dabal Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Hej Har precis köpt min Iphone 3G och det funkar ju bra att surfa med den osv. Men hur gör jag för att använda den som "modem" ansluten till datorn? Jag har ett telia 3G abonnemang. Vilket program behöver jag? Tacksam för svar. / En nybörjare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankhellyeah Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Vad jag vet så går det inte, om man inte jailbreakar telefonen... Men vi väntar nog alla på en sån lösning... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappe Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Ja det går om du jailbreakar (eller var snabb och skaffade ett program i appstore innan det försvann) och tänka sig, det finns en tråd som heter exakt samma redan! https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=89633 Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Vill du använda den som modem så rekommenderas PdaNet om du jailbreakar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dabal Posted February 10, 2009 Author Share Posted February 10, 2009 Är det någon som jailbreakat och använt ett program som gör att telefonen fungerat som modem? Funkar det bra? Kan man svara i telefon om det ringer eller går tel.svararen på då? Tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
slowmove Posted February 10, 2009 Share Posted February 10, 2009 Ens läst svaren? PdaNet iphonemodem.com iphonemodem.de PdaNet bäst enligt de allra flesta...Kör du windows kan du köra via kabeln då också, håller batteriet bättre på iphonen med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappe Posted February 12, 2009 Share Posted February 12, 2009 Ens läst svaren? PdaNet iphonemodem.com iphonemodem.de PdaNet bäst enligt de allra flesta...Kör du windows kan du köra via kabeln då också, håller batteriet bättre på iphonen med. Du kan ju inte förvänta sig att folk läser svaren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.