boevil Posted April 3, 2004 Share Posted April 3, 2004 Jag stoppade in Pioners DVR-107 (8x) i går i min G4 Quicksilver. Med tillägget "PatchBurn" får jag fullt stöd för DVD-bränning i OSX 10.2.8.( Läsa fungerar utan tillägget ). Men i OS9 fungerar ingenting (tror jag). Jag kan inte öppna cd-facket. Är det någon som vet om det finns något hack i OS9 för att få det att fungera.. ? Räcker det ev med att zappa pram e dyl ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted April 3, 2004 Author Share Posted April 3, 2004 Suck... Systeminformation/enheter ger mig följande information i OS9 ID = 0 DVD-R/CD-RW Drivrutinsvers: 1.4.8 Mac OS-partitioner: 0 Uttagbara medier: Ja Tillverkare: PIONEER Revisionsnummer: 1.10 Produkt-ID: DVD-RW DVR-107D CD-bränning Stöder Ingen skiva inmatad DVS allt stöds... bara det att jag inte kan öppna CD/DVD- facket o mata in en skiva.. :eeeh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena2h Posted April 17, 2004 Share Posted April 17, 2004 Jag tror din DVD-Pioneer är för ny Os 9 är gammalt. Ev funkar den med Toast drivrutin. Kanske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.