Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu är det nog kört för Sveriges mest omtyckta...


Axelman

Rekommendera Poster

Trots seger mot Hammarby är det nu bara teoretiskt möjligt att LIF kommer upp i elitserien.

 

7 MIF 16

8 Skellefteå 16

---------------

7 Mora 11

7 Leksand 9

8 AIK 9

7 Bajen 5

 

Notera att Skellefteå och AIK har en match mer spelade. En av MIF eller SAIK måste vinna alla sina matcher utom mot Leksand. Sedan måste Leksand få hjälp av Bajen.... Ganska kört läge...... :(:(:(

Hej Ståckhålmare! Nu blir det nog inga kyrkbåtsroddar och midsommarstångsresningar i Globen på ett tag... Inga invasioner av tokiga masar... i Gustav Wasa-peruker... Tristare, tråkigare och bara eländigare....

 

DET ÄR DAGS ATT UTÖKA ANTALET ELITSERIELAG!!

Det finns så många bra lag att det måste till en utökning. Hur många? Vet inte men två till till nästa säsong hade varit bra. Utvärdera och se om det går med 16 lag längre fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar sorgen...Leksand är en skön klubb. Nu kan du - om du vill - stötta Skellefteå AIK istället...stötta dom i kampen att föra upp mera norrländskt friskt blod till elitserien :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beklagar sorgen...Leksand är en skön klubb. Nu kan du - om du vill - stötta Skellefteå AIK istället...stötta dom i kampen att föra upp mera norrländskt friskt blod till elitserien  :lol:

Hrmmm... i princip... men en av mina bästa vänner bor i Umeå och håller på Löven ( var där i höstas och såg en match...). Löven har varit mitt "reservlag" så att säga sen Tore Ökvists dagar! :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det respekterar jag :lol: Löven är iofs vår ärkefiende...men exilboende i Sthlm så ser jag det lite annorlunda: Löven är ju Västerbotten i alla fall!!! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det respekterar jag  :lol: Löven är iofs vår ärkefiende...men exilboende i Sthlm så ser jag det lite annorlunda: Löven är ju Västerbotten i alla fall!!!  :lol:

Åhhhhh...... vilken GENEROSITET!! Tänk om min kompis hade hört detta!!

 

Å andra sidan har ju Christer Abris Abrahamsson tränat Skellefteå... Jag har inget emot schtaaan.... (w00t)

eis_20del_20coach_20christer_20abrahamsson_20184_20bil,property=original.jpg

Christer är ju en levande legend i Dalarna... särskilt tillsammans med sin bror Tommy som lämnade hockeyn och blev fiskare så småningom. Christer var målis och Tommy lirade ute. Om någon rörde Tommy kunde han räkna med att få målvaktsklubban planterad på ett lämpligt ställe. Ingen fick röra Tommy utan att riskera livet... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en bunt klassiska grodor som Christer har hävt ur sig. De är riktigt tänkvärda... (w00t) (w00t) (w00t)

 

"Jag hälsar press, radio, TV och framför allt massmedia välkomna."

 

"Då sa jag till domaren på ren svenska: Go home."

 

"Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar."

 

"Som man brukar säga, rötterna går aldrig ur."

 

"Jag känner verkligen för Magnus Swärd som varit så ambitiös i sin träning och som fick utlösning precis i den här matchen."

 

"Jag gick in i det här med öppet ansikte."

 

"Det gick trögt i första perioden, men sedan gick ketchupflaskan i topp!"

 

"Rätta mig om jag inte har fel..."

 

"90% av alla ishockeyspelare är vänsterskyttar och ungefär 5% är högerskyttar!"

 

"Grabbar, vad har jag sagt om skitnödiga utvisningar?"

 

"Vi fick några opsykologiska mål på halsen"

 

"Vi går ut och värmer upp i rektangulära cirklar"

 

"Kom igen grabbar, dom har också en dålig målvakt!"

 

"Grabbar nu börjar vi värma målvakten med låga isskott!"

 

"Max två passningar, högst tre!"

