Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iBook eller PowerBook?


chinadrumsticks

Rekommendera Poster

30 papp är ganska billigt för en portabel musik-studio. :)

 

... Den enda jag känner som har en 17 PB har det för att kunna redigera musik i tv-soffan.. studion han har tillgång till används inte lika flitigt längre. Verkar idiotiskt på något sätt. Ska hälsa honom att han är en idiot.

En bärbar kan vara mer bekväm ja, men för 30 papp får du en singel-1.8 Ghz (säljs fortfarande bla på redagruppen) + en schysst 19" LCD skärm, är man professionell musiker eller arbetar med DV och hellre köper en bärbar istället för en monstermaskin för samma summa så vet inte jag vad man ska kalla det förutom idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 papp är ganska billigt för en portabel musik-studio. :)

 

... Den enda jag känner som har en 17 PB har det för att kunna redigera musik i tv-soffan.. studion han har tillgång till används inte lika flitigt längre. Verkar idiotiskt på något sätt. Ska hälsa honom att han är en idiot.

En bärbar kan vara mer bekväm ja, men för 30 papp får du en singel-1.8 Ghz (säljs fortfarande bla på redagruppen) + en schysst 19" LCD skärm, är man professionell musiker eller arbetar med DV och hellre köper en bärbar istället för en monstermaskin för samma summa så vet inte jag vad man ska kalla det förutom idioti.

Jag antar att han har minst en monstermaskin i studion.. det vill säga studion han har övergivit mer och mer eftersom hans PowerBook håller måttet såpass bra som den gör. :P

 

Varför är du så arg? Du tar varje tillfälle att använda nedsättande ord om andra.. plågas du av skamkänslor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, iMac G5 kommer först innan PowerBook G5, av ganska uppenbara tekniska skäl.

De uppenbara skälen har nog gått mig förbi... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bärbar kan vara mer bekväm ja, men för 30 papp får du en singel-1.8 Ghz (säljs fortfarande bla på redagruppen) + en schysst 19" LCD skärm, är man professionell musiker eller arbetar med DV och hellre köper en bärbar istället för en monstermaskin för samma summa så vet inte jag vad man ska kalla det förutom idioti.

Så vitt jag vet så är idioti en av de starkaste drivmotorerna i datorbranchen!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De uppenbara skälen har nog gått mig förbi... :D

Det var kylningen jag tänkte på, föreställer mig att det är mer problematiskt att kyla en G5 i ett par tum tjockt chassi än en cirkelformad halvglob.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stömsnålare design, lägre trimmningsgrad, speciellt utformade kylbafflar.... Tja, vem vet.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att han har minst en monstermaskin i studion.. det vill säga studion han har övergivit mer och mer eftersom hans PowerBook håller måttet såpass bra som den gör.  :P

 

Det skrev du inte från början, intrycket var att han enbart körde med PB.

 

Varför är du så arg? Du tar varje tillfälle att använda nedsättande ord om andra.. plågas du av skamkänslor?

 

Arg? skamkänslor? ni talar i gåtor, jag har inte varit arg en enda gång i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...