Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Dia2

IQ-test

Rekommendera Poster

Dia2

Hur smarta är ni?

Gör testet på sidan under tar ungefär 10 min.

http://www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Maawlin

111

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
marcushedenstrom

129

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
henco

Har gjort det testet tidigare och fick 2 "poäng" från överintelligent, kommer inte ihåg vad det innebär i siffror nu dock :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pocahontas

Gjorde det väldigt snabbt...

post-113-1232832134.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

skall bli skoj att kolla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix

Usch, är det stresstestet? Måste man vara smart på tid??? :sick:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ludde94

jag orkar inte göra dethär, men när jag gjorde mensas test för några månader sen, så fick jag 125 :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba

Mer än tillräckligt trots att jag för övningen med omvända siffror, minnestest, tappade bort mig helt på tre av delfrågorna. Ändå fick jag på minnestesterna väsentligt över medel, trots att jag betraktar mig som något senil, otroligt glömsk.

Sen var det en "synonymfråga" som jag fortfarande inte förstår att något av alternativen passade. Vilka synonymer? Det har jag glömt. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
treebeard

Sådana här test brukar ha tendens att visa bättre resultat ju fler gånger man gör dom. Gör man 2 gånger på rad har man nästan garanterat betydligt bättre resultat. Undra om det betyder att man blivit smartare :wacko:

Jag har för övrigt inte kört testet.

Redigerad av treebeard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny
Usch, är det stresstestet? Måste man vara smart på tid??? :sick:

Nejdå .... jag har alltid haft svårt med att göra klart prov uppgifter på bestämd tid

det får ta den tid det tar .... jag skall ha minst lika bra resultat som Marcus :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
JonasForss

Jordgubbar är inga frukter,

botaniskt sett är det inte ens ett bär utan en skenfrukt.

De egentliga frukterna är de gula prickarna på jordgubben.

Men se det tyckte inte testet... - "Gul frukt" var fel, "Röd frukt" skulle det vara.

Fy på sig, sådana test ska man visa fingret.

F.ö. tyder den sortens ordkunskap som efterfrågas knappast på intelligens.

Vad jag fick? faktiskt över 130, men det vet jag inte vad det betyder egentligen,

jag ska ju snart dö...

J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ronny

nu börjar det bli knepigt ligger på nr 13 i den visuella delen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
aLex-Ander

128 är ganska bra B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Douglas
jag ska ju snart dö...

?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
JonasForss
?

Jag har fyllt femtio ;) J

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Alix
Nejdå .... jag har alltid haft svårt med att göra klart prov uppgifter på bestämd tid

det får ta den tid det tar .... jag skall ha minst lika bra resultat som Marcus :D

Jo, det är stresstestet, såg Baloobas inlägg. Det där med att minnas siffror. Öööörk. Fick magsår direkt. Det drog ned resultatet till under 100, tror jag fick 97. Så jag letade upp ett test där man fick klura i lugn och ro hur länge man ville. Då fick jag 135 av 150. Det känns som siffror jag kan leva med! :P För övrigt, som sociolog, anser jag att IQ-test mäter hur mycket vit medelklass man är.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
peth

Får byta nick till Rain man efter det här.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Balooba
Jo, det är stresstestet, såg Baloobas inlägg. Det där med att minnas siffror. Öööörk. Fick magsår direkt. Det drog ned resultatet till under 100, tror jag fick 97. Så jag letade upp ett test där man fick klura i lugn och ro hur länge man ville. Då fick jag 135 av 150. Det känns som siffror jag kan leva med! :P För övrigt, som sociolog, anser jag att IQ-test mäter hur mycket vit medelklass man är.

Jag fick 136, trots stressen, hur hade de då gått utan stressen? Vill ju gärna tro att jag då hade skrivit fullt. ;)

Men t.o.m. på fösöksfrågorna på omvända tal fick jag försöka tre gånger innan jag gav upp och gav mig direkt på de riktiga frågorna.

Det vore mycket bättre med ett test, där man fick klicka på "Försök igen" ;)

Om nu inte röda jordgubbar är frukter, och det ändå skulle vara rätt svar, då kanske det fanns fler fel.

Det stör mig, även om jag nu inte minns frågan och de alternativa svaren, i synonymtesten, att jag inte kunde se att något av alternativen i den frågan stämde.

Fanns det något facit?

Har iofs snabbt gått igenom frågorna igen, och hittade uppenbara fel jag nu i stressfritt läge genast ser att jag svarat fel på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lommen

119! Fast det tog inte 10 minuter för mig, mer runt 20.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Lars Daniel Dahlbom

Aldrig att jag gör ett IQ-test! Tänk om jag får ett resultat som betyder detsamma som att jag skulle vara ointelligent eller rent av trög? Nej tack, sånt där får ni andra mer intelligenta människor göra. Jag tror jag hoppar över chansen att få det svart på vitt att jag är en idiot. :huh:

Redigerad av Lars Daniel Dahlbom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
rickard1234

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Douglas
Aldrig att jag gör ett IQ-test! Tänk om jag får ett resultat som betyder detsamma som att jag skulle vara ointelligent eller rent av trög? Nej tack, sånt där får ni andra mer intelligenta människor göra. Jag tror jag hoppar över chansen att få det svart på vitt att jag är en idiot. :huh:

Jag vill inte heller utsätta mig för detta... Tänk om jag skulle vara dummare än jag tror... :o

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dia2
Jag vill inte heller utsätta mig för detta... Tänk om jag skulle vara dummare än jag tror... :o

Haha ja då är det väl bara att acceptera sanningen :borstatanderna:

Menar inget illa :kramis:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...