Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VIRUSVARNING!!! Nytt virus som angriper...


Axelman

Rekommendera Poster

Här är ett bildbevis på virusets härjningar. Det attackerar enbart möss...

 

agressivtvirus.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uh.. obehagligt.. Hur sprids viruset? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stod i Metro att just möss och tangentbord, samt telefoner är de värsta bakterie och virushärdarna.

Mer än på en toasits!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvål och trasor brukar ju annars vara riktiga bakteriekolonier.. Det är fint för bakterierna att växa till sig i någon fuktig liten rispa. Det finaste som finns är väl annars diskhoar som används som durkslag för ris och pasta.. bakterier gillar ris.. tänk på det nästa gång ni äter friterade räkor med ris och sötsur-sås.. mmm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, just disktrasor är i princip det värsta som finns.

Särskilt om den används ofta och hålls fuktig. Bakterietillväxten är helt enorm.

Om jag minns rätt, så har man konstaterat att en normalt använd disktrasa innehåller maximalt antal bakterier som teoretiskt kan finnas i trasans material/struktur!

Nej, det enda vettiga är att använda hushållspapper, eller använda disktrasor som man kokar MINST en gång varje dag.

 

Flytande tvål är också bättre än en "hård" tvål.

Särskilt om man är flera som delar på den.

 

Däremot ska man verkligen undvika antibakteriella medel. Med tvål minskar man koncentrationen av skadliga bakterier, utan att tvinga bakterierna till att utveckla försvar. Medel som skadar eller dödar bakterierna kommer att leda till resistens. Inte bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MEN SKÄRP ER!! Läs denna så fattar ni lite bättre!!

FOLK OMKRING 40 BORDE VARA DÖDA...

Jag är inte direkt rädd för bakterier om det var så det lät. Nästan tvärtom.. Jag använder hård tvål och aldrig några antibakteriella medel.. Däremot skyr jag vissa skumma små restauranger och jag tvättar strumpor och kalsonger vid 60 grader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man använde DDT förr också. Och man använde röntgenapparater för att prova ut skor... :)

 

Allt var inte bättre förr. Visst blir det lätt för rent nu, men jag har inte lust att riskera att bli magsjuk (som nog är det vanligaste resultatet av dålig kökshygien) och jag blir så lätt förkyld att jag inte gärna tar risker där heller. Jag är som regel sjuk i 3-4 månader när jag får en förkylning. Jag brukar vara sjuk en hel höst, sen vara frisk i 1-1.5 år, sen sjuk en höst igen...

Skitjobbigt, för man kan inte motionera, inte klara skola/jobb ordentligt och man mår allmänt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med dagens unga, som drabbas av allergier av alla de slag, är att de inte fått drabbas

av bakterier och lite allmän skit när de var riktigt små.

 

Vi som föddes på 40-talet och bodde i skitiga lägenheter med utedass, fick aldrig några allergier.. :lol:

Mjölken var inte heller så ren som dagens.

 

Vi borde ha lite skitigare omkring oss helt enkelt.

 

Sen fick vi inte pencillin heller förrän långt in på 50-talet, så vi klarade oss från det eländet också.

När sen barnen föddes på 60-talet, fick de pencillin mot snart sagt varje liten åkomma.

 

Alla borde få växa upp med djur nära inpå sig, gör om gamla bondgårdar till BB, låt bebisarna

hålla till bland grisar och kossor en månad, sen kan de få komma hem, impregnerade med antikroppar w00t)

 

Ha jag varit för stygg nu? :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För stygg nej.. däremot har du generaliserat en del.. Jag är 70-talist.. har inte en enda allergi. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med dagens unga, som drabbas av allergier av alla de slag, är att de inte fått drabbas

av bakterier och lite allmän skit när de var riktigt små.

 

Vi som föddes på 40-talet och bodde i skitiga lägenheter med utedass, fick aldrig några allergier.. :lol:

Mjölken var inte heller så ren som dagens.

 

Vi borde ha lite skitigare omkring oss helt enkelt.

