Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IQ-test


Dia2

Rekommendera Poster

Med tanke på att jag hade 2 glas vin i kroppen och var sanslöst trött så får man acceptera sitt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
För övrigt, som sociolog, anser jag att IQ-test mäter hur mycket vit medelklass man är.

exakt min åsikt, det behöver man inte vara sociolog för att tycka! :D

Sifferkomihåget är väl med för att ungdomarna ska kunna klå åldringarna,

och "ordkunskapen" (vad nu det har med intelligens att göra, som sagt) för att (de vita medelklass-)gubbarna (och gummorna) ska få känna sig lika klyftiga som en röd frukt.

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt tråkigt med dessa oändliga rader av meningslösa figurer som ska paras ihop. Det finns ju mycket snabbare sätt att testa sin intelligens. Gör mitt snabbtest nedan, svara "ja" eller "nej" på varje fråga. Detta test tar bara några sekunder och ger en mycket mer realistisk bild av din intelligens...

 

1) Tycker du ofta att det Jan Björklund säger verkar vettigt?

2) Upplever du ofta intrigen i vanliga Hollywoodfilmer som givande, överraskande och svårförutsägbar?

3) Känns medarbetarna på TV4:s sportredaktion som personer som du skulle kunna ha ett givande intellektuellt utbyte med?

4) Vill "de nya moderaterna" driva en politik som i första hand ska gynna de svaga grupperna i samhället?

5) Skulle läget varit värre i USA om de haft en full schimpans som president de senaste åtta åren?

 

 

Resultat: Utgå från 150 poäng. Dra av 30 poäng för varje "ja" du svarat.

 

//iMatte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt tråkigt med dessa oändliga rader av meningslösa figurer som ska paras ihop. Det finns ju mycket snabbare sätt att testa sin intelligens. Gör mitt snabbtest nedan, svara "ja" eller "nej" på varje fråga. Detta test tar bara några sekunder och ger en mycket mer realistisk bild av din intelligens...

 

1) Tycker du ofta att det Jan Björklund säger verkar vettigt?

2) Upplever du ofta intrigen i vanliga Hollywoodfilmer som givande, överraskande och svårförutsägbar?

3) Känns medarbetarna på TV4:s sportredaktion som personer som du skulle kunna ha ett givande intellektuellt utbyte med?

4) Vill "de nya moderaterna" driva en politik som i första hand ska gynna de svaga grupperna i samhället?

5) Skulle läget varit värre i USA om de haft en full schimpans som president de senaste åtta åren?

 

 

Resultat: Utgå från 150 poäng. Dra av 30 poäng för varje "ja" du svarat.

 

//iMatte :)

Hot damn! Jag fick full pott! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett mycket snabbare intelligenstest som inte kräver nånting (som inte belastas av ev subjektiva tyckanden som iMattes test t ex) : läser du detta så äger du förmodligen en mac (eftersom detta är en samlingplats för just ägare av sådana) och därför kan du både läsa och göra egna val och därför är du intelligent. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med iMattes test, ett test som precis som alla andra tester har stora brister, och att jag accepterar dessa brister så hamnar jag där på ett IQ på 60. Mitt resultat är då troligen något bättre än vad chimpansen i en av frågorna lär ha, alltså borde jag vara lämplig kandidat som USA's president.

Utformningen av testet var ju iofs undermålig, och iom att jag kan uppfatta den som undermålig borde det innebära att testformuleraren har ett lägra IQ än jag, jag drar av ytterligare 30 p på denne och denne hamnar då på 30 totalt. Chimpansen hamnar väl någonstans däremellan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

129.

Precis vad jag fick när jag gjorde nåt liknande för några år sen, sen dess vägrar jag att göra om det, vill ju inte få sämre :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett mycket snabbare intelligenstest som inte kräver nånting (som inte belastas av ev subjektiva tyckanden som iMattes test t ex) : läser du detta så äger du förmodligen en mac (eftersom detta är en samlingplats för just ägare av sådana) och därför kan du både läsa och göra egna val och därför är du intelligent. ;)

 

Nja, din slutledningsteknik har vissa brister. Det finns många som kan göra egna val utan att därför räknas som särskilt intelligenta. Tex gör den som ersätter frukostmackan med en stor bit tvål onekligen ett eget val, men ses inte som särskilt intelligent pga detta. Inte ens om han läser på tvålförpackningen medan han äter.

Då tror jag mer på mitt test. Har du gjort det, Jochum? Jag har höga förväntningar på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag svarade "jajamensan" på några av frågorna i iMattes test och fick -10 i slutresultat... :( J

 

Oj, det fanns dimensioner i mitt test som inte ens jag själv kände till. Låt oss därför lägga till en sjätte rad:

 

6) Om ditt slutresultat blir något annat än 150, 120, 90, 60, 30 eller noll - dra av ytterligare hundra poäng från resultatet. Upprepa detta steg tills ditt resultat blir noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är min analys av dessa tester ett försvar ang. de testresultat jag möjligen har fått.

utifall jag har gjort någon eller några?

Det får ni ta i beaktande, om ni anser det vara av vikt.

 

Jag ser flera problem med dessa tester:

De återspeglar inte hur en person fungerar i samhället eller i en krissituation.

De återspeglar inte en del tänkares arbetsmetoder, vilka kan ha anammat eller tarva en långsamt framskridande gång.

