Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med installation


MusicNixon

Rekommendera Poster

Raderade hårddisken för att installera om systemet (Panther), men det går bara inte... :(

 

Det börjar bra, men när installationen kommer till "Bearbetar bassystem del2" står den och tuggar en bra stund på 8%. Sedan avbryts det och det står "Fel inträffade när programpaket skulle installeras". Det stannar på samma ställe varje gång. Jag har testat med två plattor med samma resultat, så det är knappast DVD-skivorna.

 

Vad kan problemet vara? Har det blivit fel på DVD-spelaren. Fel på hårddisken? (nyformatterad och checkad). Jag lånar en annan skärm just än min vanliga, men det kan väl knappast vara det?

 

Jag har en blåvit G3 350 MHz, 512 Mb RAM. Det har fungerat jättebra tidigare att installera både Jaguar och Panther. Som tur är har jag os 9 på en annan disk.

 

/MusicNixon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte installera Jaguar heller... den står och tuggar på "installerar bassystem". Sen blir det svart skärm med "dos"-text att installationen blivit fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan problemet vara? Har det blivit fel på DVD-spelaren. Fel på hårddisken? (nyformatterad och checkad). Jag lånar en annan skärm just än min vanliga, men det kan väl knappast vara det?

 

Har du formaterat i rätt filsystem....

Det är i alla fall inte skärmen som är fel....... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp!

 

Mac OS Extended med skivverktyget som ligger på Panther-plattan. Testar att dra ur mitt Echo Gina-ljudkort (funkade iofs att ha det i första gången).

 

Testar allt nu, jag är desperat...

 

/MusicNixon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte installerat nytt RAM-minne nyligen? Spunkade minneskretsar kan ha hyss för sig.... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag plockade ut min 256 Mb-modul som jag satte i efter jag installerat Jaguar i höstas. Nu har jag lyckats installera Panther!! Puh! :D:D

 

Men varför är det problem med minnesmoduler? :huh:

 

/MusicNixon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför är det problem med minnesmoduler?  :huh:

Ja, varför är det problem med datorer? Vore det inte smartare att göra en som inte krånglar?! (w00t) Nån annan får förklara minnenas mysterium.. jag bara vet att det kan ställa till det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver ingen förklaring... det funkar nu, tack och lov.

 

Att rycka ut minneskretsar är dock inte det första man (jag) tänker på när det är problemlösardags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rycka ut minneskretsar är dock inte det första man (jag) tänker på när det är problemlösardags.

Det är därför man ska hänga på MacWorlds forum och umgås med oss intellektuella, erfarna och snygga skojare..... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har flickvän med Dell-laptop som pikar mig lite nu. Jag har ju kört mina stories varför mac är så bra, och så utspelas dagens Norén-pjäs med minnesmodulen... :rolleyes:

 

Men min stackars dator är ju 4,5 år också... få se om hennes klarar 4,5 år. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är vem som är mest gråhårig efter 4.5 år... Mac-ägaren eller Windows-ägaren... Inget är felfritt men vad jag har sett och hört så byter inte jag frivilligt till Windows! :ph34r: Märkligt förresten att din käresta kör nåt så fult som Windows (jag förutsätter att det är sånt i burken hennes...) Kvinnor brukar sätta det estetiska högre än oss grabbar.... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnor brukar sätta det estetiska högre än oss grabbar.... (w00t)

Kvinnor brukar vanligtvis vara mer praktiska än män, vilket innebär att dom väljer en dator som alltid fungerar = PC med Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kvinnor brukar sätta det estetiska högre än oss grabbar.... (w00t)

Kvinnor brukar vanligtvis vara mer praktiska än män, vilket innebär att dom väljer en dator som alltid fungerar = PC med Windows.

(w00t) Vilken humor du har!!!!!!!! (w00t) Alltid fungerar....jag tror jag dööööööööööööör..... (w00t) (w00t)

hahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaa................ (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...