Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Så lätt kan du köra OS X på din PC


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Med meningslöst menar jag att det är bättre att köpa en "riktig" Mac med äpplet på och med PC så menar jag de med windows bara för att skilja på Mac och PC! :nattinatti:

 

Hahahaha, stämmer din signatur? Du är INTE macanvändare än???? Försöker du vinna brunpoäng här på forumet genom "premature elitism"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Ah, jag ska lätt skaffa en netbook och köra OSX, perfekt när jag reser länge, och jag behöver inte vara rädd för att bli av med den eller att den ska paja, är inte jätterädd om min MacBook alu, men betydligt räddare om den än om en netbook.

 

Haade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan faktiskt inte fatta varför folk klagar så, och inte för att vara elak, men de som är mest emot detta är även de nyaste med mac:P fanaterna, krigarna och försvararna... Men ni kommer också inse en dag att en mac är en dator som alla andra och att det är OSX man vill åt. Kan man få det för en billigare peng så tacka och ta emot!

 

Så stå upp mot elaka microsoft ett tag till så kan vi diskutera när ni lärt er se på saker från flera håll;) (gäller inte bara denna tråden)

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha, stämmer din signatur? Du är INTE macanvändare än???? Försöker du vinna brunpoäng här på forumet genom "premature elitism"?

 

 

eftersom jag är tonåring så vet jag inte vad premature elitism är och försöker inte vinna några poäng bara konstaterar att jag är en äkta apple patriotisk kille i sina bästa år.;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eftersom jag är tonåring så vet jag inte vad premature elitism är och försöker inte vinna några poäng bara konstaterar att jag är en äkta apple patriotisk kille i sina bästa år.;P

 

Utan en mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara konstaterar att jag är en äkta apple patriotisk kille i sina bästa år.;P

 

för de första så ska du lägga ner att vara applepatriotisk, du slutar tänka själv då och kommer bara att köpa och köpa. För de andra, så är det svårt att vara applepatriot som du kallar de, utan att äga en mac. Det är som att vara svensk och säga att man är amerikansk-patriot. För de tredje, vill du inte diskutera mot ardri så ge honom inte så lätta grejer!:P haha

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med eller utan en mac så har jag ett hjärta av äppel, men det sparas för fult till en iMac eller en Macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru matrix, hur gammal är du? Är lite nyfiken...

 

Sen att du skriver att de sparas till en iMac eller Macbook betyder att du ska köpa mac bara för att ha mac. Innan du sparar borde du ta reda på vad du ska ha din mac till...

 

äpple* fullt*

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en eula är inte ett juridiskt bindande avtal

..och ifall det vore, så om jag har förstått avtalet rätt, hade man enbart varit tvungen att sätta Apple-logga på datorn i fråga för att få köra OS X på den. :borstatanderna: Gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med eller utan en mac så har jag ett hjärta av äppel, men det sparas för fult till en iMac eller en Macbook.

 

Men nu får du väl för fan ge dig. Testa en netbook, köp sen en "riktig" mac och kom sen tillbaks till tråden. Då lovar jag att ta dina "argument" på lite mer allvar. Som du själv skulle sagt "Natti natt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes 14 bast, då förstår jag att det inte är så lätt att diskutera med dej.. Men du borde kunna medje att du vill ha en mac bara för att det är mac, lite häftigt? Eller har en 14åring behov av en mac? (tänker mest på priset).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är 14 och sitter framför en Htc Touch dimond med windows så det kan hända att jag stavar fel... ;P

 

14? Oj förlåt. Nu känner jag mig taskig. Du är uppe sent. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes! Det kan du göra på en PC med!;) Självklart ska du ha en mac, finns nog ingen här som inte vill unna dej att packa upp en splitterny mac. Men när man är 14 år kanske man ska börja med en PC och installera OSX så att du får känna på det. Är du ens van vid OSX? 15000 är mycket pengar även för mig som är 23..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14? Oj förlåt. Nu känner jag mig taskig. Du är uppe sent. :dumstrut:

 

Haha! ja fy på dej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aah har kännt på osx några gånger och det är ju super. och ska inte köpa för 15000 utan 10000 riksdaler och bygga ut till 2gb ram. och känn er inte oschyssta utan jag tycker bara det är roligt och ha en "debatt" med er hehe ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, du ska ha den vita MacBooken? Tänk på att i dagsläget är den inte värd 10.000, väldigt gammal i tekniken om man jämför med nya MacBooken. förutom processorn då...

 

Men det är ingen dator för animation m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes 14 bast, då förstår jag att det inte är så lätt att diskutera med dej.. Men du borde kunna medje att du vill ha en mac bara för att det är mac, lite häftigt? Eller har en 14åring behov av en mac? (tänker mest på priset).

Jag minns när jag skaffade mig min G4 i omkring samma ålder, jag hade sparat ihop en del samt sålt min G3. :P Då satt jag och lurkade varje dag här, på 99mac och "bedragar"torget tills jag fann G4:an (QuickSilver) jag ville ha. Visst, 4500 kronor är inte lika mycket som en ny iMac kostar, men det var en hel del pengar för mig ändå.... och jag ångrade mig inte. :)

 

Det var en enorm vändpunkt för mig, helt plötsligt flöt DV-redigering på otroligt bra. Bildredigering i Photoshop 7 blev underbart och jag kunde multitaska som tusan när jag väl uppgraderade processorn i den från sketna 733MHz 512KB L2 till 1GHz 2MB L3.

 

Vill du ha en Mac, känner att du vill ha en stabil plattform att arbeta med när det gäller filmer och musik samt ha ett skönt användargränssnitt, spara ihop till din Mac. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja om det blir en iMac så är det den för 10000 om det blir en bärbar så blir det macbooken för ca 12000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han ska ha en mac! de skrev jag ju!;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja om det blir en iMac så är det den för 10000 om det blir en bärbar så blir det macbooken för ca 12000kr

 

Just nu så ska du inte köpa iMacen, lär komma nya snart som är betydligt bättre. Så ska du handla snart så köp MacBooken för 12000, bra dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...