Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MS betalar 15.000.000.000 för att få fred...


Axelman

Rekommendera Poster

Då gjorde man det IGEN! Snor andras grejor och köper sig fria! Det är säkert jättebra för SUN att få påfyllning i kassan och att MS lovar bättre kompabilitet med deras grejor. Men vad sändeder det för signaler? Att det är fritt fram att sno bara man är rik!! Tror ni de som piratladdar program känner sig mera motiverade nu att låta bli??

 

Men varför hetsa upp sig... det har ju alltid varit så och kommer förmodligen alltid att vara så.... :ph34r:

 

HÄR kan du kolla vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen ska de ju betala en 5.000.000.000 till EU... det gäller att ha gott om stålar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall

Jag håller med dig, det sänder ut fel signaler.

Och som du säger; så har det ju alltid varit. De som har pengar kan ALLTID köpa sig fria.

Bra eller dåligt?

Moraliskt dåligt, ekonomiskt bra, i vissa fall...

 

C.R.E.A.M.

(Cash Rules Everything Around Me).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med många systemversioner blir det mycket intäkter!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med många systemversioner blir det mycket intäkter!! (w00t)

Den största intäkten är nog Office. Cirka 6000 spänn ska de ha för det.

6 lök för en skrivmaskin och en bunt buggar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6ooo spännolofs för Office!!! Det visste jag inte, finns det människor som köper det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6ooo spännolofs för Office!!! Det visste jag inte, finns det människor som köper det?

Massor! Det är det enda ordbehandlaren, kalkylprogram och presentationsprogram som finns hos företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6ooo spännolofs för Office!!! Det visste jag inte, finns det människor som köper det?

Nej studenter köper Office för 1500 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför hetsa upp sig... det har ju alltid varit så och kommer förmodligen alltid att vara så.... :ph34r:

SUN är som SCO, tillväxt genom stämning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men varför hetsa upp sig... det har ju alltid varit så och kommer förmodligen alltid att vara så.... :ph34r:

SUN är som SCO, tillväxt genom stämning.

Menar du att det är SUN som är "boven" i dramat?? Att de plötsligt såg en chans att sno MS på stålar? Skulle tro att MS kör över allt och de som är tillräckligt kaxiga kan slå tillbaks medan andra dör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6ooo spännolofs för Office!!! Det visste jag inte, finns det människor som köper det?

Nej studenter köper Office för 1500 sek.

Studenter använder StarOffice gratis...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6ooo spännolofs för Office!!! Det visste jag inte, finns det människor som köper det?

Nej studenter köper Office för 1500 sek.

Studenter använder StarOffice gratis...

Viken student kör SUN??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att det är SUN som är "boven" i dramat?? Att de plötsligt såg en chans att sno MS på stålar? Skulle tro att MS kör över allt och de som är tillräckligt kaxiga kan slå tillbaks medan andra dör...

 

Jag menar att jag har lite svårt att uppbåda någon sympati för SUN, vet du om att SUN varit mycket nära konkurs flera ggr dom senaste 3 åren? sådana här saker har en konstig förmåga att dyka upp när ett företag har ekonomiska bekymmer.

 

Som en fotnot; Apple konkurrerar numera direkt med SUN, UNIX okrönte konung, vem vill köpa en workstation med Solaris för 100000 sek när du kan få en dual 2.0 Ghz PowerMac G5 för 32000 sek? samma gäller servrar? bara Apple kan fixa sin support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...