Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elgiganten rea Iphone!


Temudjin

Rekommendera Poster

Nej, jag fyller hellre tråden med lite mer substans än att folk ältar om priset på Elgigantens hemsida. Hur många inlägg är vi uppe i nu som bara handlar om ifall priset är korrekt?

 

Nja, jag vet inte hur mycket substans du bidragit med, men själva tråden/ämnet är ju ganska intressant, bortsett då från dina inlägg.

 

Priskonkurrensen är ju i allmänhet noll på Apples produkter, det kan skilja tior mellan olika återförsäljare.

Om då en leverantör sätter ut ett pris som avsevärt skiljer sig, och då bara för en färgvariant, med ett pris som avsevärt understiger en modell med sämre prestanda, ja då är det anmärkningsvärt.

Och att sätta ut detta anmärkningsvärda låga pris utan att samtidigt med buller och bång marknasföra det hela, då ligger väl tanken på feltryck nära.

Och det är resonemangen kring detta tråden handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar
Nja, jag vet inte hur mycket substans du bidragit med, men själva tråden/ämnet är ju ganska intressant, bortsett då från dina inlägg.

 

Priskonkurrensen är ju i allmänhet noll på Apples produkter, det kan skilja tior mellan olika återförsäljare.

Om då en leverantör sätter ut ett pris som avsevärt skiljer sig, och då bara för en färgvariant, med ett pris som avsevärt understiger en modell med sämre prestanda, ja då är det anmärkningsvärt.

Och att sätta ut detta anmärkningsvärda låga pris utan att samtidigt med buller och bång marknasföra det hela, då ligger väl tanken på feltryck nära.

Och det är resonemangen kring detta tråden handlar om.

 

Det är väl inte så konstigt att du kommer och kommenterar något bitchigt heller.

Men jag ska lämna den här tråden.

Men inte för din eller någon annans skull, utan endast för min egen skull.

Fortsätt ni att älta elgigantens priser mer, ni kanske kommer fram till något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så konstigt att du kommer och kommenterar något bitchigt heller.

Men jag ska lämna den här tråden.

Men inte för din eller någon annans skull, utan endast för min egen skull.

Fortsätt ni att älta elgigantens priser mer, ni kanske kommer fram till något.

 

Tror vi alla är tacksamma för det, det är inte bra för någon om man inte mår bra i en speciell tråd, finns nog andra trådar där du kan blomma ut lite bättre, bli mer till din fördel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror vi alla är tacksamma för det, det är inte bra för någon om man inte mår bra i en speciell tråd, finns nog andra trådar där du kan blomma ut lite bättre, bli mer till din fördel. ;)

 

Måste bara få bemöta dig innan det riskerar att bli ett riktigt forumkrig.

 

Vad har jag gjort dig?

Jag kritiserar innehållet i en tråd så tar du det personligt?

Jag mår alldeles utmärkt och tycker att jag ska kunna få ha min subjektiva åsikt om ett ting, inte person. Du verkar ha svårt att skilja det dock.

Du borde åka till Virsbo, det finns ett boende där för människor med psykiska bekymmer.

Du bor ju i närheten ser jag.

 

Problemet är också att börjar en klaga på andra i ett forum, så slutar det inte.. utan det växer och växer och växer till någon blir ledsen.

 

Du får gärna bemöta detta med ett sista ord om du vill.

Men jag poängterar återigen, att jag har min fulla rätt att tycka att en prisdiskussion med upprepade samma ställda frågor lätt blir lite tradig.

Tar du det som personlig kritik, så är det faktiskt upp till dig, även om det inte var avsikten alls.

 

Nu lämnar jag denna diskussion öppen.

