Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka och ta emot SMS med Macen


mpower

Rekommendera Poster

Någon som vet något bra program man kan använda för att skicka (skriva) och ta emot (läsa) SMS på Macen? Har idag en iMac (Intel) med 10.5 och en SonyEricsson Z530i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidigare (i Tiger) kunde man göra detta direkt i adress-boken via bluetooth.

Testade dock något annat program som verkade bra men kostade mer än vad jag ville lägga vid tillfället.

Om man bara kunde komma på vad det hette :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kommentar på denna sida tipsar om en Widget.

Jobbet har dessvärre blockerat sidan så jag kan inte kika om det verkar vara något att ha :sorry:

 

OK, even though it doesn't make the lost function in Leopard any less daft, I found quite a useful widget: http://tinyurl.com/2puy96 it will let you send SMS (not receive), use your address book AND give you a confirmation when sent successfully. Something OS X never did. And it's free. I'm liking it!

 

En annan kommentar tipsar:

 

there is a widget that can help. Found it just now, and its better than before. You can log what you send, and it even accesses addressbook if you type in a name in the number field. Cool! http://algoritmer.dk/widget/

 

...och lite längre ner fann jag några ord om programmet jag tänkte på från början; Bluephone Elite, vilket dessutom låter en ringa samtar direkt genom datorn. Hoppas något passar :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen. Till att börja med ska jag prova ett program som heter BluePhone Elite som jag lyckats hitta. Verkar som om det är precis vad jag letar efter. Men det vet jag ju inte förrän jag har provat det dock. Kan återkomma och meddela här hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av emitSMS med en nokia 6120c över bluetooth och är tokigt nöjd!

 

Det går dock inte att ta emot SMS med widgeten men det är klockrent att kunna slänga iväg ett SMS från datorn bara telefonen ligger i rummet.

 

Visar upp mina enorma "Photoshop-kunskaper":

 

post-18099-1233055461_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Själv använder jag mig av BluePhone Elite för att skicka/ta emot SMS och iSync med plugin för att synka kontakter och kalender. Så jävla smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...