Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En hälsning från en kompis...


Axelman

Rekommendera Poster

Jag undrar hur överföringen av hårddisken till fbi har gått till?

Via airport kanske!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var man i usa skulle man ju stämma dem för att ha en kopia på hela ens hårddisk.

De har väl sitt datakontor på Guantanamo. Då behöver de ju inte bry sig om lagen!! (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå det, hur kan USA ha en bas på Kuba? Jag har glömt varför...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå det, hur kan USA ha en bas på Kuba? Jag har glömt varför...

Dom har något speciellt avtal, typ. Det är varken Amerikanskt eller Kubanskt territorie, såvitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att de skulle ha en kopia på hårddisken låter som rent trams. Skulle personen inte ha märkt att hårddisken arbetade konstant och alltid var upptagen?

Nä, det enda jag kan tänka mig är att de sett att personen delat ut filmen via filbytarprogram och "säkrat spår"...

 

Vad gäller basen på Cuba så gissar jag att den fanns där som amerikansk flottbas från tiden när ön var amerikanskstyrd, alltså fram till 1959. Om det då fanns militära resurser att hålla fientliga styrkor stångna, så kunde man väl behålla den tillräckligt länge för att få dit förstärkningar och på så sätt bevara den.

Fast det är bara en gissning från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte FBI som bevakade en del mail som skickades. Så om de innehöll suspekta ord (terror, sadam, mm) så hade dom koll på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som skriver virusen är ju inte dumma!

Var det inte en tjej på 19år från Holland, som åkte fast för ett tag sedan, för att hon hade skapat virus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att FBI skulle kontakta någon låter ju lite skumt. Är piratkopiering ett federalt brott i USA? .. jag vet inte.

 

Jag känner däremot en amerikan som har fått brev från sin ISP.. ISP:n hade kollat upp vad han hade utdelat och eftersom företaget tillhörde samma koncern som Warner Bros så ville dom att han tog bort en specifik film-fil.. Tycker det är skrämmande nog att ISP:erna eventuellt sitter och kollar människor så noggrant. Det pågår nog mycket snokande man inte vill veta av.. jag jobbar på att förtränga min paranoia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte paranoid! Å det har jag sagt åt han i trenchcoat, som följer efter mig överallt, hundratals gånger.... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte FBI som bevakade en del mail som skickades. Så om de innehöll suspekta ord (terror, sadam, mm) så hade dom koll på det?

... och där gick larmet. Fan - nu hamnade MacWorld på svarta listan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...