Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elgiganten rea Iphone!


Temudjin

Rekommendera Poster

Otroligt roligt att läsa era kommentarer och tankar kring våran försäljning av Iphone! Roligt att så många uppskattar det fina priset.

 

Ni behöver absolut inte oroa er, det är klart att ni kommer att få telefonen! =)

 

/Elgiganten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar
Ja de har dratt det billiga priset!

 

Man får gratulera till din nyinköpta iPhone för 3000kr, det är verkligen billig och du fick Telias abonnemang i 24 månader/199kr eller hur exklusive fri surf för det måste du väl köpa till, eller hur, för ytterligare 199kr/månad för att din ifone ska vara användbar.

 

Summa sumarum efter två år blir runt 12600kr för din inköp, verkligen billigt eller hur ?

 

Grattis !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får gratulera till din nyinköpta iPhone för 3000kr, det är verkligen billig och du fick Telias abonnemang i 24 månader/199kr eller hur exklusive fri surf för det måste du väl köpa till, eller hur, för ytterligare 199kr/månad för att din ifone ska vara användbar.

 

Summa sumarum efter två år blir runt 12600kr för din inköp, verkligen billigt eller hur ?

 

Grattis !

 

ja, verkligen... för ett abonnemang är ju inget man måste ha för att en telefon ska fungera som den bör eller så liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa sumarum efter två år blir runt 12600kr för din inköp, verkligen billigt eller hur ?

 

...ja, med ditt sätt att räkna så har jag ändå sparat 1700:-...

 

Själv tycker jag att jag köpt en iPod på steroider...som jag även kan ringa (leka) med! :totaltgalen:

Abbonemangskostnad har ju även på min gamla, inte fullt så sexiga SE 610i... :nanakudde:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har dratt det billiga priset!

 

 

Inte om det är en riktig rea, men om det är felskrivet på hemsidan att dom har gjort fel så kan dom annulera köpet eftersom att dom bara har skrivit fel.... men jag vet inte om dom kan det, eller om det bara e jag som oroar mig :)

 

Har du fått din telefon nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte fått min än.

Men kanske "Elgiganten" kan svara på varför det dröjer..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför denna oro, oavsett om Elgiganten sett ur sin synpunkt satt ett felaktigt pris eller ej så iom orderbekräftelsen så har ett avtal ingåtts. Alltså har ni som beställt, och betalt, en ny iPhone i lådan om några dagar. Grattis!

 

,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en tid sedan drev jag en fråga mot Amentio då de annonserade ut en kamera till ett bra pris. Jag slog till och beställde och nu kommer det viktiga, de bekräftade min beställning både i deras databas men också med mail till mig.

 

Efter någon vecka försvann min beställning från deras hemsida och då började cirkusen.

 

Innan jag tog kontakt med Amentio kollade jag med Konsumentrådgivaren och fick deras synpunkter. En sida på nätet är att jämföra med en butik, någon kan ju ha ändrat prislapparna eller så. Därför har butiken rätt att säga att det är fel pris, men om du har beställt varan och fått priset bekräftat, då är det i princip ingen snack om saken! Det är bara för säljaren att låta köpet gå igenom!

 

Jämför med när du har betalt i kassan och är på väg ut ur affären. Då är köpet avslutat och då kan inte säljaren komma springande och säga att du ska betala mer!

 

Amentio insåg att det bästa vara att låta köpet gå igenom, eftersom de hade bekräftat min beställning, men det tog ett tag.

 

Kontentan, en butik kan i princip inte friskriva sig efter de har bekräftat beställningen, även om de har "klausuler" som säger annat. Klart att de försöker, men det är bara att stå på sig. Kontakt er "Konsumentrådgivare" för att få stöd. Det finns flera fall om detta hos "Allmänna Reklamationsnämnden".

 

Lång text, men j-vligt bra att ha koll på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgiganten ringde mig idag!

För att bekräfta Telia abonnemanget och fixa porteringen.

 

Han skulle skicka telefonen idag, han kunde inte säga varför kundcenter hade sagt att den var skickad i tisdags för det var den inte (inte konstigt att dom hade svårt att hitta ett kolli id), han sa att man måste fixa abonnemanget först innan dom skickar den, han kunde dock inte svara på varför det tog en vecka innan detta hände men men

 

 

Nu känns det rätt lugnt.

 

Lajson

Man kan ju fan inte räkna med samtalskostnaderna när man köper en telefon, jag har ju samma samtalskostnader med en annan telefon. DU TÄNKER OCH RÄKNAR SOM EN 5E-KLASSARE.

 

 

1700KR I RABATT MOT TELIA FICK MAN AV ELGIGANTEN, DET ÄR BILLIGT DET!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt ska man väl inte glömma bort att det kan bli fel i vissa fall. Det skulle t.ex. kännas dumt att skrika på Hassan i kiosken om det står 1:- på Marabou-chokladen & han vill ha 10:- för den.

 

Grattis Temudjin!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, verkligen... för ett abonnemang är ju inget man måste ha för att en telefon ska fungera som den bör eller så liksom.

 

Inte den här inte för att Mobilen är operatörslåst till Telia och säljs med ett abonnemang och inte med kontantkort för det priset Elgiganten sålde mobilen för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte den här inte för att Mobilen är operatörslåst till Telia och säljs med ett abonnemang och inte med kontantkort för det priset Elgiganten sålde mobilen för

Lite osäker på vad du menar, men det kostar ju faktiskt att ringa/surfa även med kontantkort..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom telefonen till mitt postkontor (jag har ej hämtat den) men allt verkar vara precis som det ska, jag betalade 3150kr jag har fått mobilen och mitt Tele2 abonemang går över till telia om en vecka.

 

det enda som jag tycker e dåligt med det hela var att det har tatt 7arbetsdagar för mig att få telefonen och att det tog 6 arbetsdagar för dom att börja portera mitt tele2 abonemang.

 

Men för det priset är jag supernöjd med allt ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom telefonen till mitt postkontor (jag har ej hämtat den) men allt verkar vara precis som det ska, jag betalade 3150kr jag har fått mobilen och mitt Tele2 abonemang går över till telia om en vecka.

 

det enda som jag tycker e dåligt med det hela var att det har tatt 7arbetsdagar för mig att få telefonen och att det tog 6 arbetsdagar för dom att börja portera mitt tele2 abonemang.

 

Men för det priset är jag supernöjd med allt ändå!

 

Porteringen är i regel mellan 5-10 arbetsdagar oavsett operatör.

Det är branschstandard som ingen operatör kan påverka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det sa jag inget om,

sa bara att det var dåligt att dom började portera en vecka efter att dom dratt pengarna på mitt konto......

altså att dom anmälde om portering osv......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...