Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Från vilken film är bilden?


lasson
 Share

Rekommendera Poster

:)

hm, hur laddar jag upp en bild numera?

 

Jag kör extern websida och skriver in adress + bild i fältet för "bild" – microvågsugnen rakt under smileyn. Men tydligen ska man kunna ladda upp bild direkt i forumet. iEricF vet säkert.

Redigerad av Olsons Ägg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en webbild:

sök fram rätt bild och högerklicka på den

post-67957-0-36305800-1387562205_thumb.png

Välj bildadress och i detta forum, välj Bild, se skärmdumpen:

post-67957-0-97013300-1387562383_thumb.png

 

voilá

 

 

b53si4vygd-solnedgang.jpg

 

Fast det bästa är att ta en skärmdump på bilden, så inte bildadressen avslöjar en. För håller man markören över bilden så syns ju bildadressen.

 

Sen är det ibland så att det inte går, den som lagt ut bilden har spärrat eller krypterat den möjligheten. Vilket ju då bör ha med upphovsrätten. Tekniskt kan jag dock inte förklara hur den är krypterad, bara att den är det.

 

När jag nu skriver det här så upptäcker jag att detta inte går? Jag hr gjort så här många gånger när jag lagt ut en bild här i forumet. Men nu får jag bara upp följande

post-67957-0-98016600-1387563023_thumb.png

 

Då får man välja Öppna Bilden i Ny Flik/Nytt Fönster, så man får en URL-adress att klistra in på samma sätt.

 

Men bäst är ju att använda skärmdumpsförfarandet, dvs ⌘⇧4. Sen bifoga bilden som vanligt. Så man slipper avslöjande adresser som är lätta att se.

 

 

Kan det vara så att vi är ute i tassemarkerna gällande copyright?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu skriver det här så upptäcker jag att detta inte går? Jag hr gjort så här många gånger när jag lagt ut en bild här i forumet. Men nu får jag bara upp följande

post-67957-0-98016600-1387563023_thumb.p

Ja, det är lite klurigt med bilderna.

 

För forumbilderna t ex, så bilden: https://forum.macworld.se/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=83433 går inte att länka till för den har inte rätt filändelse, även om det är en bild. Men "tumnageln" som visas kan man ju ta:

https://forum.macworld.se/uploads/monthly_12_2013/post-67957-0-98016600-1387563023_thumb.png

post-67957-0-98016600-1387563023_thumb.p

 

#Funkar
[img=http://forum.macworld.se/uploads/monthly_12_2013/post-67957-0-98016600-1387563023_thumb.png]

#Funkar inte
[img=http://forum.macworld.se/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=83433]

 

Har för mig också att bilder med för många punkter i namnet (typ snygga.bilden.jpg) inte heller funkar alltid. Säkrast är att ladda upp bilder med uppladningsfunktionen (bifogad bild) än att länka till ngn som inte funkar. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En varning gällande det där med att länka en bildadress. Någon kanske blir sur (av exempelvis ökat serverbelastning) och byter ut bilden på den länkade platsen till något helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

här har vi kört fast ser jag

 

då tar jag en enkel

 

 

post-154-0-12119400-1400615379_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Okej, verkar vara svårt. För att ge er lite/mycket hjälp på traven så kan jag säga att George Costanza är med i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, verkar vara svårt. För att ge er lite/mycket hjälp på traven så kan jag säga att George Costanza är med i den.

Menar du Jason Alexander? Eller är det ett Seinfeldavsnitt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jason Alexander, men han är ju i praktiken samma sak som George Costanza.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara filmen

Älskling, ketchupflaskan exploderade

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara filmen

Älskling, ketchupflaskan exploderade

 

:whistling:

 

Rätt!

 

Nej, nu ljög jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas någon gissar nära inpå, så att det i alla fall bränns.

 

Ja, bränns gör det verkligen, redan efter din kommentar! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissa denna

 

post-45175-0-99191500-1408472710_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...