Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

IQ-test


Dia2

Rekommendera Poster

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

129

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort det testet tidigare och fick 2 "poäng" från överintelligent, kommer inte ihåg vad det innebär i siffror nu dock :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde det väldigt snabbt...

 

 

post-113-1232832134.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag orkar inte göra dethär, men när jag gjorde mensas test för några månader sen, så fick jag 125 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer än tillräckligt trots att jag för övningen med omvända siffror, minnestest, tappade bort mig helt på tre av delfrågorna. Ändå fick jag på minnestesterna väsentligt över medel, trots att jag betraktar mig som något senil, otroligt glömsk.

Sen var det en "synonymfråga" som jag fortfarande inte förstår att något av alternativen passade. Vilka synonymer? Det har jag glömt. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana här test brukar ha tendens att visa bättre resultat ju fler gånger man gör dom. Gör man 2 gånger på rad har man nästan garanterat betydligt bättre resultat. Undra om det betyder att man blivit smartare :wacko:

 

Jag har för övrigt inte kört testet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, är det stresstestet? Måste man vara smart på tid??? :sick:

Nejdå .... jag har alltid haft svårt med att göra klart prov uppgifter på bestämd tid

det får ta den tid det tar .... jag skall ha minst lika bra resultat som Marcus :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jordgubbar är inga frukter,

botaniskt sett är det inte ens ett bär utan en skenfrukt.

De egentliga frukterna är de gula prickarna på jordgubben.

Men se det tyckte inte testet... - "Gul frukt" var fel, "Röd frukt" skulle det vara.

 

Fy på sig, sådana test ska man visa fingret.

 

F.ö. tyder den sortens ordkunskap som efterfrågas knappast på intelligens.

Vad jag fick? faktiskt över 130, men det vet jag inte vad det betyder egentligen,

jag ska ju snart dö...

 

J

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu börjar det bli knepigt ligger på nr 13 i den visuella delen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå .... jag har alltid haft svårt med att göra klart prov uppgifter på bestämd tid

det får ta den tid det tar .... jag skall ha minst lika bra resultat som Marcus :D

Jo, det är stresstestet, såg Baloobas inlägg. Det där med att minnas siffror. Öööörk. Fick magsår direkt. Det drog ned resultatet till under 100, tror jag fick 97. Så jag letade upp ett test där man fick klura i lugn och ro hur länge man ville. Då fick jag 135 av 150. Det känns som siffror jag kan leva med! :P För övrigt, som sociolog, anser jag att IQ-test mäter hur mycket vit medelklass man är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är stresstestet, såg Baloobas inlägg. Det där med att minnas siffror. Öööörk. Fick magsår direkt. Det drog ned resultatet till under 100, tror jag fick 97. Så jag letade upp ett test där man fick klura i lugn och ro hur länge man ville. Då fick jag 135 av 150. Det känns som siffror jag kan leva med! :P För övrigt, som sociolog, anser jag att IQ-test mäter hur mycket vit medelklass man är.

 

Jag fick 136, trots stressen, hur hade de då gått utan stressen? Vill ju gärna tro att jag då hade skrivit fullt. ;)

Men t.o.m. på fösöksfrågorna på omvända tal fick jag försöka tre gånger innan jag gav upp och gav mig direkt på de riktiga frågorna.

Det vore mycket bättre med ett test, där man fick klicka på "Försök igen" ;)

 

Om nu inte röda jordgubbar är frukter, och det ändå skulle vara rätt svar, då kanske det fanns fler fel.

Det stör mig, även om jag nu inte minns frågan och de alternativa svaren, i synonymtesten, att jag inte kunde se att något av alternativen i den frågan stämde.

 

Fanns det något facit?

Har iofs snabbt gått igenom frågorna igen, och hittade uppenbara fel jag nu i stressfritt läge genast ser att jag svarat fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars Daniel Dahlbom

Aldrig att jag gör ett IQ-test! Tänk om jag får ett resultat som betyder detsamma som att jag skulle vara ointelligent eller rent av trög? Nej tack, sånt där får ni andra mer intelligenta människor göra. Jag tror jag hoppar över chansen att få det svart på vitt att jag är en idiot. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig att jag gör ett IQ-test! Tänk om jag får ett resultat som betyder detsamma som att jag skulle vara ointelligent eller rent av trög? Nej tack, sånt där får ni andra mer intelligenta människor göra. Jag tror jag hoppar över chansen att få det svart på vitt att jag är en idiot. :huh:

 

Jag vill inte heller utsätta mig för detta... Tänk om jag skulle vara dummare än jag tror... :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte heller utsätta mig för detta... Tänk om jag skulle vara dummare än jag tror... :o

 

Haha ja då är det väl bara att acceptera sanningen :borstatanderna:

Menar inget illa :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...