 

"Fan, vilket höjdarväder! En sådan här dag skulle man ha haft en utomhushall att träna i."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol::lol:

 

Underbart.. Undrar hur många sådana grejer man säger själv utan att märka det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:  :lol:  :lol:

 

Underbart.. Undrar hur många sådana grejer man säger själv utan att märka det. :)

Jag säger nog aldrig sådana saker, men så är inte jag hockeytränare heller. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:  :lol:  :lol:

 

Underbart.. Undrar hur många sådana grejer man säger själv utan att märka det. :)

Christer säger fler än de flesta... han går mer på kraft (som vanligt...) än intelligens... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk om man alltid tänkte innan man talade.. det kunde nog vara något för mig. ;)

 

Tror ibland att jag lider av lite lätt afasi.. fast jag kanske bara är tankspridd jag vet inte. Är det en merit om man är hockeytränare? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ibland att jag lider av lite lätt afasi.. fast jag kanske bara är tankspridd jag vet inte. Är det en merit om man är hockeytränare? :)

Nej, men en bra ursäkt!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leksand är uppskattat i hela hockeysverige, säkert delvis beroende på att laget kommer från en liten ort, som om inte dedikationen fanns, inte skulle kunna ha ett eget hockeylag. Kanske dröjer det innan Leksand är tillbaka. Men kom ihåg att årets finalister inte heller kommer från någon av storstäderna (med medföljande hallstorlek, publikstöd och reklamintäkter.)

 

>>Axelman

 

Jag har tittat mer än en gång på Leksand logo, den som finns på bröstet på hockeyspelarna, vilka är bokstäverna, vad står de för?

 

JLE?

 

leksand.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

leksand.gif

ILF .... LIF ....Leksands IF. Lite baklänges typ... och ska väl va lite gammeldags!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det helt kört för LIF. Spöade av Mora med 4-2... då har man inget i Elitserien att göra... buhuhuhuuuu... :ph34r::ph34r::ph34r:

 

Hoppas Skellefteå tar sig upp istället!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leksand och Brynäs har alltid var hatlagen. Sorry, men så känner jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brynäs supporterklubb SKÄNKTE pengar till LIF när de åkte ur förra gången. Motiveringen var att de saknade LIF-matcherna!! Heder till sådana människor som låter annat gå före än hat och illvilja!!! Skulle Djurgårdsfans sponsra AIK för att få dem tillbaks till elitserien?? Jo hej du! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla Leksand har producerat duktiga hockeyspelare och alltid, tills för ett par år sedan, funnits i högsta serien. När Leksand spelar bortamatcher brukar man ta högre biljettpriser, för Leksand brukar dra mer folk än många andra lag. Man har alltid spelat gladhockey till skillnad mot Djurgården som införde grishockeyn i Sverige. De har iofs lagt av med den nu... Gladhockey är lirarnas hockey och man släpper gärna in sju mål om man kan göra åtta själv! Sånt är roligt att se!! (w00t) (w00t) (w00t) När Leksand åker till Globen och spelar har man ofta fler supportrar än hemmalaget! Dessutom har man ofta hyss för sig genom att ta in spelmanslag i folkdräkt på isen före matchen. Eller köra in en kyrkbåt..... Man bjuder på sig själv och alla har trevligt!! (w00t)

 

Citat från svt nyheter:

 

14 februari 2000

 

ISHOCKEY: Elitserien 15 feb

 

Leksand med kyrkbåt i Globen

 

 

I kväll nystartar ishockeyns elitserie

efter Sweden Hockey Games. Två matcher

står på programmet, Djurgården-Leksand

och Frölunda-Luleå.

 

Leksands kommun har stor aktivitet

i Globen i samband med matchen i syfte

att värva företagare till kommunen.

Bl.a. kommer en 20 m lång kyrkbåt att

släpas in i en periodpaus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att det finns ishockeylag som bjuder på sig själva...

 

Jag tycker att HV71 och Färjestad bråkar lite för mycket med varandra nu när de spelar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att det finns ishockeylag som bjuder på sig själva...

 

Jag tycker att HV71 och Färjestad bråkar lite för mycket med varandra nu när de spelar....

Småpojkar i sandlådan....... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ja det är lika illa för dom i år Axelman...

Masken Karlsson har det jobbigt i båset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är lika illa för dom i år Axelman...

Masken Karlsson har det jobbigt i båset

213516[/snapback]

 

Tack Ronny............. det är tungt.......... :cry::cry::cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får väll hoppas det reder ut sig för kära gamla Leksand. De behövs i elitserien. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll är det Leksand- Södertälje och fast oddsen är i Leksands favör är absolut inget säkert....

 

Oddsen:

 

1. 1.95 X. 3.00 2. 2.50

 

:ph34r::ph34r::ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...