Antingen får ni fortsätta diskutera priser på elgiganten, eller så får ni alla snacka om hur "hemsk den där Dimeyard är"

Ni kan väl passa på att lägga in påhopp på min familj och sen kan ni väl slänga in att jag är satanist och microsoft-älskare. Sen kan du väl även säga att jag finner vissa saker med Apple och OSX som idiotiska så ni kan skratta åt mig mer och vifta bort mina åsikter med idioti.

så balooba, du har härmed ordet och jag kommer avlägsna mig från denna tråd.

 

För övrigt älskar jag Microsoft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag gjort dig?

Jag kritiserar innehållet i en tråd så tar du det personligt?

 

Problemet är också att börjar en klaga på andra i ett forum, så slutar det inte.. utan det växer och växer och växer till någon blir ledsen.

 

För övrigt älskar jag Microsoft.

 

Du har inte gjort mig något, men jag hatar forummarodörer. Inte speciellt riktat mot dig, men det sker alltför ofta att folk kommer indrullande i en tråd, och enda bidraget är att tala om hur tråkig tråden är.

Det kan komma in inlägg som: "Hur orkar ni" och dylikt.

 

Du hade i ditt inlägg några förslag, första inlägget på sidan två, som gav möjliga orsaker till hur en prisbild kan se ut, men sen kunde du inte låta bli att, helt onödigt, lägga till hur tjatig och innehållslös du tyckte tråden var.

Så länge en tråd fylls på med nya inlägg så finns det folk som tycker den på ett eller annat sätt är intressant. Varför då inte låta den leva, du har ju valet att strunta i det du inte längre tycker ger nåt.

 

Du får gärna fortsätta, jag tog t.ex. upp den normalt bristande konkurrensen mellan återförsäljare av Apples produkter, och då det anmärkningsvärda med att någon dumpar ett pris utan att gå ut med kraftigare annonsering. Folk bjuder ju väsentligt högre på Tradera för samma telefon.

 

Jag tycker det är intressant, och då ogillar jag om nån tvunget måste tala om att denne tycker det är ointressant och substanslöst.

 

Virsbo och andra förvaringsställen tror jag inte är aktuellt varken för dig eller mig, du har bara överdramatiserat mitt motlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få bemöta dig innan det riskerar att bli ett riktigt forumkrig.

 

Vad har jag gjort dig?

Jag kritiserar innehållet i en tråd så tar du det personligt?

Jag mår alldeles utmärkt och tycker att jag ska kunna få ha min subjektiva åsikt om ett ting, inte person. Du verkar ha svårt att skilja det dock.

Du borde åka till Virsbo, det finns ett boende där för människor med psykiska bekymmer.

Du bor ju i närheten ser jag.

 

Problemet är också att börjar en klaga på andra i ett forum, så slutar det inte.. utan det växer och växer och växer till någon blir ledsen.

 

Du får gärna bemöta detta med ett sista ord om du vill.

Men jag poängterar återigen, att jag har min fulla rätt att tycka att en prisdiskussion med upprepade samma ställda frågor lätt blir lite tradig.

Tar du det som personlig kritik, så är det faktiskt upp till dig, även om det inte var avsikten alls.

 

Nu lämnar jag denna diskussion öppen.

Antingen får ni fortsätta diskutera priser på elgiganten, eller så får ni alla snacka om hur "hemsk den där Dimeyard är"

Ni kan väl passa på att lägga in påhopp på min familj och sen kan ni väl slänga in att jag är satanist och microsoft-älskare. Sen kan du väl även säga att jag finner vissa saker med Apple och OSX som idiotiska så ni kan skratta åt mig mer och vifta bort mina åsikter med idioti.

så balooba, du har härmed ordet och jag kommer avlägsna mig från denna tråd.

 

För övrigt älskar jag Microsoft.

 

Haha påhopp om psykiska problem hör det verkligen hemma här??

 

Grejen med trådar som är ointressanta är att dom självdör, altså är det dumt att skriva mer i den tråkiga tråden då.....

 

 

 

Varför är det så lite konkurrens på Apple´s produkter?

