Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bluetoothproblem

kajsa

Recommended Posts

Jag har en ny iBook med Panther 10.3.3, en mobiltelefon Ericsson 968i samt en D-link Bluetoothadapter. Jag lyckas inte koppla upp mig på nätet. Jag har GPRS i telefonen och har fått ett CID-nummer. Har haft flera kontakter med support på Telia, Ericsson och Apple men ingen kan ge mig info om hur allt ska fungera. Hänvisas bara fram och tillbakas mellan dem. Har fått reda på att att det modemscript som ska användas är T39 19.2. Finns det i datorn eller är det något man ska ladda ner?? Jag kommer så långt som till parkoppling och lite till men sedan är det stopp. Finns det någon som lyckats konfigurera rätt och få kontakt med nätet med samma utrustning som jag har??

Jag har utan problem kontakt med nätet via vanlig uppkoppling via internt modem och fast telefon.

Hej Maccis.

Jag har hittat ett modemscript som heter Sony Ericsson GPRS CID2 som någon har sagt att jag ska ha, men jag kommer inte längre!

Finns det ingen som har lyckats att koppla upp sig på det här viset???

Så länge enheten är parad korrekt så är det inga problem då ska din bluetooth adapter (eller inbyggda) dyka upp i Nätverk.

Jag har inte min blåtandsadapter med mig på jobbet idag men maila mig på christoffer.gustafsson@blt.se så ska jag komma ihåg o kika på de och maila dig mina inställningar jag kör med. Alternativt om du vill prova är att para ihop enheten igen och använda assistenten där får man upp alternativ om anslutningar osv.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...