Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En hälsning från en kompis...


Axelman

Rekommendera Poster

Citat:

Jag har inte kunnat höra av mig på några dagar pga

dataproblem. Datorn var full med virus, och den gick

inte att använda. Till och med musen hade dött.

Till saken hör, att jag inte hade något virus-programm

på datorn.

 

Jag var tvungen att konsultera min vän data-gurun.

Han var tvungen att nollställa hela datorn, med en

nöd-kasett. Sen installerade han ett virus-program

på datorn som uppdaterar sig automatiskt en gång

varje dag.

 

Kan någon av er Macanvändare berätta för mig vad virus är....??? (w00t) (w00t) (w00t)

 

virus.jpg

 

Är det sånt här kanske?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade COMMENDO på nätet som påstår sig ha stoppat över 48000 virus idag......................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte

Uppriktigt sagt så vet jag inte om jag skulle orka ha det som vissa pc-nissar har det. Folk jag känner håller oavbrutet på med att skydda sig mot virus, spy-ware etc. Jag blir alldeles matt bara av att höra om deras bekymmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte virusen dött ut tillsammans med dinosaurierna?

Den sista dinon (=Windows...) lever och frodas och överlever på virus tror jag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lillebror har haft ett rent helvete med alla sina virus!!! Win

 

Och jag har haft ett rent himmelrike utan alla virus!!! :D x katten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windinows..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Virus får man om man laddar hem mysko zip-filer på P2P-nätverken. Kan också spridas genom Microsofts e-postprogram som bilagor. Men hur ofta öppnar man skit från folk man inte känner? Alltså rätt enkelt att undkomma.

 

Spyware finns inbakat i mindre seriösa program såsom Kazaa och liknande. Om man nu har dålig koll och råkar installera sån skit så finns hjälp att få genom det svenska programmet Ad-aware. Enkelt.

 

Sen några enkla små tips: undvik Internet Explorer och Outlook. Slut på tips.

 

 

Indirekt erkänner alla i den här tråden att de sysslar med porrsurfning och warez. Så ja, ni kan vara glada att ni har mac. De med PC som inte aktivt söker efter dessa ting har heller ingenting att frukta. Som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indirekt erkänner alla i den här tråden att de sysslar med porrsurfning och warez.

Herrsurfning om jag får be. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indirekt erkänner alla i den här tråden att de sysslar med porrsurfning och warez. Så ja, ni kan vara glada att ni har mac. De med PC som inte aktivt söker efter dessa ting har heller ingenting att frukta. Som jag.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spyware finns inbakat i mindre seriösa program såsom Kazaa och liknande. Om man nu har dålig koll och råkar installera sån skit så finns hjälp att få genom det svenska programmet Ad-aware. Enkelt.

Förra gången kompisen hade problem var orsaken Kazaa... då blev de avstängda från bostadsrättsföreningens nätverk nästan en månad för de hade använt upp all tilldelad GigaBit på nolltid... kompisen kan ingenting utan ungarna hans stoppar in allt som deras kompisar säger åt dem.... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Indirekt erkänner alla i den här tråden att de sysslar med porrsurfning och warez. Så ja, ni kan vara glada att ni har mac. De med PC som inte aktivt söker efter dessa ting har heller ingenting att frukta. Som jag.

Ett inlägg som väl kan sammanfattas i två ord:

Kvalificerat trams

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett inlägg som väl kan sammanfattas i två ord:

Kvalificerat trams

 

Fortfarande hundra gånger mer korrekt än dina tankar om att en PC uppkopplad mot internet automatiskt blir en virushärd.

 

(Sen var jag inte 100% allvarlig heller. Men jag borde veta vid det här laget att du inte förstår dig på ironi)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Media Player? Skämtar du eller?

 

Sen är det skillnad mellan spyware och spyware. En del märker du inte av medan andra mer eller mindre tar över datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som skriver virusen är ju inte dumma!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som skriver virusen är ju inte dumma!

De är elaka :P:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, elaka fast på ett smart sätt!!! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mig ha hört det där förr om WMP. Även om det är obehagligt så är det ju inte spyware i den bemärkelsen att man får en lila apa på skrivbordet som hijackar Internet Explorer och tvångsförflyttar dig till en helt värdelös amerikanska länksida :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka är att antivirusmakarna inte vågar införa skydd mot spyware som motar Olle i grind, sas. De är rädda för att dessa skumma individer bakom Bonzy Buddy (eller vad den där apjaeveln nu heter) ska stämma dem <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju varit mycket snack om att nyare intel-processorer kan avslöja användaren också. Men vad som är sant och inte sant är svårt att bena ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Digital Rights Management (Security). You agree that in order to protect the integrity of content and software protected by digital rights management ("Secure Content"), Microsoft may provide security related updates to the OS Components that will be automatically downloaded onto your computer. These security related updates may disable your ability to copy and/or play Secure Content and use other software on your computer. If we provide such a security update, we will use reasonable efforts to post notices on a web site explaining the update.

(min halvfeta)

 

http://www.againsttcpa.com/ (TCPA, ajöss med friheten, re Intel avslöja blahblah)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spyware finns inbakat i mindre seriösa program såsom Kazaa och liknande. Om man nu har dålig koll och råkar installera sån skit så finns hjälp att få genom det svenska programmet Ad-aware. Enkelt.

Förra gången kompisen hade problem var orsaken Kazaa... då blev de avstängda från bostadsrättsföreningens nätverk nästan en månad för de hade använt upp all tilldelad GigaBit på nolltid... kompisen kan ingenting utan ungarna hans stoppar in allt som deras kompisar säger åt dem.... :unsure:

stackarna.. :sorry:

Fast jag kan inte låta bli att le lite.. du uttrycker det så komiskt. Barn och datorer kan vara en inte alltför lyckad kombination ibland. Själv blev jag försedd med listor med basic-kod som jag var sysselsatt en bra stund med att knacka in bokstav för bokstav, det var väl den tidens spel-kopiering. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En "nära väns" vän blev nyligen uppringd av FBI för han hade en kopia av Sagan Om Ringen del 3 på sin dator INNAN den kom på bio...... Han ombads att omedelbart ta bort den och som bevis hade de en kopia på hela hans hårddisk..... Om han INTE gjorde de skulle de "take legal action"...... :blink: (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...