Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ny Mini och något "enormt" på gång från Cupertino


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

En ny Mini lär sakna både dvd och Firewire, så hoppas inte för mycket på det B)

 

FW försvinner troligen om Minin baseras på MacBook. Men DVD-n har ingen anledning att försvinna.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FW försvinner troligen om Minin baseras på MacBook. Men DVD-n har ingen anledning att försvinna.........

 

Nej, dvd:n kan mycket väl vara kvar, men känner jag Apple rätt ska vi inte bli förvånade om den är borta när nya Mac Mini (Nano?) presenteras. Apple har alltid gillat att vara först med att slopa gamla standarder, och nu vill de väl snarare att folk ska köpa filmer och tv-serier genom iTunes än att folk fortsätter handla DVD och Blueray-skivor, något som ju Apple inte säljer. De gillar ju som sagt att sälja produkter som fortsätter att tjäna in pengar åt företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dvd:n kan mycket väl vara kvar, men känner jag Apple rätt ska vi inte bli förvånade om den är borta när nya Mac Mini (Nano?) presenteras. Apple har alltid gillat att vara först med att slopa gamla standarder, och nu vill de väl snarare att folk ska köpa filmer och tv-serier genom iTunes än att folk fortsätter handla DVD och Blueray-skivor, något som ju Apple inte säljer. De gillar ju som sagt att sälja produkter som fortsätter att tjäna in pengar åt företaget.

 

Det är ju inte bara filmer som kommer på DVD. Operativsystemet t ex, hur hade du tänkt få in det i minin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte bara filmer som kommer på DVD. Operativsystemet t ex, hur hade du tänkt få in det i minin?

 

 

Genom en extern läsare som kostar 199$ ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inte bara filmer som kommer på DVD. Operativsystemet t ex, hur hade du tänkt få in det i minin?

 

 

Som med Macbook Air, man får köpa en extern som har uttag som bara Apple gör...allt handlar om att tjäna pengar.

 

Men frågan är om dom gör det ändå, går ju emot sig själva lite. Många använder ju Mini'n som media center. Antingen får dom fixa läsare i Apple TV eller så får dom ha kvar den i Mini'n. Men tror personligen att dom gör en Macbook Air variant av Mini'n. Så man får köpa extern till :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa tisdag kommer det. (Finns det ingenstans man kan sätta pengar på applelanseringar - tror detta skulle vara en miljardbusiness…)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror fortfarande vi får se en kombinerad Mini och ATV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är dock rädd att en ny Mini kommer att bli snuskigt mycket dyrare. Redan dagens prisnivå är i högsta laget med tanke på vad man får för pengarna.

Men att den är dyr idag i förhållande till prestanda beror ju på att den inte uppdaterats på en evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Mac kan aldrig bli för dyr.

 

Fattiglapparna får hålla sig till PC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Mac kan aldrig bli för dyr.

 

Fattiglapparna får hålla sig till PC

 

Jag är luspank, men jag lyckades ändå lägga vantarna på en iMac!

 

Eller blev jag luspank när jag köpte min iMac?

 

Äh, det gör inte så mycket att min plånbok numera saknar funktion, jag har ju i alla fall min mac! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, dvd:n kan mycket väl vara kvar, men känner jag Apple rätt ska vi inte bli förvånade om den är borta när nya Mac Mini (Nano?) presenteras. Apple har alltid gillat att vara först med att slopa gamla standarder, och nu vill de väl snarare att folk ska köpa filmer och tv-serier genom iTunes än att folk fortsätter handla DVD och Blueray-skivor, något som ju Apple inte säljer. De gillar ju som sagt att sälja produkter som fortsätter att tjäna in pengar åt företaget.

 

För det första är Air tänkt som en andra dator och DVD-läsaren är skippad också på grund av storlek och vikt så där haltar jämförelsen med Mini. Minin är inte tänkt som en andra dator utan som en switchdator.

...

För det andra så var floppyn helt överspelad som media 1997 och en relik där Apple bara fullbordade dödskampen... DVD-n är i sitt livs form så varför skulle den försvinna....?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är Air tänkt som en andra dator och DVD-läsaren är skippad också på grund av storlek och vikt så där haltar jämförelsen med Mini. Minin är inte tänkt som en andra dator utan som en switchdator.

 

Hoppar in i diskussionen.

 

Sant med Air. Apple skjuter väl sig själva lite i benet tycker jag om dom slopar läsare i Minin för att som du säger att det är en bra och billig Mac som många köper som en första Mac. Men samtidigt är det så att det är ju ett företag som vill tjäna pengar. Köpa en Mini, sen klart man vill ha en läsare, får man köpa en läsare. Så slopar dom Firewire så släpper dom säkert nån pryl så man kan fixa det. Så har dom gjort med nya skärmen vad jag förstått? Man måste köpa en adapter för att kunna koppla in nåt annat än Macbook/Macbook Pro för det är en "Apple utgång". Allt för att tjäna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla nån.... gnäll inte över priserna!! Min iMac G3 kostade runt 13.000:- 1997 Med 10 års värdeminskning skulle det motsavara närmare 20.000:- Min PowerMacG4 kostade ochså runt 13.000:- för fem år sedan och borde väl kosta en 15-16.000:- i dagens penningar. Nu kan man köpa en Mini för 5000:- som kör skjortan av dessa gamla burkar och en iMac för 10.000:- I reella pengar är det rena julafton. Om det inte hade varit så att billiga PC-burkar är ännu billigare. Gnället bottna inte i att burkarna är dyra utan att du är snål! :totaltgalen: :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in i diskussionen.