 

Sen fick vi inte pencillin heller förrän långt in på 50-talet, så vi klarade oss från det eländet också.

När sen barnen föddes på 60-talet, fick de pencillin mot snart sagt varje liten åkomma.

 

Alla borde få växa upp med djur nära inpå sig, gör om gamla bondgårdar till BB, låt bebisarna

hålla till bland grisar och kossor en månad, sen kan de få komma hem, impregnerade med antikroppar w00t)

 

Ha jag varit för stygg nu?  :blush:

Felet med somliga är att de inte studerar trådarna innan de uttalar sig....

Då tar vi och kollar detta som är taget från någon rad ovan...

FOLK OMKRING 40 BORDE VARA DÖDA!!

(w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För stygg nej.. däremot har du generaliserat en del.. Jag är 70-talist.. har inte en enda allergi. =)

Inte jag heller, vad jag har märkt... Född 1979.

 

Däremot har min farsa en hel del allergier, och han är född 1953... :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För stygg nej.. däremot har du generaliserat en del.. Jag är 70-talist.. har inte en enda allergi. =)

Inte jag heller, vad jag har märkt... Född 1979.

 

Däremot har min farsa en hel del allergier, och han är född 1953... :eeeh:

Det verkar vara allmänt vedertaget att vår generation är mycket mer bortklemad och klen än 40-, 50- och 60-talisterna .. Det stör mig lite.. Jag vill ha det bra och bekvämt men det betyder väl inte nödvändigtvis att jag är klen och bortklemad? Det är nog större skillnad mellan 20-30-talisterna och alla sen efterföljande generationer än det är mellan till exempel 40- och 70-talisterna.

 

.. faktum är att jag är lite avundsjuk på 40-talisterna. De verkar ha upplevt mycket större levnadsglädje under sin uppväxt än vad vi 70-talister verkar ha kunnat göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. faktum är att jag är lite avundsjuk på 40-talisterna. De verkar ha upplevt mycket större levnadsglädje under sin uppväxt än vad vi 70-talister verkar ha kunnat göra.

Inte jag! Jag har 20 år + att leva!! (w00t) (w00t) (w00t)

(60-talist..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. faktum är att jag är lite avundsjuk på 40-talisterna. De verkar ha upplevt mycket större levnadsglädje under sin uppväxt än vad vi 70-talister verkar ha kunnat göra.

Inte jag! Jag har 20 år + att leva!! (w00t) (w00t) (w00t)

(60-talist..)

 

Försök låta bli att se allt från den ljusa sidan..

 

Att du är en glad 'skit' har jag förstått sen förut, det smittar! Du får försöka låta bli att smitta den här bittra och bortklemade 70-talisten. Lämna mig ifred med min ångest. ;););)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna mig ifred med min ångest.

Å vem tror du att du är då?? Ingemar Bergman???? :blink: Ångest är överskattat!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla telefonkiosker som fanns för, tänk så mycke baskelusker det fanns i dem,

alla som spottat och fräst i dem. (w00t)

 

Numera är det rätt sällsynt med offentliga telefoner, men förr fanns de överallt, och vi har överlevt som

stått där och pratat med flickvännen och nästan pussat i luren...tvi tvi :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att kakla hela min lägenhet så att jag kan spola av väggar och golv enkelt. Bäst av allt vore om jag kunde inreda hela lägenheten i rostfritt stål.. det vore det ultimata.. ;)

 

Fast ska man vara allvarlig så kan det nog vara vettigt att rengöra möss och tangentbord ibland. Telefoner också kanske om man kan.. men man ska väl inte överdriva.. vart annat år eller så kanske.. Annars är mycket städning och rengöring som förekommer rena överdrifter.. det ska vara lite dammigt och lortigt ibland helt enkelt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det bra om man byter kalsonger åtminstone varannan månad :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..så ofta? :rolleyes:

Ja, annars är det risk för pungbehåringen växer fast i tyget.... :eeeh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalsonger ska man försöka undvika att byta.. De känsliga testiklarna kan förfrysas under själva bytet och det värmande smutset kan skavas av. Byt inte kalsonger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...