Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Elgiganten rea Iphone!


Temudjin

Rekommendera Poster

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Ska man slå till eller ska man köpa av teliabutiken så att man får telefonen samma dag??? Man blir fan livrädd för att bli lurad när det e så mycket billigare.... dock e ju elgiganten rätt så stora!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så man bör slå till.-.... för jag ringde och frågade om det var fel, nä det var rätt sa dom, men dom kunde inte svara på varför......

 

fan bara att slå till då altså, eftersom att jag tänkte köpa en i morgon på teliabutiken dock en 8gb med isurf... men fan då är det ju mer värt att köpa detta fan ELLER????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så man bör slå till.-.... för jag ringde och frågade om det var fel, nä det var rätt sa dom, men dom kunde inte svara på varför......

 

fan bara att slå till då altså, eftersom att jag tänkte köpa en i morgon på teliabutiken dock en 8gb med isurf... men fan då är det ju mer värt att köpa detta fan ELLER????

Vänta lite till så ska du se att erbjudandet försvinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en får vi se vad som händer....... det e ett klipp hoppas jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beställt en får vi se vad som händer....... det e ett klipp hoppas jag

 

Det låter ju riktigt najs, jag vet inte hur det ligger till med lagen när det gäller internethandel/distanshandel men rimligtvis borde det pris som du ser vara det du ska betala. ta bild sidan och spara för "säkerhetskull".. sen kan man fråga sig om det gör någon skillnad i slutändan! sätt ut bilden här på forumet så har flera personer sett den + den sparas i cyberspace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NICE....

 

Undra om dom gjort bort sig eller om dom säljer ut den vita för att ingen vill ha den......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NICE....

 

Undra om dom gjort bort sig eller om dom säljer ut den vita för att ingen vill ha den......

 

 

i början var det ju typ brist på vita så då kändes det som att det var en mer populär färg... men åas kan ju tillverkningssiffrorna vara så mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju riktigt najs, jag vet inte hur det ligger till med lagen när det gäller internethandel/distanshandel men rimligtvis borde det pris som du ser vara det du ska betala. ta bild sidan och spara för "säkerhetskull".. sen kan man fråga sig om det gör någon skillnad i slutändan! sätt ut bilden här på forumet så har flera personer sett den + den sparas i cyberspace

 

Nej, det gör ingen skillnad alls. Elgiganten (precis som de flesta andra handlare) reserverar sig för tryckfel, faktafel, felaktiga uppgifter på webbsidan, etc. Du får dock rätt att häva köpet om du fått felaktigt pris eller fel information på annat vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du fått orderbekräftelse/kvitto så står väl pris där...som sagt reserverar de sig för fel, men du får häva...de kan inte ta mer betalt av dig utan att du godkänner det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en säljare sagt att det är det priset som gäller så är väl ändå saken biff!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp två olika säljare, jag ringde dit 2ggr, dock la jag ordern via nätet....

 

Dom har nu dratt pengarna och i minm beställningsbekräftelse så stod det att orderbekräftelsen kommer skickas med produkten......

 

men pengarna är dragna osv, om borde väl inte häva köpet nu, för då blir jag fan arg.... Jag har köpt och betalat då har vi väl ingått ett avtal eller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp två olika säljare, jag ringde dit 2ggr, dock la jag ordern via nätet....

 

Dom har nu dratt pengarna och i minm beställningsbekräftelse så stod det att orderbekräftelsen kommer skickas med produkten......

 

men pengarna är dragna osv, om borde väl inte häva köpet nu, för då blir jag fan arg.... Jag har köpt och betalat då har vi väl ingått ett avtal eller...

 

Sluta älta nu.

Du har köpt en produkt för ett bra pris :)

Var glad och sluta oroa dig.

Det enda som kommer ske är att du får betala det priset som stod på hemsidan och du får din iPhone och allt är frid och fröjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man nu går in på Elgigantenssida så finns det bara ett erbjudande kvar på Iphone och den är svart 8 GB modellen för 5495:-, och det är det enda de har...

post-14481-1233437389.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Närå, jag hittar minsann alla tre fortf.

