Jump to content
Just nu i M3-nätverket

få in sin arbetskalender...

Closetland

Recommended Posts

Vad kan man gøra ifall det enda føretaget tillåter ær active sync?(mao no go itunes)

Finns det något sætt att få min outlook kalender till iphonen?

Tvivlar men tænkte iaf kasta ut frågan hær, tack på førhand =)

Synca den till google calendar och sedan till iphonen via google sync som kör just active sync...

Synca den till google calendar och sedan till iphonen via google sync som kör just active sync...

hur syncar jag den till google calendar?

behøver nog mer instruktioner ær jag rædd, tack før svar =)

Det är inte så att företaget tillåter synkning via exchangeservern som är åtkomlig via internet, då är ju problemet lättlöst. Aktivera synkning via exchangekonto direkt i iPhonen.

Det är inte så att företaget tillåter synkning via exchangeservern som är åtkomlig via internet, då är ju problemet lättlöst. Aktivera synkning via exchangekonto direkt i iPhonen.

nope desværre inte :/

har inte ens något anvændarnamn och løsenord till min mail eller så... kommer bara åt den genom att starta outlook.

Har inte provat själv, men programvaran på länken här under bör lösa problemet...

http://www.google.com/support/calendar/bin...py?answer=89955

När du väl fått in din jobbakalender i google calendar, kika på länken nedan:

http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

det dær føll direkt... vi kør fortfarande 2000 på jobbet...suck.

ær inte active sync klienten før windows mobiler?

Alldeles riktigt. Active Sync kan köras både mot en PC och mot en Exchange-server. Det är alltså inte en del av Exchange (i egentlig mening). Det är en synkroniseringsmjukvara.

Sedan över till din fråga - jag tror att det kan blis vårt mot bakgrund av att de som idag har Outlook och kör Windows synkroniserar via iTunes. Det är så att säga den gängse vägen att sköta informationsflödet. Det finns mjukvara för att synkronisera en Windows Mobil med Calender/Mail och Adressbook och det finns mjukvara för att flytta information från en Windows Moibl/BlackBerry och Palm till iPhone men jag har inte ramlat över ett alternativ till iTunes.

Vad kan man gøra ifall det enda føretaget tillåter ær active sync?(mao no go itunes)

Finns det något sætt att få min outlook kalender till iphonen?

Tvivlar men tænkte iaf kasta ut frågan hær, tack på førhand =)

Vet inte svaret på din fråga, men varför inte köra Google kalender. Den syncar automatiskt till iPhonen. Testa!

Vet inte svaret på din fråga, men varför inte köra Google kalender. Den syncar automatiskt till iPhonen. Testa!

Handlar det om ett företag och ett företags information så kan det vara direkt olämpligt att använda andra, externa tjänster. Det kan mycket väl strida mot interna regler, bara för att ta ett exempel.

Activesync fungerar alldeles utmärkt på min iphone. Men det var lite pyssel med installationen minns jag.

active sync som i den fula rutan med en grøn symbol som snurrar? Hur gør man det?

Som svar till er andra i denna tråd,(tack før input førøvrigt)

det ær egentligen inte jag som vill få kalendern in i iphonen... utan min chef. Vi jobbar på ett føretag med strikt sækerhetspolicy så inga externa program får installeras. Active sync før winmobiler finns men chefen anvænder ju som sagt iphone.

Ær intresserad av ALLA møjliga løsningar(førutom de dær man måste installera ytterligare program) oavsett sækerhetsrisk( t ex gcal) då chefen sjælv får avgøra vad han vill gøra eller ej.

Min tanke var ifall det går att exportera sin kalender på något vis och sedan plocka upp den i gcal før att sedan synca? Vad behøvs gøras isåfall?

active sync som i den fula rutan med en grøn symbol som snurrar? Hur gør man det?

Som svar till er andra i denna tråd,(tack før input førøvrigt)

det ær egentligen inte jag som vill få kalendern in i iphonen... utan min chef. Vi jobbar på ett føretag med strikt sækerhetspolicy så inga externa program får installeras. Active sync før winmobiler finns men chefen anvænder ju som sagt iphone.

Ær intresserad av ALLA møjliga løsningar(førutom de dær man måste installera ytterligare program) oavsett sækerhetsrisk( t ex gcal) då chefen sjælv får avgøra vad han vill gøra eller ej.

Min tanke var ifall det går att exportera sin kalender på något vis och sedan plocka upp den i gcal før att sedan synca? Vad behøvs gøras isåfall?

Alltså activesync är bara det program ni synkar med datorn.

Jag kan sätta en hundring på att ni kör en exchangemiljö i grunden och i så fall är det bara att peta in de uppgifterna i iphonen (förutsatt att företag tillåter externa kopplingar).

Jag kan sätta en hundring på att ni kör en exchangemiljö i grunden och i så fall är det bara att peta in de uppgifterna i iphonen (förutsatt att företag tillåter externa kopplingar).

Prexis, fast det var inte så "bara" IT-killen som hjälpte mig fick fundera lite, processen skilde sig lite från

de telefoner han var van vid. Men sedan det började fungera har det fungerat klockrent. Synkar nu även med mobileme från Macbooken för privat kalender.

jag måste vara väldigt otydlig när jag skriver, sorry =)

tack för din input men detta är ju själva problematiken, företaget lämnar inte ut exchange uppgifter. därav min fråga ifall det går att göra någon fulvariant på det?

tack för din input men detta är ju själva problematiken, företaget lämnar inte ut exchange uppgifter. därav min fråga ifall det går att göra någon fulvariant på det?

Skriv ut en guide på internet hur man ställer in exchange-konto på iphone-

Gå med telefonen till it-ansvarige/administratören.

Säg åt honom att fixa.

Skriv ut en guide på internet hur man ställer in exchange-konto på iphone-

Gå med telefonen till it-ansvarige/administratören.

Säg åt honom att fixa.

stort företag, regler är regler.

Lämna ut?

Gå in i Kontrollpanelen -> Epost och kolla själv. Där står vilken server du ansluter mot. Inloggningsuppgifterna är oftast samma som det du loggar in med på domänen/datorn.

Dock så kan de ha blockerat access till servern utifrån vilket vi gör på vårt företag.

Lämna ut?

Gå in i Kontrollpanelen -> Epost och kolla själv. Där står vilken server du ansluter mot. Inloggningsuppgifterna är oftast samma som det du loggar in med på domänen/datorn.

Dock så kan de ha blockerat access till servern utifrån vilket vi gör på vårt företag.

loggar in med nyckelkort och pinkod... så...

har inget direkt lösenord...

tack för förslagen iaf, jag har fått för mig att detta kanske inte låter sig göras då alla vill övertala mig till att använda exchange trådlöst vilket jag ser lite som en omöjlighet eftersom it garanterat inte tillåter det.

var värt ett försök iaf :P

orka.. chefen får väl försöka påverka istället för att fula sig till en lösning...

loggar in med nyckelkort och pinkod... så...

har inget direkt lösenord...

tack för förslagen iaf, jag har fått för mig att detta kanske inte låter sig göras då alla vill övertala mig till att använda exchange trådlöst vilket jag ser lite som en omöjlighet eftersom it garanterat inte tillåter det.

var värt ett försök iaf :P

orka.. chefen får väl försöka påverka istället för att fula sig till en lösning...

Aha, använder ni smartcards så lär det nog bli svårt att komma åt exchangeservern utifrån. Ni får nog klaga på IT-avdelningen :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...