Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tyskt företag börjar sälja PC-datorer med Leopard


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Nej, det är ju just det vi diskuterar här, att det är mjukvaran, inte burken i sig som ger den huvudsakliga känslan.

Vertikal integration.

 

Om då tyskarna tar fram en burk, som kanske inte pryder sin plats på skrivbordet utan snarare under detsamma, men har rätt OS, har komponenter som är i samklang med operativet, är inte det bra det.

Saknar betydelse. Du glömmer Apples EULA och att de har gott om pengar till att krossa uppstickare som bär sig dumt åt.

Om jag får samma prestanda och upplevelse för mindre pengar, är inte det bra det?

Om den där tysken inte lyckas pressa priset så kommer ju självklart produkten att dö, Appleloggan har ju uppenbarligen stor betydelse, om inte annat så då för det egna egot?

Mer än en logga: Garanterad perfekt integration och därmed funktion.

 

Jag har redan visat ett exempel på hur prisskillnader mellan Macs och andra märken är en myt.

Har du några bra länkar eller är påståenden allt du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar
Mer tyckande. Jag kan tycka att jag ser gröna gubbar överallt men det betyder inte att de finns.

Kom istället med exempel, med referenser, som jag gjorde.

 

Ja du refererar till en undersökning som visar att Apple har väldigt nöjda kunder, vilket jag inte tvivlar på. Utifrån den undersökningen drar du sedan slutsatsen att Apple har mycket högre kvalité på sin hårdvara? Din "referens" ligger knappast till grund för ditt påstående här...

 

Är ganska övertygad om att en Intelprocessor håller ungefär likvärdig kvalité oavsett om den sitter i en HP eller en Mac. Och för övrigt så har ju knappast kvalitéten på Apples grejer övertygat de senaste åren, sneda tangentbord och spruckna skal på MacBook, glipande och spruckna skal på iPhone mm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du refererar till en undersökning som visar att Apple har väldigt nöjda kunder, vilket jag inte tvivlar på. Utifrån den undersökningen drar du sedan slutsatsen att Apple har mycket högre kvalité på sin hårdvara? Din "referens" ligger knappast till grund för ditt påstående här...

 

Är ganska övertygad om att en Intelprocessor håller ungefär likvärdig kvalité oavsett om den sitter i en HP eller en Mac. Och för övrigt så har ju knappast kvalitéten på Apples grejer övertygat de senaste åren, sneda tangentbord och spruckna skal på MacBook, glipande och spruckna skal på iPhone mm...

http://technologizer.com/2008/08/17/are-ma...ive-all-in-one/

 

Om priset på en Mac i low- och mid-range är ungefär densamma som på en likvärdig WinPC så är att köpa en PearPC meningslöst om enbart baserat på pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vertikal integration..

 

Mer än en logga: Garanterad perfekt integration och därmed funktion.

 

Jag har redan visat ett exempel på hur prisskillnader mellan Macs och andra märken är en myt.

Har du några bra länkar eller är påståenden allt du har?

 

Jag kom först med påståendet att det går att göra en piratmac med ekvivalenta komponenter och prestanda. Fler aktörer har redan försökt over there. Det har såvitt jag vet inte provats inom EU hur Amerikanska lagar skall gälla. Men det behövs inga siffror, det räcker med att intresset och försök till förverkligande av piratmacar görs, det talar för sig själv. Tror inte att dessa aktörer sysslar med välgörenhet, utan räknar trots lägre priser att göra sig en hacka.

Och med fildelningsmentaliteten som nu råder, även högre upp i politiska kretsar, varför skall upphovsrätten bara skrotas för musik? Släpp allting fritt och låt djungelns lag råda.

 

Och, jag var också mactaliban en gång, men jag har numera kommit till sunda vätskor, inser fortfarande att MacOS fortfarande är herre på täppan, men att hådvaran förutom designen inte på något sätt är varken bättre eller sämre än andra bra produkter på marknaden, men jag får betala en hel det för loggan. Vilket jag iofs tycker det är värt, men jag inbillar mig inte för ett ögonblick att Apples hårdvara står ut på något sätt.