 

Vore mycket trevligare med PRISKRIG =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så lite konkurrens på Apple´s produkter?

 

Vore mycket trevligare med PRISKRIG =)

 

För att Apple tar ut 30% vinst innan den säljs till återförsäljaren (annars hade de ju förlorat på att inte sälja i apple store). Återförsäljarena har sämre inköpspris än vad en student får när de köper sin dator direkt från Apple ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha påhopp om psykiska problem hör det verkligen hemma här??

 

Grejen med trådar som är ointressanta är att dom självdör, altså är det dumt att skriva mer i den tråkiga tråden då.....

 

 

 

Varför är det så lite konkurrens på Apple´s produkter?

 

Vore mycket trevligare med PRISKRIG =)

för att apple säljer dem så dyrt till sina återförsäljare så dem vill sätta så långt pris som möjligt för att man ska handla av dem istället för någon annan återförsäljare men, eftersom återförsäljaren har så dåliga marginaler så går det inte att sänka priserna så att man kan skapa ett priskrig(om man fortfarande vill göra vinst).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.... Jo det e klart att apple vill ha in samma pengar även om konsumenten inte köper via applestore..... RÄTT SJÄLVKLART!

 

bara elgiganten som går emot strömmen dårå ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte gjort mig något, men jag hatar forummarodörer. Inte speciellt riktat mot dig, men det sker alltför ofta att folk kommer indrullande i en tråd, och enda bidraget är att tala om hur tråkig tråden är.

Det kan komma in inlägg som: "Hur orkar ni" och dylikt.

 

Jag tycker det är intressant, och då ogillar jag om nån tvunget måste tala om att denne tycker det är ointressant och substanslöst.

 

Virsbo och andra förvaringsställen tror jag inte är aktuellt varken för dig eller mig, du har bara överdramatiserat mitt motlägg.

 

Brava Balooba, du kan ju upplysa dagen och briljera med dina moralkakor på hela Macforumet och nu har du blivit även försvarare för de försvarslösa ifoneköpare, klapp, klapp, klapp..............

 

Förresten, har du blivit moderator så att du har rätt att bestämma för andra vad de ska posta i forumet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brava Balooba, du kan ju upplysa dagen och briljera med dina moralkakor på hela Macforumet och nu har du blivit även försvarare för de försvarslösa ifoneköpare, klapp, klapp, klapp..............

 

Förresten, har du blivit moderator så att du har rätt att bestämma för andra vad de ska posta i forumet ?

 

 

Sluta vara så jävla pinsam.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta vara så jävla pinsam.....

 

Ja men det är så många här på forumet som är det ändå så man blir ganska immun efter ett tag... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, har du blivit moderator så att du har rätt att bestämma för andra vad de ska posta i forumet ?

 

Nej, nån moderator lär jag aldrig bli, det är jag uppenbarligen för elak för, men jag visste inte att man var tvungen att vara moderator för att få reagera på inlägg som jag upplever som förstörande/nedvärderande för en tråd. Kanske 80% av alla trådar tycker jag är totalt ointressanta, rena blajet, och efter att ha varit inne i en sån tråd och tittat så drar jag mig stillsamt tillbaka utan att någon märkt min närvaro. Visst, jag skulle självklart kunna markera och tala om vad löjliga alla är som kan hålla blajtrådar levande. Men har jag då bidragit med nåt, eller bara sänkt stämningen?

Nu lyckades jag i denna tråd sänka stämningen ändå, men ibland måste man sätta ner foten, och i det här fallet känns det som jag trampat på en spik, det var inte meningen att det skulle ta så hårt, mer menat som en liten markering och jag la ju faktiskt till em smiley, något som jag i vanliga fall försöker undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att ordningen nu är återställd på Elgiganten, vita iPhonen säljs nu till fullpris!

