Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Avsändarens adress ogiltig"?


ladybug

Rekommendera Poster

Hej, forum!

 

Nybliven iphoneägare - mycket nöjd sådan (Telia). Har dock ett problem: När jag skall skicka mail står det " avsändarens adress ogiltig". Som jag förstår det stämmer alla lösenord och andra uppgifter. Jag tar t ex emot mail utan problem...

 

Och som helt ny här vill jag naturligtvis säga hej en extra gång. Ni har varit till stor hjälp i mitt köp av ny iphone.

 

Tacksam för svar.

 

/ladybug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du skrivit in för smtp-server? Prova med "smtprelay1.telia.com" Den funkar när du kör via EDGE/3G dvs när du inte använder den som är kopplad till ditt wifinätverk hemma eller på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du skrivit in för smtp-server? Prova med "smtprelay1.telia.com" Den funkar när du kör via EDGE/3G dvs när du inte använder den som är kopplad till ditt wifinätverk hemma eller på jobbet.

 

Det är fel

Det skall stå

mailout.telia.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har samma problem sporadiskt men jag har rätt inställningar vet ja...får det ofta när jag ska svara på ett brev

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag också har Mac och en iPhone, men dessutom använder MS Entourage

som mailprogram i datorn gjorde jag zålunda...:

Jag öppnade Mail på Macen och konfigurerade alla de konton jag behöver, med alla alternativa smtp-servrar,

därefter kryssade jag i att kontona skulle låta POP-mailen ligga kvar på servrarna,

kollade att allt funkade (genom att skicka och ta emot några fejk-mejl) och synkroniserade till sist hele sk-ten

men min iPhone via iTunes.

Därefter har mailen fungerat som en klocka och jag behöver aldrig skriva in någonting någonstans.

 

Sådeså, J :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fel

Det skall stå

mailout.telia.com

 

 

Testade, och gick vägen... Det blir en del kanske dumma frågor. Är nybörjare... Hmmm...

 

Tack alla, för svar.

 

Passar på att ställa en till.

 

När jag stänger av 3g, visas ett E högst uppe i vänstra hörnet. Edge? Men hur stänga av den? Känner mig ännu dummare nu...

 

Annars måste jag säga att iphone.... ja... det är helt enkelt en fantastisk liten manick. :)

 

/ miss ladybug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade, och gick vägen... Det blir en del kanske dumma frågor. Är nybörjare... Hmmm...

 

Tack alla, för svar.

 

Passar på att ställa en till.

 

När jag stänger av 3g, visas ett E högst uppe i vänstra hörnet. Edge? Men hur stänga av den? Känner mig ännu dummare nu...

 

Annars måste jag säga att iphone.... ja... det är helt enkelt en fantastisk liten manick. :)

 

/ miss ladybug

 

Edge tror jag inte du kan stänga av utan att jailbreaka, men är det surfning du inte vill kunna göra (om du inte tecknat fri surf) så kan du gå in på:

 

inställningar -> allmänt -> nätverk ->Mobilt datanätverk -> ändra APN till online.telia.set

 

sen när du vill kunna surfa igen så tar du bara och ändrar till .se igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edge tror jag inte du kan stänga av utan att jailbreaka, men är det surfning du inte vill kunna göra (om du inte tecknat fri surf) så kan du gå in på:

 

inställningar -> allmänt -> nätverk ->Mobilt datanätverk -> ändra APN till online.telia.set

 

sen när du vill kunna surfa igen så tar du bara och ändrar till .se igen :)

 

 

Ok, bra att veta... :) ... tänkte på batteritid osv.

 

har fri surf - tack och lov! :)

 

 

/ladybug

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edge tror jag inte du kan stänga av utan att jailbreaka, men är det surfning du inte vill kunna göra (om du inte tecknat fri surf) så kan du gå in på:

 

inställningar -> allmänt -> nätverk ->Mobilt datanätverk -> ändra APN till online.telia.set

 

sen när du vill kunna surfa igen så tar du bara och ändrar till .se igen :)

 

 

Och tack...

 

/lb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade, och gick vägen... Det blir en del kanske dumma frågor. Är nybörjare... Hmmm...

 

Tack alla, för svar.

 

Passar på att ställa en till.

 

När jag stänger av 3g, visas ett E högst uppe i vänstra hörnet. Edge? Men hur stänga av den? Känner mig ännu dummare nu...

 

Annars måste jag säga att iphone.... ja... det är helt enkelt en fantastisk liten manick. :)

 

/ miss ladybug

 

Edge går på GSM nätet så det förändrar inte batteriåtgången för telefonen.

 

EDIT:// skrev lite slarvigt rättade till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...