Att en klisterlapp med en Applelogga skulle göra ett logikkort eller en hårddisk bättre var det länge sen jag insåg att det bara var nys.

 

Däremot, sett till Apples bärbara modeller, är de konkurrenter på pecesidan jag hanterat mycket vänligare ur servicesynpunkt. Skall man byta nåt på en bärbar Mac får man slakta hela maskin. Det om något kallar jag dålig kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och med fildelningsmentaliteten som nu råder, även högre upp i politiska kretsar, varför skall upphovsrätten bara skrotas för musik? Släpp allting fritt och låt djungelns lag råda.

Har upphovsrätten upphört för musik? Knappast, bara kanalen ut till konsumenter har förändrats, och förändras hela tiden.

Fortfarande behöver vi alla kunna sätta mat på bordet!

 

inser fortfarande att MacOS fortfarande är herre på täppan

Håller med, och den är det med enorm marginal.

Kvaliteten kan mätas i form av kundnöjdhet, låga supportkostnader, osv.

 

men att hådvaran förutom designen inte på något sätt är varken bättre eller sämre än andra bra produkter på marknaden, men jag får betala en hel det för loggan

Hårdvaran i en Mac är varken bättre eller sämre än likvärdig, eller ekvivalent, hårdvara i en WinPC.

Problemet är att många PC-talibaner insisterar på att påstå att Mac datorer är dyra baserat på en missvisande jämförelse med skräp PCs från SIBA och OnOff, även hemmabyggen. Många förstår tydligen inte att man får vad man betalar för på PC-sidan också, vilket egentligen inte borde vara någon överraskning.

 

Skall man byta nåt på en bärbar Mac får man slakta hela maskin. Det om något kallar jag dålig kvalitet.

Samma med en bärbar PC. Ett resultat av slit & släng samhället och att arbete har blivit dyrare med åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om priset på en Mac i low- och mid-range är ungefär densamma som på en likvärdig WinPC så är att köpa en PearPC meningslöst om enbart baserat på pris.
Nästan vem som, kan meka med en pc. Skulle en mac gå sönder måste du lämna in den... till specialverkstäder vilket kan ge höga driftkostander.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan vem som, kan meka med en pc. Skulle en mac gå sönder måste du lämna in den... till specialverkstäder vilket kan ge höga driftkostander.

Dels går Macar sönder mera sällan, och dels krävs det en viss kompetens för att rota i vilken dator hårdvara som helst.

Och om det nu är som påståtts flera gånger i denna tråd att en Mac innehåller samma delar som en PC så borde ju det vara synnerligen lätt att hitta delar.

 

Driftskostnader har dessutom i flera studier visats vara minimal för Macar jämfört med WinPCs.

Hundratals miljarder kr i utgifter på att bara rensa virus i WinPCs årligen och världen runt, plus övrig support som beräknas kosta närmare detsamma, med förbehållet att supportkostnader är svårt att beräkna, så borde det inte vara speciellt svårt för de flesta att räkna ut vilken plattform som är kung med driftskostnader....

 

Support är en mångmiljardindustri idag och det är knappast förvånande när man ser de svindlande siffrorna om Windows PCs.

 

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EI...11/ai_n19207841

http://www.computereconomics.com/article.cfm?id=1225

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels går Macar sönder mera sällan, och dels krävs det en viss kompetens för att rota i vilken dator hårdvara som helst.

Och om det nu är som påståtts flera gånger i denna tråd att en Mac innehåller samma delar som en PC så borde ju det vara synnerligen lätt att hitta delar.

 

Driftskostnader har dessutom i flera studier visats vara minimal för Macar jämfört med WinPCs.

Hundratals miljarder kr i utgifter på att bara rensa virus i WinPCs årligen och världen runt, plus övrig support som beräknas kosta närmare detsamma, med förbehållet att supportkostnader är svårt att beräkna, så borde det inte vara speciellt svårt för de flesta att räkna ut vilken plattform som är kung med driftskostnader....

 

Support är en mångmiljardindustri idag och det är knappast förvånande när man ser de svindlande siffrorna om Windows PCs.

