Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya grafikkort till Mac Pro


boomhowler

Rekommendera Poster

Knaks man borde skaffa en riktigt grym PC som man kan ha för allt de där andra :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar
Borde inte samma PC-maskin göra bättre ifrån sig i arbete också då eller?

 

Arbete och 3Dmark är inte samma sak, nej :')

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha både en bra speldator samt Mac OS X - allt i ett. Det enda alternativet, förutom en Mac klon eller dylikt, är Mac Pro. Mac Mini är inte ens i samma liga som en ordentlig dator och iMac är alldeles för begränsad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du menar att grafikkorten inte används i arbete?

 

 

Nu var det ju så att vi diskuterade Mac Pro - Speldator eller ej.

En arbetsdator har starkare processor och stabilare minnen än en speldator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ju så att vi diskuterade Mac Pro - Speldator eller ej.

En arbetsdator har starkare processor och stabilare minnen än en speldator.

 

Original frågan var om någon hört något om Nvidias värre kort kommer till Mac Pro, det finns inget som hindrar detta från att hända- och faktiskt är det ganska sannolikt att det gör detta också.

 

Det innefattar inte spel per automatik, Du påstod snabbt nej det kommer inte hända för Mac Pro inte är avsedd för spel, därför frågar jag nu om du tror att grafikkortet är helt overksamt när du jobbar.

OpenCL kommer snart till MacOS X och då om något kommer starka grafikkort vara bland det intressantaste du kan få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Nvidias värre kort tänker jag Gtx 295 tex.

 

Förutspått till nästa Mac är GTX 260. Som släpptes till PC för 8 månader sedan.

 

 

Frågan är ju dock om det kortet kommer som BTO till äldre Macar. Har för mig att det inte finns nog med strömförsörjning om man inte tar och drar en kabel från andra dvd-bayen, något som låter väldigt o-macigt och som säkert Apple inte ids tvinga sina kunder igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har väl redan bevisat att de intresserar sig för grafikkort då de satte in nya i alla deras laptops, och i deras reklam underströk att datorerna klarade av dagens spel. Så varför skulle det inte kunna komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att GTX 260 redan är förutspådd till nästa Mac Pro, och för att Mac Pro aldrig haft något värstingkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hursomhelst finns det ju uppenbarligen en marknad eftersom vi debatterar det. Skulle någon tillverkare börja sälja mac-pro-anpassade kort så skulle det finnas köpare. Själv går jag bara och väntar på att något bra kort kommer (och det lär finnas fler än mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns när 8800GT kom till nya 08 macen men inget uppgraderingspaket för äldre Mac Pro's kom.

Då skapades den här

http://www.ipetitions.com/petition/geforce...signatures.html

 

och fick en del signs.

Apple lät Nvidia göra en pre 08 Mac version av firmwaren på kortet.

 

Det hela slutade med att Nvidia efter flera månader inte brytt sig om att göra klart firmwaren, så Apple fick vispa ihop det själva på någon vecka.

 

Det tycker jag då visar en viss attityd mot Mac Pro marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag har ett flashat 6200 i min G5, funkar bra (fast nån 285 är det liksom inte). Går det inte att göra för Mac Pro?

 

Att ha bra grafikkort är inte bara en spelfråga, men det skulle så klart göra det lite lättare att porta de senaste spelen till Mac.

 

Det är riktigt synd att bara Mac Pro har PCI Express-plats, för det har väl fortfarande inte iMac? Jag antar att Apple inte vill uppmuntra folk att strula med hårdvaran, men ett bra grafikkort är bara ett måste (speciellt med OpenCL i 10.6). MacBook har lyckligtvis begåvats med ett hyfsat nu. "Intel inside" må vara nödvändigt för CPUn, men vad gäller GPUer så gäller "Intel outside".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett flashat 6200 i min G5, funkar bra (fast nån 285 är det liksom inte). Går det inte att göra för Mac Pro?

 

För att flasha något behövs ju en OSX motsvarande firmware att flasha med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte speciellt mycket om SLI och crossfire men jag har googlat och sökt på olika forum men undrar fortfarande om Mac Pro (early 2008) stöder två Nvidia 8800 GT samtidigt? Jag skulle vilja ha 4 skärmar kopplade men vill inte slänga 2kkr i sjön om det inte fungerar.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan köra två 8800GT. Men det finns ingen anledning till att göra det om du inte måste köra två olika, båda väldigt krävande, grafiska program samtidigt på båda skärmarna. Att stoppa in ett 2600XT (eller 7300GT) funkar lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan köra två 8800GT. Men det finns ingen anledning till att göra det om du inte måste köra två olika, båda väldigt krävande, grafiska program samtidigt på båda skärmarna. Att stoppa in ett 2600XT (eller 7300GT) funkar lika bra.

 

Men om OpenCL slår igenom stort och brett med 10.6 vill man väl ha så snabb GPU som möjligt? Det är en bidragande orsak till att jag vill ha ytterligare ett 8800-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

nu kom ju nya kort till Mac Pro ändå, undrar om man kan klämma in dessa i sin "gamla" 2008-mac pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vist är det härligt när alla förstå-sig-påare skall prångla sitt budskap :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag såg att den nya Mac Pro'n kan utrustas med ATI Radeon HD 4870 512MB. Kan man köpa en begagnad Mac Pro och stoppa in det kortet i den - eller är det kortet begränsat till den nya modellen?

 

Kanske en dum fråga, men den dummaste frågan är den som aldrig ställs. :utskallning:

 

PS: Någon som vet hur bra det nya 4870 är i jämförelse med gamla GeForce 8800 GT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grafikkort som är bra och stödjer de senaste spelen är det sista steget till perfektion för macen :P yey och dom är här typ... vet iof inte hur bra dom är men dom duger för att gama på iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

boomhowler

såg att på infosidan till de nya macarna verkar det som att det kommer att säljas uppgraderingskit för 4870-kortet vilket jag tar som ett tecken på att det kortet kommer att gå att köpa till min 2008-mac pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...