Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När uppgraderas G5orna?


FixarFrazze

Rekommendera Poster

FixarFrazze

Jag funtar på att köpa en G5a, men ska man vänta på en uppgradering? Har det gått tillräckligt lång tid nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det är nog rätt så nära nu, och jag tror det blir en stor uppgradering. Det verkar som att Apple gör allt för att sälja ut alla G5-or ur lagrena, med hjälp av minneskampanjer och rabatt på skärmar. Jag gissar på en dubbel 2,5-3 GHz i juni för samma pris som 2x2 idag. Kan du alltså vänta i två månader, så blir det nog värt det. *hoppas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte vänta, för då hade jag gått miste om studeranderabatten. Och då blev det lite för dyrt.

Dessutom är det inte direkt segt med dubbel 1.8 heller, gissar jag... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, faktum är att det inte låter helt omöjligt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kommer den 2/8:de kl 11:56  :lol:

Jag har hört 12.07..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steve pratade om 3 GHz till sommaren. Det verkar som det blir 2.5 till att börja med... Nog kommer det en uppfräschning till sommaren på något sätt. Den som lever får se....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är steve så mhz fixerad när har proklamerat om "mhz myten" var det för att övertala sig själv, eller oss macanvändare för att inte byta plattform?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom hade också sagt att nå 4 Ghz innan detta året var slut. Vilket är långt borta...

Det är ju "bara" en fördubbling inom mindre än ett år , när dom inte har uppgraderat ett dugg på lika lång tid innan.*suck*

 

Dålig stil säger jag bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är steve så mhz fixerad när har proklamerat om "mhz myten" var det för att övertala sig själv, eller oss macanvändare för att inte byta plattform?

Han vill skapa förväntningar.... Det är ju klart att man använder de argument som är bra just nu!! Han vill ju SÄLJAAAAAAA!!!!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna inte med nya G5'or innan WWDC 2004, det kan komma tidigare men eftersom jag tror att Jobs vill presentera en 2x3 ghz då så verkar det helt enkelt inte finnas tid & rum för en "mellanuppgradering" innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FixarFrazze

nä, jag hinner inte vänta. Nu har jag varit på AppleStore och shoppat lite (2x1.8 blev det...) vi får se om man har skitit i det blå skåpet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla u ngn vecka till innan jag måste shoppa mig en G5a... har satt av pengar i bolaget-. Vill inte se dem försvinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fjellis, försök ragga upp en nasare som kränger optioner på en 2X2,8 GHz (givetvis med leveransgaranti) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Priset har ju sänkts på G5 1,6GHz, borde det snart inte vara dags för en sänkning på G5 Dual 1,8 GHz?

Eller ställer den stigande dollarkursen till det?

 

Börjar allt mer spetsa in mig på en G5....iofs så är en 1,6GHz fullt tillräckligt för mig, men skulle

gräma livet ur mig om jag köper en sådan och priset på Dual 1,8 sjunker till vad jag gav för 1,6......

 

Ska man köpa en Appleskärm eller en Formac? Skiljer ju några tusen...

Har inte kollat vad det är för garanti på dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ÄR mkt nöjd med min Apple skärm - platt en...

 

Finns det inget paket med 1,8*2 och en skärm???

 

Var jag än läser anses det som det allra mest prisvärda.. samt att en G5a skall ha 4 GIG i internmine för FULL speed...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 GIG...kostar ju rotmos :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ja allt som smakar gott (typ ostron, oxfile, jaguar, snygga brudar, god ost, bra datorer, kul resor o sånt) kostar flis så har det alltid varit... köp lite då o då vet ja....

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1GB kostar 3244:- på Macoteket, och man måste köpa 2.....ska ju monteras parvis... (w00t)

Tar hem V75:an imorgon....sen blir det 4 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BRA - lösning! :P

 

Kan låta lite enkelt - men nu är det ju så att jag använder min kommande i mitt bolag dagligen... för att kunna arbeta... viss skillnad vet jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det smakar gott :lol:

Tydligen lär det se ut så här när jag beställer...

 

Godis.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...