Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem att skicka mail


jesper

Rekommendera Poster

sen några dagar kan jag inte skicka mail. Jag har Mail 1.3.4 och Panther och kör imap-mail. Felmeddelandet är typ "kan inte skicka e-post på smtp.mac.com på port 25"

ska jag ha nån annan port?

har inte ändrat port och det har alltid funkat.

ta emot mail är inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Apple (eller ska jag säga .Mac) har problem med den utgående servern, så du får helt enkelt använda din Internetleverantörs utgående mailserver. Jag har haft så himla "tur" att Tele2 haft problem med sin utgående mailserver också så jag har haft problem att skicka mail överhuvud taget de senaste dagarna, men det är första gången båda faktiskt strulat så att jag inte kunnat använda någon utgående mailserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok men då borde den väl funka snart...kan ju använda .Mac webmail så länge för där funkar det konstigt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är oxå så att telia har börjat blocker utgående post på sitt nät då alla PC maskiner sprider virus/spam  ;)

precis piece, telia har tydligen blockerat port 25. bara att köra deras utgående server.

tack för svaren :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

överhuvudtaget har jag problem med MAIL.

På en dator kan jag inte ladda ner mejlen, på den andra kommer de i dubbel upplaga. I den ena kan jag skicka men i den andra kan jag inte skicka. Båda har samma inställningar. Någon som kan hjälpa till? Apple service skyller på E-postlev och dom skyller på datorerna hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tekniker, vad har du för internetleverantör, vilka har du epostkonto hos, vilka inställningar har du gjort, osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...