Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Segementera en skivavbild


Intuition

Rekommendera Poster

Jag har bestämt för mig att man kunde segmentera skivavbildningar i skivverktyget, men kan inte hitta funktionen. Någon som vet, eller är den kanske borttagen??

(Segmentera = Dela upp avbilden i flera delar)

Vad jag vill åstadkomma är att avbilda en mapp och sedan bränna den till skiva. Mappen är större än en skiva, så jag vill att avbilden delas upp i 700MB stora delar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga men kan du inte använda segmenterings verktyget i DroppStuff?

Det kunde jag säkert, men jag kan inte hitta att det finns i min dropstuff (7.0.3). Eller hur göra jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar ingen segmentering i DropStuff 8.0.2 heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns i Stuffit Deluxe där finns ett program som heter DropSegment

 

Men kika på Split & Concat på versiontracker.com det gör vad du vlll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Du minns rätt.

Gå in i Skivavbildnings inställningar under fliken Avbilda och välj en förvald storlek på nya skivavbilder. Sen är det bara att välja en mapp eller skiva så får du segment i den storlek du bestämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men då är det så att det är borttaget i Os X (10.3?) för skivavbildning är ersatt av skivverktyg. Där kan man inte göra någon standardinställning på storleken.

 

Om jag gör "ny avbild" så föreslår den 40MB som standard.

Om jag gör avbild av en 1GB mapp så blir det bara en dmg-fil och denna är 1GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men då är det så att det är borttaget i Os X (10.3?) för skivavbildning är ersatt av skivverktyg. Där kan man inte göra någon standardinställning på storleken.

 

Om jag gör "ny avbild" så föreslår den 40MB som standard.

Om jag gör avbild av en 1GB mapp så blir det bara en dmg-fil och denna är 1GB.

Du har missat att välja anpassad... i menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha blivit blind. Kan inte hitta varken i meny eller i någon dialog. Pratar vi samma? Skivverktyg 10.4.2 / Os X 10.3.3

 

[Edit: Add]

Jag kan välja anpassa när jag gör en ny tom avbild, men inte när jag skapar avbild av enhet eller mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
OK, men då är det så att det är borttaget i Os X (10.3?) för skivavbildning är ersatt av skivverktyg.

Det kan hända. Jag kör 10.2.8.

Men Skivavbildning är ju ett program bland andra. Det måste väl gå att installera det på 10.3 ? Oavsett om Apple har fått för sig att byta ut det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...