Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Piratversion av iWork innehåller ny trojan


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Dags för piraterna att skaffa sig ett riktigt jobb, för de verkar ha alldeles för mycket fritid för att hitta på obehagligheter för att reta människor. Så himla omoget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nice, då kanske folk kan lära sig att betala för sina programvaror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, då kanske folk kan lära sig att betala för sina programvaror.
fascinerande att du tycker att det är bra att det sprids trojaner...

 

 

Dessutom visar ju detta på att apple har insett fakta

http://macworld.idg.se/2.1038/1.206607/app...par-serienummer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fascinerande att du tycker att det är bra att det sprids trojaner...

Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls.
kan dom mycket väl göra i längden. Jag tycker inte helle rom att folk piratkopierar program, men bara för det tycker jag inte att det är oki att det sprids virus/trojaner.

 

Det är defensivt inte bra när en moderator indirekt uppmanar till att vi ska vara för att det sprids trojaner/virus till mac.

 

Ps. de flesta laddar ner en trail-version från apple och sedan lägger dit ett giltigt serienummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Micke, du kan se saker från en sida och ta uttalanden ur sitt sammanhang så mycket du vill. Jag tror alla här kan genomskåda dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls.

Blir två fel ett rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är väl iWorkServices länken till iwork.com? så är detta verkligen en trojan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte helle rom att folk piratkopierar program,

Det tvivlar jag på. Din reklam för Piratbukten tycker jag talar för sig själv.post-11001-1232638031.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir två fel ett rätt?

Vad menar du är två fel och vad menar du skulle vara rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det tvivlar jag på. Din reklam för Piratbukten tycker jag talar för sig själv.

 

Där har vi det. :rockapa:

 

Edit: tog bort bilden ur citatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du är två fel och vad menar du skulle vara rätt?

Trojan är fel.

Piratkopiering är fel.

Blir det plötsligt ett rätt om man lägger ihop trojanen med piratkopian?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trojan är fel.

Piratkopiering är fel.

Blir det plötsligt ett rätt om man lägger ihop trojanen med piratkopian?

Du måste ha läst fel någonstans. Jag har då inte skrivit att det skulle vara rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha läst fel någonstans. Jag har då inte skrivit att det skulle vara rätt.

Du skrev "Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha läst fel någonstans. Jag har då inte skrivit att det skulle vara rätt.

 

vad är detta då?

Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls.
vad tyst du blev...

 

Sedan får du tro vad du vill vad jag tycker om piratkopiering av program. jag vet vad jag tycker, men det skiter du som vanligt i att lyssna på. Är du köpt av IFPI oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är detta då?

 

""Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls.""

 

Som vanligt kan du inte läsa innantill, var står det något om rätt? Det spelar ingen roll, det är vad han skriver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev "Så länge de sprids med piratkopior spelar det ju ingen roll, eller hur? För hederliga människor drabbas ju inte alls."

Läs innantill: "det spelar ju ingen roll". Du vill göra det till "rätt" eller "fel", men det har inget med det jag försöker säga.

 

De som drabbas av något som en direkt följd av något brottsligt har jag ingen som helst sympati för. Jag bryr mig inte. Eller formulerat som ovan: det spelar mig ingen roll vad de drabbas av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du köpt av IFPI oxå?

I så fall hade jag haft råd att byta ut min gamla iBook mot en MacBook Pro, men tyvärr: Sådana extrainkomster gives icke till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som drabbas av något som en direkt följd av något brottsligt har jag ingen som helst sympati för.
Det har inte jag heller. Men bara för det hoppas jag inte att de drabbas av trojaner.

 

Dessutom är jag ganska övertygad om att detta är rent skitsnack, som vanligt. För jag har köpt iwork´09 och även jag har dessa filer. Alltså finns de för iwork.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly och Hedenström är forumets åsiktspoliser som man gör bäst i att hålla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt så övertygad att ALLA här någon gång har laddat ner något för att prova eller för att man helt enkelt inte tyckt att produkten varit prisvärd. Det ungefär som om man säger att man aldrig kört för fort.

Så lite dubbelmoral är det nog? Även om jag i princip är emot nerladdning så kan jag i vissa fall ändå fortfarande frestas.

 

Det kanske är bättre för företagen att fundera på prissättningen av program och musik och kvalitén på den sistnämnda för att konkurera eller locka "lagliga" kunder. Det gör ju Apple både med iTunes och iLife/iWork.?

 

Virus/Trojaner är aldrig rätt att sprida.

Tänk om man skulle klanta till det och få in ett virus i jobbets system. Då skulle man nog arkebuseras... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men bara för det hoppas jag inte att de drabbas av trojaner.
Jag hoppas det inte heller. För minst tredje gången: Jag struntar i vlket.
Dessutom är jag ganska övertygad om att detta är rent skitsnack, som vanligt. För jag har köpt iwork´09 och även jag har dessa filer. Alltså finns de för iwork.com

Det är ju ett gammalt trick: Man tar en legitim fil och ger den nytt innehåll. Då blir trojanen svårare att upptäcka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Notera att det handlar om en trialversion av iWork. Sedan när är det olagligt att ladda ned trialversioner? Självklart är det korkat att ladda ned en trialversion av okänd härkomst när den finns att hämta hos Apple.

Men naturligtvis får man vara likgiltig inför att dumma personer gör dumma saker, om man är av den ullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telly och Hedenström är forumets åsiktspoliser som man gör bäst i att hålla med.

Varför då? Om du har en i mina ögon konstig, udda eller ologisk åsikt så får du vara beredd på att logiskt förklara den. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...