 

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EI...11/ai_n19207841

http://www.computereconomics.com/article.cfm?id=1225

Om du läste vad jag skrev så skrev jag "skulle gå sönder".. fast det kanske du missade helt medvetet som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Support är en mångmiljardindustri idag och det är knappast förvånande när man ser de svindlande siffrorna om Windows PCs.

 

Nu har du tappat focus lite?

Den dator vi diskuterar här är ju gjord för att köra MacOS. Att pecekomponenter i sig skulle dra åt sig virus och malware kommer, åtminstone för mig, som en nyhet.

Trojaner, vet vi ju numera, har fått smak för Apple, så det är ju ingen nyhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du tappat focus lite?

Den dator vi diskuterar här är ju gjord för att köra MacOS. Att pecekomponenter i sig skulle dra åt sig virus och malware kommer, åtminstone för mig, som en nyhet.

Trojaner, vet vi ju numera, har fått smak för Apple, så det är ju ingen nyhet.

Bara för att sätta det där med kostnad i rätt perspektiv.

Macar må kosta ungefär lika mycket som en likvärdig WinPC vid inköp, vilket jag visat medan du nöjt dig med att påstå motsatsen, men är rena fyndet om man jämför TCO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att sätta det där med kostnad i rätt perspektiv.

Macar må kosta ungefär lika mycket som en likvärdig WinPC vid inköp, vilket jag visat medan du nöjt dig med att påstå motsatsen, men är rena fyndet om man jämför TCO.

 

Jag har följt de länkar du visat på, men att visa på länkar där det är uppenbart att testet/jämförelsen är gjort av redan frälsta, duger knappast som underlag för en diskussion. T.ex. jämförelsen mellan en iMac, Dell, Gateway och Sony, där testaren inte ens haft objekten framför sig utan letat och plockat fram broschyre för resp dator.

Det var inte ens i närheten av att kallas seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt de länkar du visat på, men att visa på länkar där det är uppenbart att testet/jämförelsen är gjort av redan frälsta, duger knappast som underlag för en diskussion. T.ex. jämförelsen mellan en iMac, Dell, Gateway och Sony, där testaren inte ens haft objekten framför sig utan letat och plockat fram broschyre för resp dator.

Det var inte ens i närheten av att kallas seriöst.

Underkänn hellre jämförelserna baserat på jämförelserna i sig istället för att repetera en gammal trött ad hominem.

 

Ja, vad i jämförelserna var felaktiga?

Var är dina jämförelser som visar att jag har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu på sidan 5 har tonen lugnat sig, men vad är det som gör att dessa frågor om PC kontra Mac måste locka fram så mycket fula attityder och kommentarer...? Sitter folk och är sprickfärdiga att få avreagera sig och vara herre på täppan?

...

Jag vet inte så mycket om datorkomponenters kvalité men när en cykelhandlare påstod att Shimanodreven finns i över 200 olika kvalitetsnivåer så förvånar det mig inte om hårddiskar tillverkas på liknande sätt. Kina är ju den stora mästaren på plagiering!

...

Jag gissar också att det förekommer partier med komponenter med olika toleranser som vid vissa tillfällen kan variera i pris så att bättre kvalitetskomponenter säljs billigare och kan hamna i billigare produkter. Men vad vet jag......? :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu på sidan 5 har tonen lugnat sig, men vad är det som gör att dessa frågor om PC kontra Mac måste locka fram så mycket fula attityder och kommentarer...? Sitter folk och är sprickfärdiga att få avreagera sig och vara herre på täppan?

...

Jag vet inte så mycket om datorkomponenters kvalité men när en cykelhandlare påstod att Shimanodreven finns i över 200 olika kvalitetsnivåer så förvånar det mig inte om hårddiskar tillverkas på liknande sätt. Kina är ju den stora mästaren på plagiering!

...

