Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken eeePC ska man välja ?


peterohlsson85

Rekommendera Poster

peterohlsson85

Jag går rakt på sak..

 

Vilken eeePC är bäst lämpad för att installera OSX Leopard på ?

 

Finns det någon där alla egenskaper fungerar?

 

Har sett någon där ljudet inte fungerar, och nån som man fick lov att byta wlan kort i...

 

 

Finns det någon eeePC som funkar fullt ut med OSX?

 

 

ROCK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell mini 9 är riktigt najs. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

peterohlsson85

Fiint !

 

En MSI wind it is then !

 

får posta installationen sen då.

 

Nån som vet enklaste vägen att installera från ett USB minne ?

 

eller måste man ragga en extern DVD ?

 

ROCK :detvarintejag:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiint !

 

En MSI wind it is then !

 

får posta installationen sen då.

 

Nån som vet enklaste vägen att installera från ett USB minne ?

 

eller måste man ragga en extern DVD ?

 

ROCK :detvarintejag:

 

Om du redan har en mac i dagsläget så kan du återskapa en diskimage till usbsticka och sen göra den bootbar med tex Chameleon. Blir det en Wind för din del så rekommenderar jag att du kollar in Msi Wind.net där man lätt kan få hjälp med det mesta.

 

Låt oss veta hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiint !

 

En MSI wind it is then !

 

får posta installationen sen då.

 

Nån som vet enklaste vägen att installera från ett USB minne ?

 

eller måste man ragga en extern DVD ?

 

ROCK :detvarintejag:

 

 

Du har noterat att de som testat fått en ganska högljudd NetBook med fläktar som går rätt mycket?

Bara som en notering i kanten liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har noterat att de som testat fått en ganska högljudd NetBook med fläktar som går rätt mycket?

Bara som en notering i kanten liksom.

 

Jag har två stycken hemma med 10.5.6 installerat(MsiWindosx86.iso) och båda två är knäpptysta. Jag har en kompis på jobbet som har en och den är också knäpptyst. Jag har inte sett folk klaga över fläktar på msi wind forumet. En annan kompis till mig har 10.5.6 på sin lenovo s10 och den låter inte heller.

Har du en länk till dessa "tester"? Eller är det bara skitsnack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Min aspire one a150 med 10.5.6 låter inte heller nått spec... min MBP lätt värre.

 

Annars har min AOA150 fungerat super... speciellt sen jag installerade 10.5.6...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två stycken hemma med 10.5.6 installerat(MsiWindosx86.iso) och båda två är knäpptysta. Jag har en kompis på jobbet som har en och den är också knäpptyst. Jag har inte sett folk klaga över fläktar på msi wind forumet. En annan kompis till mig har 10.5.6 på sin lenovo s10 och den låter inte heller.

Har du en länk till dessa "tester"? Eller är det bara skitsnack?

 

Glöm det. Du har en så förbannat tråkig attityd att du får tro precis vad du vill. Jag ville bara ge dig en liten notering i kanten, plockat från en av de hemsidor som publicerat guider i ämnet (i all vänlighet). De hade noterat att det kan vara en bieffekt och de hade själva noterat att det kunde inträffa. Vill du avfärda det som "skitsnack" så är det helt upp till dig.

 

End of Line.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm det. Du har en så förbannat tråkig attityd att du får tro precis vad du vill. Jag ville bara ge dig en liten notering i kanten, plockat från en av de hemsidor som publicerat guider i ämnet (i all vänlighet). De hade noterat att det kan vara en bieffekt och de hade själva noterat att det kunde inträffa. Vill du avfärda det som "skitsnack" så är det helt upp till dig.

 

End of Line.

 

 

Så.....

 

Ingen länk då? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den? Jag har vart sugen på att kolla in den också

 

Jag har inte den, men har tillgång till den.

 

Riktigt snygg och stabilt byggd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag funtar också på en eeePC med mac osx. men jag hade tänkt o ha den för o spela upp filmer med hemma, o alltså koppla in den till en större skärm. problemet är bara att de jag kollat på inte klarar med särskilt stora upplösningar. e det nån som vet ifall det finns nån variant som klarar av att kopplas in till en större skärm? (typ 20-24 tums)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte rädd för att någon av dom går in på den här sajten ?

:irriteradtjej::totaltgalen::irriteradtjej:

 

Nej jag snackar bara skit och försöker spela tuff :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Nu när apple inte kommer med någon netbook så tänkte jag köpa en mini pc för att köra os x på. Finns det någon ny info om detta (Har inte hittat några nya trådar i ämnet)? Vilken netbook man ska välja för enklast installation och bästa funktion? Funkar os x optimalt på någon netbook? 10.4-10.5-10.6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Asus EEE 1005HA har jag och kör 10.6.2 (med modifierad kernel) och den tuffar på kanon fint.

Kan verkligen rekommendera den. Ethernet kommer man aldrig få att fungera och Wifi kortet får man byta ut mot ett OSX kompatibelt. Detta är dock barnsligt enkelt.

 

Och med Netbookinstaller och orginalskivan till 10.6 så är det inte det minsta svårt att installera heller.

 

kolla in forum.eeeuser.com för lite tipps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asus EEE 1005HA har jag och kör 10.6.2 (med modifierad kernel) och den tuffar på kanon fint.

Kan verkligen rekommendera den. Ethernet kommer man aldrig få att fungera och Wifi kortet får man byta ut mot ett OSX kompatibelt. Detta är dock barnsligt enkelt.

 

Och med Netbookinstaller och orginalskivan till 10.6 så är det inte det minsta svårt att installera heller.

 

kolla in forum.eeeuser.com för lite tipps.

 

Annars har jag läst att till Dells mini är det bara att installera OS X med en extern dvd läsare. Kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...