Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

APRILL, APRILL!! Försök lura oss eller berätta...


Axelman

Rekommendera Poster

Ja då var det 1 april igen... Håll i hatten och se dig för minst två gånger så du inte går på en nit!!!! Själv gömmer jag mig i min wellpappsbunker och tittar bara på datorskärmen med ett öga idag!!!!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skämt?? Det är ju sant!! Alla tre säger ju samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t) (w00t)

 

Hjärtat höll på att fastna i halsgropen!!!

Ghaaaa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gemensamt aprilskämt är ju ännu bättre! Svårare att avfärda som ett skämt. Tycker MacNytt och company har kommit upp med det bästa skämtet i år! Kanon! :lol:

 

Själv är jag en sån som inte tror på något som jag hör 1:a april. Även sånt som kan vara sant, men det brukar ju bekräftas senare, så vara lite småskeptisk är rätt hälsosamt idag.

 

Bästa skämtet som jag sett ANDRA gå på (vi hade nämligen ingen tv) var när man skulle trä en nylonstrumpa över tv:n och på så sätt få en färg-tv. Härligt!

 

Eller när Norrbottenskuriren lurade halva stan att Clark Olofsson hade gömt sitt rånbyte i en skidbacke här i stan. De som skötte anläggningen var väl inte lika glada när det kom hundratals med människor med spadar som skulle gräva upp "skatten". Kuriren var förstås där och fotograferade. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Växjö ska ägaren till Konserthuset göra om huset till parkeringshus. Han är så dum att jag faktiskt gick på det först. Nämnas kan att han fn har sagt upp alla kontrakt med komunen, som gav oss vanliga kommuninnevånare tillgång till konserthuset. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets snyggaste skämt?

99mac! :D

Tror inte att det är ett skämt för Macnytt skrev om ngt liknande igår, men man vet ju aldrig :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt vår lokaltidning ska Julia Roberts besöka Dalsland och söka sina rötter där.

 

Hörde ni på P3/P4 efter 12 i natt? Där sa man att Queen (gruppen!) var i Säffle och repade inför sin revival-turné. Too good one :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårigheten med ett bra aprilskämt är att få till gapet mellan det sannolika och det osannolika! Det får inte vara för osannolikt för då kvaddar man grejen från start! Om man ändå försöker det osannolika måste man lägga ett stort arbete med att sy ihop storyn,vilket inte är så lätt alla gånger.

 

FaluKuriren försökte med att lura i oss att Rättvik och Mora skulle bygga en ny hockeyhall gemensamt mitt emellan städerna! Dessutom skulle man kalla den för Evert Sandin Arena... :ph34r: .... kryddat med ett uselt fotomontage! Skäms!

Bottennappet hittar du HÄR om du orkar...

 

Evert Sandin är en lokal musiker som är känd i hela Dalarna... inget fel på honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårigheten med ett bra aprilskämt är att få till gapet mellan det sannolika och det osannolika! Det får inte vara för osannolikt för då kvaddar man grejen från start! Om man ändå försöker det osannolika måste man lägga ett stort arbete med att sy ihop storyn,vilket inte är så lätt alla gånger.

Word.

Jag är nyfiken på hur Aktuellt och Rapport ska få ihop det ikväll :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde ni på P3/P4 efter 12 i natt? Där sa man att Queen (gruppen!) var i Säffle och repade inför sin revival-turné. Too good one  :lol:  :lol:  :lol:

WOW, om det hade varit sant hade jag åkt dit för om äns få en liten glimt av min favvogrupp!!!

patetisk...jag!!! nej inte alls... :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hörde ni på P3/P4 efter 12 i natt? Där sa man att Queen (gruppen!) var i Säffle och repade inför sin revival-turné. Too good one  :lol:  :lol:  :lol:

WOW, om det hade varit sant hade jag åkt dit för om äns få en liten glimt av min favvogrupp!!!

patetisk...jag!!! nej inte alls... :angel:

Inte nog med det, istället för en död Frddie Mercury skulle The Darkness sångare hoppa in som vikarie :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i.a.f inte helt osannolikt att IDG skulle införliva t.ex 99mac under MW.se med tanke på vad som hände med MacPressen. Det som är ett skämt idag kan mycket väl vara verklighet imorgon.

 

MacNytt hade en nyhet om att MS köpte Apples hårdvarudivision, det var ju inget dumt skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
DN: 3G behövs ej - 1a Aprilskämt?

Så in i helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upsala Nya Tidning skrev om att Uppsala komun planerar att införa Cykeltullar. Den skulle funka så att man skulle ha en obligatorisk hjälm med ett kontantkort i. Kontantkortet fick man ladda i Tierp. (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DN: 3G behövs ej - 1a Aprilskämt?

Så in i helvete.

"3G behövs inte"

Tja, så långt är det väl sant... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som havandes lite svårt med hur det gick till i GBG och kravallerna så kan jag tippsa om detta 1a Aprll skämt:

 

http://www.webhallen.com/prod.php?id=27568

 

Speciellt delen där man kan gå samman 20 poliser mot EN demonstrant:-))))

 

Snodd länk från BUZZ.... tack BUZZ.

Haha.. den hade ju vart skoj att spela :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...