Din ruta gäller "mobiltelef." och då finns givetvis bara kontantkortsvar.

du ska söka på "mobiltelef. m abonnemang"

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 gb svart kostar 3 795

16 gb svart kostar 4 795

16 gb vit kostar 3 0955

 

visst fan är det konstigt

 

att 16 gb är 700 kr billigare än 8 gb låter jävligt konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, internetbutiker har tabbat sig förr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför det är en sån uppståndelse faktiskt.

Vissa butiker har olika erbjudanden från och till och det är ju knappast så att de ger bort telefonen.

 

Om man vill kan man ju köpa den för 1:- om man tecknar sig för vissa abonnemang.

 

Det kan ju vara så att de har ett överflöd av vita telefoner?

Har kommit över ett lager med just vita telefoner billigt?

 

Seriöst?

Lite mer substans i trådarna kan man väl ändå få begära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 gb svart kostar 3 795

16 gb svart kostar 4 795

16 gb vit kostar 3 0955

 

visst fan är det konstigt

 

att 16 gb är 700 kr billigare än 8 gb låter jävligt konstigt.

 

Oj, där blev det inte billigare direkt.. :totaltgalen:

 

"16 gb vit kostar 3 0955"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte första gången Elgiganten säljer produkter med förlust, vilket jag kan garantera att detta erbjudandet ger. De har länge sålt releasespel, konsoler m.m. billigare än inköpspris och de gör det av olika orsaker. Den främsta är naturligtvis att bygga upp en känsla hos konsumenten att de är den billigaste elektronikkedjan, en sorts reklam utan annons kan man säga. En annan är att de med stor sannolikhet kommer se samma kund återvända till dem när de vill köpa tillbehör (klart du ska ha en högtalare med docka?! ;)) så att de åtminstone kapar den initiella förlusten. Ett ganska smart drag får jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför det är en sån uppståndelse faktiskt.

Vissa butiker har olika erbjudanden från och till och det är ju knappast så att de ger bort telefonen.

 

Om man vill kan man ju köpa den för 1:- om man tecknar sig för vissa abonnemang.

 

Det kan ju vara så att de har ett överflöd av vita telefoner?

Har kommit över ett lager med just vita telefoner billigt?

 

Seriöst?

Lite mer substans i trådarna kan man väl ändå få begära?

 

Det finns ingen som tvingar dig att läsa eller skriva i denna tråden, du ser ju på rubriken vad det handlar om och då är det bara att hoppa över...... inte så svårt....

 

 

Och ja köper man iphone 8gb med isurf och lägger till en avbetalningssumma på 150kr i 24månader så säljs telefonen för 1kr men inte är du väl så dum att du tror att telefonen kostar 1kr då (150*24 kostar då telefonen) sen betalar du ju för att surfa 149kr extra i månaden. MEN DET ÄR KNAPPAST SAMMA SOM ATT ETT FÖRETAG SÄLJER EN IPHONE 1700KR BILLIGARE ÄN TELIA (och alla andra återförsäljare).....

 

over and out...

 

 

 

Jo elgiganten kan ju tjäna på detta i slutet ändå........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen som tvingar dig att läsa eller skriva i denna tråden, du ser ju på rubriken vad det handlar om och då är det bara att hoppa över...... inte så svårt....

 

 

Och ja köper man iphone 8gb med isurf och lägger till en avbetalningssumma på 150kr i 24månader så säljs telefonen för 1kr men inte är du väl så dum att du tror att telefonen kostar 1kr då (150*24 kostar då telefonen) sen betalar du ju för att surfa 149kr extra i månaden. MEN DET ÄR KNAPPAST SAMMA SOM ATT ETT FÖRETAG SÄLJER EN IPHONE 1700KR BILLIGARE ÄN TELIA (och alla andra återförsäljare).....

 

over and out...

 

 

 

Jo elgiganten kan ju tjäna på detta i slutet ändå........

 

Nej, jag fyller hellre tråden med lite mer substans än att folk ältar om priset på Elgigantens hemsida. Hur många inlägg är vi uppe i nu som bara handlar om ifall priset är korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...