Jag gissar också att det förekommer partier med komponenter med olika toleranser som vid vissa tillfällen kan variera i pris så att bättre kvalitetskomponenter säljs billigare och kan hamna i billigare produkter. Men vad vet jag......? :kramis:

 

Jovars, men inget i tyskens urval finns att utläsa någonstans, alltså är det t.o.m. möjligt att denne använder bättre komponenter än Apple. Kvaliteten på Apples komponenter vet vi inte heller, vad vi vet är att plasdetaljer spricker, vilket skulle kunna vara en indikation på att även resten håller en låg kvalitet? Fläktarna på min PB är rassligt höga och har varit så hela tiden, tyder på ett enklare val av kullager? Mighty musens scrollkula som ideligen fastnar ...

 

Vill i sammanhanget påpeka att jag sen 80-talet redan är Macfrälst, men numera går jag inte på vad skit som helst, vad än Apples broschyrer än försöker få oss att tro, och vissa går på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vad i jämförelserna var felaktiga?

Var är dina jämförelser som visar att jag har fel?

 

Jämförelser där urvalet redan från början gynnar en part eller där frågeställningarna är riktade.

 

Att någon överhuvudtaget ger sig på att kommersiellt försöka ge sig på att tillverka en produkt och ens hoppas på kunder om man inte har någon faktor att konkurrera med, det räcker för mig. Tysken räknar med att det finns en marknad och att han kan göra pengar på det hela. Detta då i konkurrens med Apple som troligen kan få mycket bättre priser av underleverantörer än vad tysken kan.

 

Detta är alltså ett indiciemål, och indicierna är överväldigande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels går Macar sönder mera sällan, och dels krävs det en viss kompetens för att rota i vilken dator hårdvara som helst.

Att Macar skulle vara byggda som stridsvagnar håller jag inte med om längre och med takt att Apples försäljning ökar på alla fronter så tyvärr deras kvalitetskontroll hänger inte med alltid och om för många börjar klaga på Apples forum om ett fel så stänger moderatorerna tråden. Sjust policy ! Obekväm klagomål ska tystas tydligen för att inte "supernöjda" kunder ska öppna ögonen och inse att Apple är inte det samma som det var förut.

 

Jag har " rotat" i en hel del datorer både PC och Mac datorer och bärbara och jag såg inte mycket skillnad mellan komponenterna. Det som kan vara skillnad är att pc tillverkare väljer oftare modulär uppbyggnad på sina bärbara för att konsumenten ska lätt kunna byta minne, hdd, CD/DVD, wi-fi kort osv.

medan Apple bygger mera homogena och tillslutna maskiner där service och uppgradering är mera bekymmersam för privatpersoner och reparationer ska utföras av Apples egna service tekniker.

 

 

 

Och om det nu är som påståtts flera gånger i denna tråd att en Mac innehåller samma delar som en PC så borde ju det vara synnerligen lätt att hitta delar.

 

Jag förstår inte, varför skulle man hitta delar till en iMac, macbook eller macbook pro ? Det jag tog upp var Mac pro och om man är Mac-Taliban då ska man särskillt inte rota i sin maskin och på andra sidan har du ju ett års garanti eller tre års förlängt garanti om man vill betala extra för det om det skulle uppstå nåt problem med Mac datorn.

Själva konceptet med en Apple Mac dator är ju att man ska slippa krångla med hårdvaran och koncentrera sig på att vara produktiv med mjukvaran men det betyder inte att själva komponenterna kan inte bestå av PC hårdvara för det.

 

 

 

Driftskostnader har dessutom i flera studier visats vara minimal för Macar jämfört med WinPCs.

Hundratals miljarder kr i utgifter på att bara rensa virus i WinPCs årligen och världen runt, plus övrig support som beräknas kosta närmare detsamma, med förbehållet att supportkostnader är svårt att beräkna, så borde det inte vara speciellt svårt för de flesta att räkna ut vilken plattform som är kung med driftskostnader....

 

Support är en mångmiljardindustri idag och det är knappast förvånande när man ser de svindlande siffrorna om Windows PCs.

 

http://findarticles.com/p/articles/mi_m0EI...11/ai_n19207841

http://www.computereconomics.com/article.cfm?id=1225

Det här har ingenting med ämnet att göra och du vill bara bevisa hur överlägset är Mac OS X gentemot Windows som jag har aldrig ifrågasatt ifs för jag själv använder mera min iMac än min PC men frågan var ju att köra Mac OS X leopard på PC hårdvara och där dyker upp en fråga som kanske du inte tänkt på

 

Hur kommer det sig, om det är nu så enligt dig att Macen består av speciellt anpassad hårdvara för Mac OS X att man kan installera Windows XP eller Windows Vista på alla nyare Intel Macar ?