 

 

Okej, då väntar jag med spänning på vad som kommer att hända med min order dårå......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är priset ändrat till 4795,

 

hur gick det med köpet Temudjin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har dratt pengar ifrån mitt konto... och jag har fått ett ordernummer så långt har det gått.

Elgiganten säger att dom skickade telefonen igår, dom kan dock inte få fram ett kollinummer så jag kan inte följa paketet. Jag får vänta och se vad som händer, kanske kommer det en avi ner i brevlådan i morgon.

 

Det står på hemsidan att telia ska höra av sig oxå eftersom att jag köpt med abbonemang, men har inte hört ett skvatt ifrån dom och när jag ringde telia så kände dom inte till mig, ingen info om att jag skulle ha någe abbonemang alls...

 

Får la hoppas på att telefonen kommer men att dom missat att meddela telia på nåt vis hehe...

 

 

Jag väntar med spänning. Är dock väldigt besviken på hur elgiganten skött detta med själva internet ordern och allt, dom har verkligen noll koll. Men får jag luren sådär billigt så är det ju skitsamma =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar med spänning. Är dock väldigt besviken på hur elgiganten skött detta med själva internet ordern och allt, dom har verkligen noll koll.

Vad är det dom misskött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle få ett mail när dom skickade varan, en leverans bekräftelse med kolli id så att man kan följa paketet. FICK INGET

 

Dom kunde inte få fram kolli id´t när man ringde dit, och dom kunde inte säga varför dom inte fick fram det. Inger inget förtoende.

 

Sen att ingen av dom (pratat med 3olika på kundtjänsten) vet hur det går till med telia när man köper en mobil med abonnemang vi sin egen hemsida.

 

 

Man får lite dåliga vibbar (även om dom har varit väldigt trtevliga när jag pratat med dom oså) så får man inget förtroende ifrån dom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag sitter i samma sits. Beställt telefonen men inte fått något mail om att den skall vara skickad. Jag pratade med Elgiganten i fredags och då sa de att den skulle skickas som igår, varför det skulle ta 6dgr att skicka en vara förstår jag inte men så var det. Jag har inte velat ligga på för hårt ifall det skulle vara så att det här varit ett misstag, men nu har de dragit pengarna även från mitt konto (legat reserverat sedan förra onsdagen) och det borde ju innebära att de nu ingått avtal med mig.

 

Lite jobbigt att man inte får reda på kollinr, risken är ju att Iphonen blir liggande på utlämningsstället under helgen i onödan, och man vill ju leka med den i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom har dratt pengar ifrån mitt konto...

Hur mycket pengar? Det billiga priset eller det dyrare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då väntar jag med spänning på vad som kommer att hända med min order dårå......

 

Varför skulle din order förändras av att erbjudandet har tagit slut?

Erbjudanden kommer och går, men lagd order ligger ju. Du köpte ju innan erbjudandet ändrades.

Jag vet ingen som har fått ge tillbaks pengar till en säljare när rean på produkten är över. Om det fungerade så vore det ju ingen poäng att köpa på rea, för då skulle det ju bli fullpris ändå om man skulle betala tillbaks mellanskillnaden efter rean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle din order förändras av att erbjudandet har tagit slut?

Erbjudanden kommer och går, men lagd order ligger ju. Du köpte ju innan erbjudandet ändrades.

Jag vet ingen som har fått ge tillbaks pengar till en säljare när rean på produkten är över. Om det fungerade så vore det ju ingen poäng att köpa på rea, för då skulle det ju bli fullpris ändå om man skulle betala tillbaks mellanskillnaden efter rean.

 

För att det finns misstankar om att det var ett misstag ("tryckfel") och inte ett erbjudande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja de har dratt det billiga priset!

 

 

Inte om det är en riktig rea, men om det är felskrivet på hemsidan att dom har gjort fel så kan dom annulera köpet eftersom att dom bara har skrivit fel.... men jag vet inte om dom kan det, eller om det bara e jag som oroar mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...