inte huruvidare det är "sundare" att tro på flera gudar men roligare alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabben Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Vi firar ju både jul och midsommar som med blot precis som alltid även om det är förklätt i kristen kostym. Festen och tidpunkten är densamma som alltid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JonasForss Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ska det inte vara konjunktiv - "välsigne" i st f imperativ - "välsigna" ? eller är det ett led i en mer förutsättande och befallande religionsutövning? J Link to comment Share on other sites More sharing options...
adzer Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Religion och politik är ungefär lika bra kombination som barn och skjutvapen, vilket också är vida förekommande i det stora korkade landet till väst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Justitia Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ska det inte vara konjunktiv - "välsigne" i st f imperativ - "välsigna" ?eller är det ett led i en mer förutsättande och befallande religionsutövning? J Åh, älskar språkliga finurligheter! Det är synd att språkanvändningen utarmas, det finns så många nyanser som jag tror går förlorade i den utveckling man ser idag. (Ledsen att avvika från ämnet. Åter till ordningen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rickard1234 Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ska det inte vara konjunktiv - "välsigne" i st f imperativ - "välsigna" ?eller är det ett led i en mer förutsättande och befallande religionsutövning? J Åh, älskar språkliga finurligheter! Det är synd att språkanvändningen utarmas, det finns så många nyanser som jag tror går förlorade i den utveckling man ser idag.(Ledsen att avvika från ämnet. Åter till ordningen.) Justitia sa det.. "åter till ordningen".. Link to comment Share on other sites More sharing options...
canoner Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Snart kan vi andas ut när KD och dess vansinniga politiker hamnar under 4% spärren. Jag håller tummarna för det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ska det inte vara konjunktiv - "välsigne" i st f imperativ - "välsigna" ?eller är det ett led i en mer förutsättande och befallande religionsutövning? J Håller med, tyckte också det såg konstigt ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Tycker dock annars att det bara visar på USAs storhetsvansinne i deras fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
falafeln Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 ”Vårt lands lagar är byggda på kristna värderingar”, ja som avsaknad av religionsfrihet (som också innefattar rätten att slippa skiten) eller? Är inte säker på att Reinfeldt är kristen, och det skulle vara diskriminerande mot alla icke-religiösa (eller icke-kristna) statsministrar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sternis Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Jag säger bara FSM. Men visst, stadsministern kan väl få avsluta varje tal med "Gud välsigna Sverige" om han/hon vill. Det är ju inte som att det kommer göra nån skillnad. Det är inte vad du säger, utan vad du gör som spelar roll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
julle_ironrose Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Förtjänar en egen tråd, så dum är idén Nästa förslag är väl Fader vår varje morgon i skolan igen... Hur många av er har behövt genomlida det? Jo fader vår, psalmsång varje morgon, samt tacka Gud före och efter maten. Jag gick i vanlig skola på 60-talet, men min fröken var pensionsmässig och det var krav på lärarna då att de skulle tillhöra den kristna tron för att få bli lärare. Jag dog uppenbarligen inte av det, men tycker att tro är en privatsak och skall inte blandas ihop med politik eller prackas på folk i tid och otid. Statsministern skall hålla truten när det gäller gudomliga välsignelser - tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nabben Posted February 11, 2009 Share Posted February 11, 2009 Åh, älskar språkliga finurligheter! Det är synd att språkanvändningen utarmas, det finns så många nyanser som jag tror går förlorade i den utveckling man ser idag.(Ledsen att avvika från ämnet. Åter till ordningen.) Visst saknar man gamla godingar som "dubbelt inskjuten bisats" ibland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Får du allt beskriva med ett exempel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tigercop Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Man får verkligen hoppas att förslaget aldrig går igenom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.