Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

nytt eller gammalt


fps

Rekommendera Poster

Tänkte säga så här också:

 

Ännu en fördel med t.ex. Claris Works framför Skriv Text är funktionen "Sök och Ändra". Kan spara mycket jobb just om man vill ändra t.ex. ett namn eller göra någon annan koll av texten.

 

En bra anteckningsbok måste förstås författaren också ha, för att spara idéer och utkast. Själv använder jag svenska NotePad Deluxe från Ibrium.se. En annan bra variant är iNotePad från: http://www.vojousoftware.com.

 

Om man verkligen vill skaffa äldre program och OS i original så är ju MacWorlds Macbörsen eller t.ex. Blocket.se ett bra ställe att leta. Ofta kan man få med både licens och (mer värdefullt) tryckta handböcker till originalprogrammen.

 

God Jakt!

 

Hetlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för inlägget Hetlund. :)

 

Min mor har börjat bli intresserad av att köpa en iBook till sig själv. Då ordnar jag så att författaren får ta hennes gamla svarta 5500/275. Blir en superb lösning för då får författaren Claris Works med mera på köpet. Får se hur det blir.. :)

 

Annars kollar jag igenom MacBörsen titt som tätt.. det är ett bra ställe att leta gamla macar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en Performa 5200 som inte används. Inhandlad -96.

OriginalCD med OS 7.5.5 (går stadigare med 7.5.6) Claris Works 3 och lite annat.

Funderar på att sälja den ihop med Apple Personal Laser Writer 320. Handbok finns till den också plus installationsdisketter. Patronen bytt en gång och den borde kunna klara många utskrifter än.

Allt i rent och snyggt skick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en Performa 5200 som inte används. Inhandlad -96.

OriginalCD med OS 7.5.5 (går stadigare med 7.5.6) Claris Works 3 och lite annat.

Funderar på att sälja den ihop med Apple Personal Laser Writer 320. Handbok finns till den också plus installationsdisketter. Patronen bytt en gång och den borde kunna klara många utskrifter än.

Allt i rent och snyggt skick.

Hej Agnes.

Det skulle kunna vara något. Har den macen inbyggt ethernet? Vad hade du tänkt dig för pris på det här kalaset? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har en Performa 5200 som inte används. Inhandlad -96.

OriginalCD med OS 7.5.5 (går stadigare med 7.5.6) Claris Works 3 och lite annat.

Funderar på att sälja den ihop med Apple Personal Laser Writer 320. Handbok finns till den också plus installationsdisketter. Patronen bytt en gång och den borde kunna klara många utskrifter än.

Allt i rent och snyggt skick.

Hej Agnes.

Det skulle kunna vara något. Har den macen inbyggt ethernet? Vad hade du tänkt dig för pris på det här kalaset? :)

 

Läser ur handboken:

...Om du installerar ett Ethernetkort i datorn kan du ansluta datorn till alla standardtyper av Ethernet-nätverk som är kopplade via en tjock eller tunn koaxialkabel, 10BASE-T-kablar eller andra standardkablar. Beroende på typen av kablar som används i Ethernet-nätverket kan du behöva skaffa en Ethernet-adapter för att kunna ansluta datorn...

Jag har aldrig varit ansluten till nätverk så den utrustningen har jag inte.

 

F ö har den 800 MB hårddisk

40 MB RAM

Inbyggt Apple TV/videosystem, så man kan titta på TV samtidigt som man skriver.

Tre utbyggnadskortplatser

 

Kan tänka mig en summa på 400:- tillsammans och att apparaterna hämtas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes! :)

Var finns apparaterna att hämta?

 

Jag ska tala med författaren och se vad han säger. Sen återkommer jag via privat meddelande.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes! :)

Var finns apparaterna att hämta?

 

Jag ska tala med författaren och se vad han säger. Sen återkommer jag via privat meddelande.

 

:)

De finns i Saltsjö-Boo ca 1,5 mil Ö om Stockholm.

Du är välkommen att återkomma när ni tänkt över saken. :):rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Agnes! :)

Var finns apparaterna att hämta?

 

Jag ska tala med författaren och se vad han säger. Sen återkommer jag via privat meddelande.

 

:)

De finns i Saltsjö-Boo ca 1,5 mil Ö om Stockholm.

Du är välkommen att återkomma när ni tänkt över saken. :):rolleyes:

Suveränt, nära och bra! Jag återkommer som sagt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...