Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tyskt företag börjar sälja PC-datorer med Leopard


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Jag tror nog att majoriteten av prästerna lever som de lär... Blanda inte in kyrkan i denna diskussion.

 

katolska kyrkan vimlar ju annars av präster som inte gör det, typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar
Jag tror nog att majoriteten av prästerna lever som de lär... Blanda inte in kyrkan i denna diskussion.

 

Då är han en av de få som inte gör det...........

 

480_210_william.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är han en av de få som inte gör det...........

 

Det är klart att det finns undantag och det var därför jag skrev: Jag tror nog att majoriteten av prästerna lever som de lär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det finns undantag och det var därför jag skrev: Jag tror nog att majoriteten av prästerna lever som de lär.

 

Lite OT men : Är du själv präst eller pastor ? ( jag bara undrar, inget illa menat :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT men : Är du själv präst eller pastor ? ( jag bara undrar, inget illa menat :) )

 

Nej det är jag faktiskt inte. :) Jag respekterar Svenska Kyrkan och de som jobbar där eftersom de gör väldigt mycket bra i samhället och jag tycker att präster förtjänar lite respekt. :)Måste man vara präst för att man tycker att präster är goda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är ju att ingen av oss lever som man lär, vi är alla syndare sade Jesus. Om vi nu alla är syndare, är vi då förhindrade att agera mot synd?

Världen vimlar däremot av hycklare, eller så lider man av usel självinsikt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar det inte bli lite OT nu? :borstatanderna:

 

Kanske att trådens huvudämne blivit uttömt och argumenterandet övergått till ställningskrig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske att trådens huvudämne blivit uttömt och argumenterandet övergått till ställningskrig? ;)

Moral är absolut "on-topic", eller snarare bristen på den eftersom det som Psystar och PearC försöker göra är att utnyttja Apples goda namn för egen snabb vinning. Apple har förtjänat ett anseende som en av de allra bästa och har en så nöjd och lojal kundkrets som Dell & co skulle kunna offra en arm och ett ben för, ja företag i andra branscher skulle säkert väldigt väldigt gärna ha så nöjda och lojala kunder de med.

 

Det borde alltså vara många ser med avundsjuka på Apple, speciellt konkurrenterna.

Kanske finansiärerna bakom åtminstone Psystar? Apples advokater kanske lyckas gräva fram sanningen så småningom....

 

Så Apple har också mycket att förlora. Som tidigare nämnts (tror jag) så är det inte så säkert att kunder med PC och Mac OS X installerat förstår skillnaden på problem med hårdvaran (inte Apples) och problem som har orsaker i mjukvaran.

 

Om dessa parasiter, PearC och Psystar, lyckas vinna i domstolarna så kan Apple sluta att sälja OS X över disk, en möjlighet åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moral är absolut "on-topic", eller snarare bristen på den eftersom det som Psystar och PearC försöker göra är att utnyttja Apples goda namn för egen snabb vinning. Apple har förtjänat ett anseende som en av de allra bästa och har en så nöjd och lojal kundkrets som Dell & co skulle kunna offra en arm och ett ben för, ja företag i andra branscher skulle säkert väldigt väldigt gärna ha så nöjda och lojala kunder de med.

 

Då kommer den obevekliga frågan: Varför har inte alla andra lika nöjda och lojala kunder................? :chockadskeptisk::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer den obevekliga frågan: Varför har inte alla andra lika nöjda och lojala kunder................? :chockadskeptisk::hihihi:

Kan du svara på den frågan och sköta dina kort väl när du presenterar dina svar för något företag i behov så kanske du rent av kan bli rik! :lol:;)

 

Annars så är vi väl rörande överens om att det är något väldigt speciellt med Apple-kulturen och dess teknik, eller hur? :finder:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...