Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har ni byggt om på MacWorlds redaktion?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Om inte så kanske detta vore något.. :lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätteskön! Sån ska reklam vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sexistisk och fördomsfull reklam :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: -Killarna får kall öl och tjejerna får suga på gamla skor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sexistisk och fördomsfull reklam :ThumbsDown: :ThumbsDown: :ThumbsDown: -Killarna får kall öl och tjejerna får suga på gamla skor!

Grattis! Priset till mest humorbefriade är utsett....och vi är bara i början på året!!

Vad har sexistisk att göra med att kompisar till en kille, kanske på en invigningsfest i nya lägenheten, visas runt och får ta del av det som något som deras värd är riktigt stol över, och att dom också visar sin glädje över att tillhöra den utvalda skara som får dela hans glädje och stolthet.

Inte heller förstår jag vari det ligger något sexistiskt i att tjejens kompisar uttrycker sin glädje, om än något oproportionerligt, över att deras väninna har en stor klädkammare. Någon som suger på skorna kan jag inte heller upptäcka.

Enligt min ringa mening; en höjdarreklam. Full pott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I paritet med dom flestas. Helt ovetenskapligt konstaterat, men baserat på reaktionerna hos dom flesta som jag vet sett reklamsnutten. Tillika ganska snarlikt det som redovisats i denna tråden. Det är bara en persons åsikt som skiljer sig......

 

Gissa vem och gissa varför?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm......... Undrar om jag ska köpa ettan här intill för att få in en så'n ölkyl...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och.......???? Mulliga mansgrisar. Det ska jag låta vara osagt, och lämnar till var och en att bedöma.

Oavsett det så kan man tycka att reklamsnutten är rolig.

Egentligen inget att tjöta om. Du tycker att reklamen var sexistisk av anledningar som jag inte förstår, och du tycker att jag, i likhet med många andra som skrattar åt snutten, inte har några stora krav på humor. Det är just det som många gånger är med humor, den kan vara kravlös, tom ligga i gränslandet mellan det etiska och oetiska, men fortfarande vara rolig. Det gäller bara att fatta poängen...... :whistling:

Sen förstår jag naturligtvis att alla inte behöver tycka att den är rolig...(undrar vad dom skrattar åt...?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att göra reklam för öl måste va jordens enklaste reklamjobb för övrigt, man behöver bara visa några snygga halvpåklädda damer och ölflaskan i fråga så är det kirrat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att det räcker om man visar flaskan (eller burken) ;)

Om man har med några i sammanhanget inte klart relaterade eller associerade objekt så kan det bli väldigt väldigt fel. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...