De ger ingen möjlighet för testobjektet att ge ett alternativt svar, som kan vara en mer korrekt eller en helt ny lösning.

De förutsätter att testobjektet utgår från en västerländsk värderingsram.

De skapar problem för fysiskt handikappade och tar ej hänsyn till hur handikapp kan hindra en persons svars tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6) Om ditt slutresultat blir något annat än 150, 120, 90, 60, 30 eller noll - dra av ytterligare hundra poäng från resultatet. Upprepa detta steg tills ditt resultat blir noll.

Men det är ju ett påstående... - jag svarar NEJ! (på fråga 6) och hoppas sluta på plus denna gång! :D J

 

ed. - jepp, +15, vänta då skulle jag dra av ytterligare hundra poäng, fåse... det blir -64. Javisstja, då skulle jag dra av ytterligare hundra poäng, och det blir... -151 ojdå, det var inte heller 150, 120, 90, 60, 30 eller noll, då skulle jag dra av ytterligare...

etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick 116. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju ett påstående... - jag svarar NEJ! (på fråga 6) och hoppas sluta på plus denna gång! :D J

 

ed. - jepp, +15, vänta då skulle jag dra av ytterligare hundra poäng, fåse... det blir -64. Javisstja, då skulle jag dra av ytterligare hundra poäng, och det blir... -151 ojdå, det var inte heller 150, 120, 90, 60, 30 eller noll, då skulle jag dra av ytterligare...

etc.

Tja, då har vi dig sysselsatt en bra stund...

Och även intelligenstest kan ju innehålla kuggfrågor. Egentligen är ju själva testet att se om folk gör testet eller inte. Det intelligentaste är ju att inte slösa bort sina tid på att göra intelligenstester. Bara genom att göra testet har man kvalificerat sig till att tillhöra de nedre regionerna på skalan... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iMattes test? - Grattis i s f! :D J

 

Nej, det var på den sidan som länkades i början av tråden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, då har vi dig sysselsatt en bra stund...

Och även intelligenstest kan ju innehålla kuggfrågor. Egentligen är ju själva testet att se om folk gör testet eller inte. Det intelligentaste är ju att inte slösa bort sina tid på att göra intelligenstester. Bara genom att göra testet har man kvalificerat sig till att tillhöra de nedre regionerna på skalan... :)

 

Fegis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ungefär samma på imattes test och "illustrerad vetenskaps".

Betyder det nåt särskilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ungefär samma på imattes test och "illustrerad vetenskaps".

Betyder det nåt särskilt?

 

Den beror det ju lite på vad du menar med "samma"... Om det är noll i båda fallen har du nog stora förutsättningar att komma med i nästa dokusåpa i TV4. Om det däremot var 150 i båda fallen kanske vi kunde ha utbyte av att träffas...? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här gjorde jag ett fint upplägg för att ge imatte chansen att bevisa vilken dignitet hans test faktiskt hade trots det minimalistiska utförandet.

 

Mer allvarligt: För övrigt tycker jag rent allmänt att det är underhållande med gåtor, klur, pussel och frågesport. Däremot tar jag inte det där med intelligens på så blodigt allvar. Precis som nån sa: Den här typen av test mäter framför allt ; och "belönar"; det vi i västerlandet av tradition ser som intelligens.

Men trots det känns det rätt skönt att tillhöra gruppen som ligger över medel. Om inte annat kan jag tänka på det när jag ibland blir nedlåtande behandlad av "gubbar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, din slutledningsteknik har vissa brister. Det finns många som kan göra egna val utan att därför räknas som särskilt intelligenta. Tex gör den som ersätter frukostmackan med en stor bit tvål onekligen ett eget val, men ses inte som särskilt intelligent pga detta. Inte ens om han läser på tvålförpackningen medan han äter.

Då tror jag mer på mitt test. Har du gjort det, Jochum? Jag har höga förväntningar på dig!

Nu syftade jag vilket kanske inte framgick så bra på valet mellan PC och mac. Men det är ju iofs som valet mellan tvål och smörgås till frukost så... så jag håller med!

Nej har inte gjort det, har inte behov att bevisa huruvida jag är intelligent inom dina värderingsramar som sagt, jag äter ju djur och har gillat kungafamiljen och kommer troligen inte rösta vänsterut i valet och tycker att Björklund har rätt ungefär en gång av tio m m så loppet är ju kört där ändå att bevisa nåt så... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu syftade jag vilket kanske inte framgick så bra på valet mellan PC och mac. Men det är ju iofs som valet mellan tvål och smörgås till frukost så... så jag håller med!

Nej har inte gjort det, har inte behov att bevisa huruvida jag är intelligent inom dina värderingsramar som sagt, jag äter ju djur och har gillat kungafamiljen och kommer troligen inte rösta vänsterut i valet och tycker att Björklund har rätt ungefär en gång av tio m m så loppet är ju kört där ändå att bevisa nåt så... :lol:

 

 

Du kanske har ett galopperande IQ? Dagsformen på bl.a Björklund avgör din intellektuella status?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah, det hoppas jag verkligen inte. Det är mer bundet till Björn Ranelids formkurva. :)

Är det inte skillnad på intellektuell och intelligent förresten?! Jag hoppas jag är mer det senare, men jag bryr mig intet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...