 

Tyder inte det att själva komponenterna består av delar som man kan hitta även på PC datorer och att dessa har motsvarande drivrutiner för Bootcamp ?

 

Jag vill inte starta nån Mac versus PC krig och även om du har försökt underminera min åsikt och spelat på nåt intellektuellt överlägsenhet med dina inlägg gentemot mig vill jag ändå understryka att jag anser mig idag som en Mac användare och kan inte mer än att lovorda systemet med Mac OS X men på andra sidan jag har inte övergett windows plattformen helt och hålet och även om den är otympligare användarmässig så finns det applikationer som jag använder fortfarande på den platformen.

 

Men kom inte dragandes med några jämförelser mellan Mac versus PC från nättidningar om inte du har själv öppnat en Mac och sätt vad komponenterna består av eller själv reparerat en.

 

Det finns dussintals med nätsidor som bevisar att det går att installera Mac OS X på en PC dator med rätta komponenter och jag har byggt en själv med dualboot som fungerar hur bra som helst och du kan fabulera om Maces exklusivitet hur mycket du vill för när man öppnar en så ser den ut som vilken PC hårdvara som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Macar skulle vara byggda som stridsvagnar håller jag inte med om längre och med takt att Apples försäljning ökar på alla fronter så tyvärr deras kvalitetskontroll hänger inte med alltid och om för många börjar klaga på Apples forum om ett fel så stänger moderatorerna tråden. Sjust policy ! Obekväm klagomål ska tystas tydligen för att inte "supernöjda" kunder ska öppna ögonen och inse att Apple är inte det samma som det var förut.

Om så, och det kan mycket väl vara så, så håller jag med, censur är dåligt.

Men kom ihåg att konkurrensen mellan företag kan vara mycket hård och flera av klagomålen kan vara fingerade, dvs. postade av konkurrenter. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Folk med egenintressen figurerar flitigt i flera forum, exempelvis ZDNet och discussions.apple.com m.fl.

 

Jag har " rotat" i en hel del datorer både PC och Mac datorer och bärbara och jag såg inte mycket skillnad mellan komponenterna. Det som kan vara skillnad är att pc tillverkare väljer oftare modulär uppbyggnad på sina bärbara för att konsumenten ska lätt kunna byta minne, hdd, CD/DVD, wi-fi kort osv.

medan Apple bygger mera homogena och tillslutna maskiner där service och uppgradering är mera bekymmersam för privatpersoner och reparationer ska utföras av Apples egna service tekniker.

Vågar jag påstå att nära nog samtliga av Apples kunder är totalt ointresserade av att rota i hårdvaran?

 

Jag förstår inte, varför skulle man hitta delar till en iMac, macbook eller macbook pro ? Det jag tog upp var Mac pro och om man är Mac-Taliban då ska man särskillt inte rota i sin maskin och på andra sidan har du ju ett års garanti eller tre års förlängt garanti om man vill betala extra för det om det skulle uppstå nåt problem med Mac datorn.

Själva konceptet med en Apple Mac dator är ju att man ska slippa krångla med hårdvaran och koncentrera sig på att vara produktiv med mjukvaran men det betyder inte att själva komponenterna kan inte bestå av PC hårdvara för det.

Precis.

 

Hur kommer det sig, om det är nu så enligt dig att Macen består av speciellt anpassad hårdvara för Mac OS X att man kan installera Windows XP eller Windows Vista på alla nyare Intel Macar ?

Samma typ av hårdvara men med ett striktare urval av komponenter av högre kvalitet som kostar mer.

Men jag har inte mer kött på benen än antagandet om Macar håller så mycket bättre så bör det bero på bättre hårdvara.

