Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

icon som har börjat dyka upp vid start?


GlaDiac

Rekommendera Poster

Först o främst.. jag är rätt ny på Macar o dess OS.. Jag köpt mig en iMac "Vit rund fot med en 17' tft"

Jag installera Panter X för en 2-3 månader sen o allt har funkat bra men så när jag stängde ner datorn i natt.. som jag inte brukar göra då jag låter den oftast gå ner i viloläge så har de hänt något..

 

Nu när jag startar upp den så är bilden grå med en liten fyrkantig ruta med en blå jordglob blinkandes i mitten, efter att den blinkar ett par minuter så försvinner den så kommer det upp en liten mapp istället som har ett blinkande frågetecken och Apples huvud/ansikte som blinkar vart o varanat.. efter ett par minuter där så börjar Mac OS att starta upp o allt funkar som det ska sen...

Så vad är det som händer?? Jag gissar på att jordgloben symboliserar nätverket.. aja, jag har ingen aning.. PC o dess hårdvara e min melodi annars :P

 

Tack på förhand.. Mvh Robert aka GlaDiac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte om det här kan va ngt, men har du markerat nätverk som startskiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yeees, det var det :) Tack.. tydligen har jag tryckt på iconen för nätverksupstart när jag var inne o skulle försöka få msn filöverföring till att fungera igår, som jag faktiskt lyckades med... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan testa med följande:

Håll in X direkt när den startar för att påtvinga start av OS X.

 

Testa att hålla in alt när den startar. Vad jag har förstått så skall den starta från nått annat ställe än det som den står på.

 

Om det inte hjälper så kan du kanske zappa pram på den. Alt+Kringla+R+P vid start tror jag att det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...