Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

APRILL, APRILL!! Försök lura oss eller berätta...


Axelman

Rekommendera Poster

Vad tror vi om det här då? "Apple säljer av sin datortillverkning till Microsoft"

Två uppgiftslämnare också!

 

Apple

Microsoft

 

Hittade uppgiften på MacNytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror vi om det här då? "Apple säljer av sin datortillverkning till Microsoft"

Två uppgiftslämnare också!

 

Apple

Microsoft

 

Hittade uppgiften på MacNytt.

För ett par dagar sedan berättade MS att hårdvara inte var deras grej... de skulle "fokusera på kärnverksamheten"... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hörde ni på P3/P4 efter 12 i natt? Där sa man att Queen (gruppen!) var i Säffle och repade inför sin revival-turné. Too good one  :lol:  :lol:  :lol:

WOW, om det hade varit sant hade jag åkt dit för om äns få en liten glimt av min favvogrupp!!!

patetisk...jag!!! nej inte alls... :angel:

Inte nog med det, istället för en död Frddie Mercury skulle The Darkness sångare hoppa in som vikarie :lol:

he he, sångaren i The darkness har ju nästa klädstilen inne ju om man jämför med tidiga Queen...men bara nästan! Rösten är väl okay också. Folk säger att Elvis lever...jag säger att Freddie lever... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla godingar hittar ni här! För grafiskt intresserade rekommenderas nummer 5... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

Jag tyckte denna var särskilt bra.

 

"#3: Instant Color TV

In 1962 there was only one tv channel in Sweden, and it broadcast in black and white. The station's technical expert, Kjell Stensson, appeared on the news to announce that thanks to a newly developed technology, all viewers could now quickly and easily convert their existing sets to display color reception. All they had to do was pull a nylon stocking over their tv screen, and they would begin to see their favorite shows in color. Stensson then proceeded to demonstrate the process. Reportedly, hundreds of thousands of people, out of the population of seven million, were taken in. Actual color tv transmission only commenced in Sweden on April 1, 1970."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sen marsdag satt några vänner och jag och pratade om bra aprilskämt och kom på att vi nog skulle försöka lura lokaltidningarna istället för att de skulle lura oss (då de ofta var så dåliga på bra skämt). Vi råkade ha en skämtare bland oss som är bra på att immitera röster, dessutom en bekant som jobbade på dåvarandre Högskolan (numer tekniskt universitet) och en fotograf. Vi tillverkade därför en "mojäng" som var revolutionerande, fotografen tog produktbilder av denna sak och dessutom bilder av den "galne professorn" som kommit på grejen. En informatör som också tillhör bekantskapskretsen skrev ihop en trolig pressrelease och vi skickade rubbet till tidningarna (båda två) och kallade till presskonferens den 1:a april för denna världsrevolutionerande nyhet.

 

Eftersom jag jobbar på en av de drabbade tidningarna och också satt med på morgonmötet hade jag fullt sjå att hålla mig för skratt när det skulle skickas ut en reporter på jobbet. Dock var vi busar snälla, så vi ringde en halvtimme innan utsatt presskonferens och avstyrde med ett "april april", man vill ju inte slösa resurser för mycket. Men vi ångrade oss lite senare om att det hade varit roligt om grejen faktiskt om i tidningen... så går det när man är för ärlig. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... så går det när man är för ärlig.  (w00t)

Precis som Hr Leijon som erkänner bluffen istället för att bygga på den! Bu för det!!! ;) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en moster i Canada som har en get som det ringer i öronen på. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en moster i Canada som har en get som det ringer i öronen på.  :P

Men kan ingen svara då?!? (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Nokias Nyaste!! Heta bilder släppta!!!

Nokia3605fejk.jpg

Nokia Retro kommer den att heta enligt välunderrättade källor! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var i och för sig inget aprilskämt, men väldigt lyckat ändå;

När jag gick på Journalisthögskolan i Göteborg för rätt länge sedan, skrev en kurskompis en recension av en nyutkommen amerikansk bok som skildrade en snar framtida värld där ingen orkade se - eller producera - bigraffilmer, utan nöjde sig med trailers, och ingen orkade läsa böcker, utan nöjde sig med recensioner. Man fick ju kontentan av boken ändå. Följdaktligen hade författare slutat skriva böcker, och nöjde sig med att istället författa recensioner.

Reciensionen publicerades i Göteborgs-Posten, med bifogat foto av bokens författare, en relativt välkänd amerikansk intellektuell.

Det var bara det att boken aldrig hade funnits. Varför skriva en bok när det räcker med att utveckla sin idé i en recension... :P

Författaren var också påhittad - och fotot hämtat ur min kompis släktalbum.

Han blev inte populär på GP:s kulturredaktion, kan väl tilläggas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kompis som en gång var så rastlös så han tyckte att film gick för långsamt...kollade aldrig på film... (w00t)

 

 

Här är en kul grej från norge. citat aftonbladet

 

" Norska Aftenposten försökte slå i sina läsare att landets hälsovårdsmyndigheter planerar att operera in elektroniska ID-kort under huden på folk för att bättre ta reda på deras vårdbehov. Enligt Aftenposten skulle initiativet på sikt gälla alla patienter i Norge för att myndigheterna skulle få en överblick av hur landets sjukvårdsresurser utnyttjas.

  Skämtet var så framgångsrikt att vid lunchtid hade 8500 personer läst det på tidningens hemsida. Det stora intresset blockerade under en tid hemsidan. Över 2000 personer klickade också på en länk som sades vara till för dem som ville delta i projektet."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejjen ovan är ju inte bara fantasi... sådana förslag finnes IRL... både till ev männsikor - och på moderkort och i dyra möbler och bilar finns det redan mm....

 

Slår verkligeheten fantasin eller???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Jag gillade verkligen DN:s skämt. ELA (elfsborgs läns allehanda) hade även dom en helt ok grej om Julia Roberts på blixtvisit i dalsland för ett besök på den gamla släktgården :)

 

Mitt favoritskämt i "nu"-tid får nog vara DN:s skämt för ett par år sedan om Bredband via Avloppet. Det var en riktig höjdare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Texten var ju också kul. Barnens namn, t ex:

 

Owen Lee and Joe King

Only joking...

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är Ryan Air i framtiden, så jag har svårt för att skratta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cday5.gif

Billigt att åka one way. Frågan är vad det kostar att åka till baka........... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Ryanair har ändrat innehållet i annonsen-

Så går det när man länkar. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ändrar det mesta mest hela tiden... bara att se upp:-)))

 

Fast de fungerar bra tycker jag till de priser de ger en...

 

Skall ni flyga ngnstans kolla alltid med Internet - och jämför de priserna med vad ni får på en resebyrå. om jag ringer min resebyrå så får jag högre priser hur jag än gör än om jag bokar med samma kontokort !!! per nätet...samma flightnummer - samma bolag... Gäller i mitt fall då storstäder... billigaste resan.,... (ej business)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...