Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Palm- hämta e-post-trubbel


rastapopoulos

Rekommendera Poster

rastapopoulos

Hej!

 

Testar väl här då;

 

har en Tungsten T2 samt en T68i och försöker konfigurera så jag kommer åt e-posten från Palmen. Det funkar att hämta direkt från telefonen, det funkar även från Palmen på mitt .mac-konto, skicka funkar också på båda mina konton. Problemet är när jag skall hämta post på mitt vanliga konto, jag kommer in på servern i vederbörlig ordning, och ser även hur många nya meddelanden jag har, men när jag skall hämta så får jag följande meddelande:

"Time Out reading body" Sedan så står det "No new messages" på Palmen, oavsett hur många meddelanden det egentligen fanns…

Hur löser jag detta?

Hemskt tacksam för tips.

 

Jag har Comviq som operatör, kör GPRS och använder IMAP. Har varit i kontakt med webbhotellet där min domän ligger och alla port-, folder- och andra inställningar skall vara OK. Eftersom jag kommer åt detta konto direkt från telefonen och även från datorn så kan jag förmodligen utesluta fel serverinställningar, fel ISP-inställningar eller inställningar i telefonen, det torde sålunda vara något i Palmen (kör VersaMail).

 

Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer om du försöker ta hem dem via POP3?

Jag kör Versamail 2.5 på min Tungsten C och det är väl alltsom oftast strul om jag inte sitter i mitt "hemma" wlan o läsa epost får jag väl säga.

 

Snappermail kanske ska provas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Vad händer om du försöker ta hem dem via POP3?

Jag kör Versamail 2.5 på min Tungsten C och det är väl alltsom oftast strul om jag inte sitter i mitt "hemma" wlan o läsa epost får jag väl säga.

 

Snappermail kanske ska provas?

Hej och tack för svar, maccis.

 

Har testat även med POP3, med klent resultat. Har som sagt varit i kontakt med webbhotellet, och vi har nog uteslutit ev. felkällor där.

 

Själva idén med Palmen är ju att slippa släpa med sig Powerbooken, utan att kunna kolla och svara på e-post via Palmen. Visserligen funkar det ju att hämta via telefonen, men det är i ärlighetens namn sådärkul att skriva e-post med knappsatsen på telefonen. Tyckte att just idén med Tungsten, BT och telefon borde vara idealisk för ändamålet. Men tji…

 

Och just det här med "Time Out reading body", vad är nu detta för trams? Hmm. Kan det vara något man måste ändra i scriptet, månne? Just nu så använder jag ett script med följande innehåll:

Send at+cgdcont=1,ip,isplnk1.swip.net

End

 

Enligt instruktionerna på denna sida näör man har MMS inkopplat:

http://www.comviq.se/comviqgolive/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...