 

Sant med Air. Apple skjuter väl sig själva lite i benet tycker jag om dom slopar läsare i Minin för att som du säger att det är en bra och billig Mac som många köper som en första Mac. Men samtidigt är det så att det är ju ett företag som vill tjäna pengar. Köpa en Mini, sen klart man vill ha en läsare, får man köpa en läsare. Så slopar dom Firewire så släpper dom säkert nån pryl så man kan fixa det. Så har dom gjort med nya skärmen vad jag förstått? Man måste köpa en adapter för att kunna koppla in nåt annat än Macbook/Macbook Pro för det är en "Apple utgång". Allt för att tjäna pengar.

 

Men med det resonemanget kan Apple då skippa vad som helst bara för att tjäna pengar..... det blir utanför rimlighetens gränser. Att FW försvann på MB är väl ett minus, men USB2 finns ju fortfarande. En liten adapter för en hudring är lite irriterande men inte hela världen. Däremot blir det ju ett skott i foten att släppa en liten dator som måste stackas med en DVD-burk..... :stjarnsmall::armskeptisk::totaltgalen: Det kommer inte köparna att gilla. Då hoppar jag Minin det är då ett som är säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla nån.... gnäll inte över priserna!! Min iMac G3 kostade runt 13.000:- 1997 Med 10 års värdeminskning skulle det motsavara närmare 20.000:- Min PowerMacG4 kostade ochså runt 13.000:- för fem år sedan och borde väl kosta en 15-16.000:- i dagens penningar. Nu kan man köpa en Mini för 5000:- som kör skjortan av dessa gamla burkar och en iMac för 10.000:- I reella pengar är det rena julafton. Om det inte hade varit så att billiga PC-burkar är ännu billigare. Gnället bottna inte i att burkarna är dyra utan att du är snål! :totaltgalen: :totaltgalen:

 

 

Gamla klyschan, man får ju vad man betalar för. Köper ju hellre en Mac pro med Mac OS än en PC med samma specs och Windows. Det är värt pengarna för båda servicen, operativsystemet och en dator som allmänt känns lite bättre och snyggare. Förstår man inte innebörden i varför man ska köpa en Mac, då ska man inte ha en heller. Då är man värd en generell PC modell Dell eller liknande. Vad jag inte förstår när det kommer till den här diskussionen är när PC folk gnäller på att man inte kan byta ut tillex proc. osv i en Mini (det går väl med mycket bök och stök). Men jag kommer ihåg när familjen köpte en Compaq för några år sedan. Endag skulle jag slänga in mer ram och en ny hdd. i den. Jag öppnar burken och ser till min förvåning hur hela skapelsen är uppbyggd med massvis med krångel, allt för att dom inte vill att man ska pilla själv utan skicka den till dom. Så att dom kan ta betalt för att öppna den, göra jobbet och ta överpriser på delarna.

 

Nej PC folk, det argumentet håller inte mot oss. Det ska väl vara isåfall om man bygger PCn helt själv med delar. Men är det värt det kommer vi till igen då? Köp en Mac och öppna lådan och sätt in kontakten i väggen och starta datorn. Den fungerar klockrent, du har ett OS som är underbart och tillochmed en dator som är snygg. Det är värt några extra slantar. Nuff said?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men med det resonemanget kan Apple då skippa vad som helst bara för att tjäna pengar..... det blir utanför rimlighetens gränser. Att FW försvann på MB är väl ett minus, men USB2 finns ju fortfarande. En liten adapter för en hudring är lite irriterande men inte hela världen. Däremot blir det ju ett skott i foten att släppa en liten dator som måste stackas med en DVD-burk..... :stjarnsmall::armskeptisk::totaltgalen: Det kommer inte köparna att gilla. Då hoppar jag Minin det är då ett som är säkert.

 

 

Ja helt klart. Jag tror inte och hoppas inte dom gör det. Men skulle dom mot förmodan göra det, allstå skippa läsare hade det inte förvånat mig och jag hade förstått varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla nån.... gnäll inte över priserna!! Min iMac G3 kostade runt 13.000:- 1997 Med 10 års värdeminskning skulle det motsavara närmare 20.000:- Min PowerMacG4 kostade ochså runt 13.000:- för fem år sedan och borde väl kosta en 15-16.000:- i dagens penningar. Nu kan man köpa en Mini för 5000:- som kör skjortan av dessa gamla burkar och en iMac för 10.000:- I reella pengar är det rena julafton. Om det inte hade varit så att billiga PC-burkar är ännu billigare. Gnället bottna inte i att burkarna är dyra utan att du är snål! :totaltgalen: :totaltgalen:

 

Den första varianten av iMac lanserades i augusti 1998.

Källa: wikipedia

 

Priserna kan mycket väl stämma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första varianten av iMac lanserades i augusti 1998.

Källa: wikipedia

 

Priserna kan mycket väl stämma.

Fel... Den lanserades i maj, men levererades i augusti :P

Källa:apple-history

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första varianten av iMac lanserades i augusti 1998.

Källa: wikipedia

 

Priserna kan mycket väl stämma.

 

Javaddå... 97 eller 98 spelar ingen roll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USB 3.0 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...