Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rollspel


ClCdCm

Rekommendera Poster

Ingemar Ragnemalm

Jag började med D&D - alltså orginalet, Dungeons & Dragons - fortsatte med AD&D, RuneQuest, Traveller, CoC och några till, men fastnade för TFT, The Fantasy Trip, föregångaren till GURPS. Enkelt, rättframt, lätt att skruva till som man vill ha det. En del saker fattas, så att strider är lite för enkla, men vem behöver strider?

 

I den senaste kampanjen körde vi GURPS, men det är lite bökigt.

 

Sagorollspel är det jag helst spelar, trots att "riktiga karlar spelar inte sagorollspel".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med sagorollspel? Snövit och de sju orcherna? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menas med sagorollspel? Snövit och de sju orcherna? :D

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han som var spelledare igår vill börja spelleda Western.. han gillar det. Jag har aldrig spelat det.. Är det en hit tror ni?

 

Jag skulle annars vilja testa Mage.. någon som har spelat det?

 

:)

 

Gårdagens rollspel var för övrigt en höjdare. Min rollperson är lite misstänksam mot en annan av rollpersonerna.. känns som om sådant normalt bara vållar problem men i går var det en skön krydda.

 

Vi har återgått till ett litet mer enkelt sätt att spela. Förut spelade vi väldigt dramatisk och talade inte med varann alls utom via rollpersonerna och vi hade höga krav på att alla handlingar skulle vara vettiga ur rollpersons synpunkt. Att släppa lite lagom på det gör det verkligen roligare att spela. Hur spelar ni?

 

Ha så kul fps

 

- Tack. Jag hade kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...