 

Jag vill inte starta nån Mac versus PC krig och även om du har försökt underminera min åsikt och spelat på nåt intellektuellt överlägsenhet med dina inlägg gentemot mig vill jag ändå understryka att jag anser mig idag som en Mac användare och kan inte mer än att lovorda systemet med Mac OS X men på andra sidan jag har inte övergett windows plattformen helt och hålet och även om den är otympligare användarmässig så finns det applikationer som jag använder fortfarande på den platformen.

Ta det inte personligt.

Ur min synvinkel så har det kommit en massa påståenden som är felaktiga och jag har därför valt att argumentera mot dessa påståenden. Det har ett visst underhållningsvärde tycker jag, och jag gillar även plattformen Macintosh väldigt mycket, den är den tveklöst bästa tycker jag efter nästan 30 år med olika plattformar.

 

Men kom inte dragandes med några jämförelser mellan Mac versus PC från nättidningar om inte du har själv öppnat en Mac och sätt vad komponenterna består av eller själv reparerat en.

Så vad någon annan må tycka eller har visat är irrelevant?

Det bestrider inte huruvida någon av artiklarna har rätt eller fel.

 

Det finns dussintals med nätsidor som bevisar att det går att installera Mac OS X på en PC dator med rätta komponenter och jag har byggt en själv med dualboot som fungerar hur bra som helst och du kan fabulera om Maces exklusivitet hur mycket du vill för när man öppnar en så ser den ut som vilken PC hårdvara som helst.

Se ut och vara är inte samma sak och du glömmer Apples EULA, PearPC tillverkaren lär få det svettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, denna tråden är ett bevis på att åtminstone en medlem här är extremt applefanatisk

 

1. Jag skulle tro att den personen vet det.

2. Jag skulle tro att de andra förstår det.

3. Varför då göra ett inlägg om det........? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag skulle tro att den personen vet det.

2. Jag skulle tro att de andra förstår det.

3. Varför då göra ett inlägg om det........? :totaltgalen:

 

För att jag kände för det. Varför göra ett inlägg om DET? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag skulle tro att den personen vet det.

2. Jag skulle tro att de andra förstår det.

3. Varför då göra ett inlägg om det........? :totaltgalen:

Ja, med goda skäl som är mycket enkelt att motivera.

 

För att jag kände för det. Varför göra ett inlägg om DET? ;)

För att han kände för det? :elaktflin:

 

Jag tycker att det är bra att man kämpar för det man tror på, även om det man tror är fel. :propellerbaver:

Du påstår så men har ännu inte lyckats stödja dina påståenden än med annat än fler påståenden. :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du påstår så men har ännu inte lyckats stödja dina påståenden än med annat än fler påståenden. :toodeloo:

 

Kanske för att jag anser frågan ganska oviktig, men kul att diskutera,

Jag tycker mig ha visat att jag står på stabil grund, då jag är helt övertygad om att den däringa tysken har gjort grundligare undersökningar i frågan än vad du och jag har gjort. Dina referanser till olika undersökningar ger jag inte mycket för, jag skulle också lika lättvindigt kunna sätta upp en artikel som visar på precis motsatsen, kanske i en egen blogg, och sen skulle det vimla av vederhäftiga länkar till de slutsatser jag då gjort, utan krav på vederhäftighet. Du skulle troligen inte länka till mina artiklar, utan helst till artiklar som "bevisa"r din tes.

Tysken tänker tydligen plocka ihop ett paket likt Mac Pro, alltså vore det mer relevant att i sammanhanget visa att detta ej är görligt om man vill konkurrera med pris. Och det är väl just det den här tråden skulle handla om?

Skulle han gå ut med en produkt som inte håller måttet, ja då slår han ju undan benen på sig själv.

Enda anledningen till att marknaden inte översvämmas av Mac-kopior är ju Apples policy. Jag har inget mot den policyn, och de har all rätt att skydda sitt verk. Men håller inte policyn juridiskt så sitter man där med röva i brevinkastet!

Tror för egen del inte att jag skulle köpa en piratmac, om inte piratmacen överträffar originalet med finesser eller funktioner som Apple saknar, eller att jag får väsentligt mer för pengarna. En Applelogga kan man väl måla dit eller ta nåt gammalt klistermärke, så är den saken biff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...