Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fuktskadad iphone, ingen ersättning


hassezilla

Rekommendera Poster

Ps. Jag är inte säljare, jag är systemutvecklare.

Jag har också haft dåliga erfarenheter när det gäller säljare, men även träffat många bra säljare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar
Självklart ska säljarna inte lita på konsumentens ord, det fungerar inte i dagens samhälle. Konsumenten måste kunna bevisa att den inte utsatt telefonen för fukt och det är ju näst intill totalt omöjligt.

 

så funkar systemet JA det vet nog de flesta, och när man själv inte är berörd så är ju allting bra eller hur !??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så funkar systemet JA det vet nog de flesta, och när man själv inte är berörd så är ju allting bra eller hur !??

 

Har du någon bättre idé hur det bör fungera?

Grundtanken bör vara: Går det att fuska kommer det alltid finnas människor som gör det...

 

Jag har varit berörd av detta på tidigare telefoner och även andra produkter, men som sagt går det ju inte att motbevisa så bara bita i det sura äpplet om man nu får bevisat för sig (bilder visade) att kretskortet gått sönder av just fukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så funkar systemet JA det vet nog de flesta, och när man själv inte är berörd så är ju allting bra eller hur !??

 

Frågan är hur ditt briljanta system skulle fungera?

Du får gärna förklara hur det borde vara. Alla konsumenter som hävdar att de inte har utsatt varan för fukt ska få en ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla bla fuckin bra, skulle Jason Statham sagt om han läs er tråd, jösses vilket gormande.

kolla här den tål vatten. Många ordbajsare blir det :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns väl otroligt mycket man skulle kunna göra om man ville det, nu kan varken du eller jag göra nåt åt det..

 

att bita i det sura äpplet det kan väl du göra om det händer dig..i just detta fall så (som vi pratar om)

så är det ju inte lätt att motbevisa bilder det förstår nog både du o jag..men om hasselizza anser att han skött telefonen perfekt så skall han ju kriga även fast han troligtvis kommer att förlora...

 

men det är ju bara vad jag tycker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man kriga för vad man tror på, men att säga att butiken gör fel när de kan bevisa att den är fuktskadad....

Säljaren, butiken och Apple gör rätt i hanteringen om något är märkbart fuktskadat och de då vägrar byta den gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bla bla fuckin bra, skulle Jason Statham sagt om han läs er tråd, jösses vilket gormande.

kolla här den tål vatten. Många ordbajsare blir det :-)

 

Vad i den sekvensen säger att den tål vatten?

Vad händer om en dag, en vecka, en månad?

 

Så ordbajsandet kommer nog mest från dig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..men om hasselizza anser att han skött telefonen perfekt så skall han ju kriga även fast han troligtvis kommer att förlora...

 

Men då vore det ju intressant med en förklaring till hur fuktindikatorerna påverkats.

 

Jag hade t.ex. en mobil hängande i ett band runt halsen när jag joggade milen, och den hade t.o.m. svettkondens innanför displayen, och var död.

Har även råkat ut för detta under en skidtur med utslagen mobil som resultat.

 

Numera, vid långfärdsskridsko, lägger jag in mobilen i en plastpåse och knyter om. Då klarar mobilen både fukt och att den också flyter vid eventuellt dopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då vore det ju intressant med en förklaring till hur fuktindikatorerna påverkats.

 

Jag hade t.ex. en mobil hängande i ett band runt halsen när jag joggade milen, och den hade t.o.m. svettkondens innanför displayen, och var död.

Har även råkat ut för detta under en skidtur med utslagen mobil som resultat.

 

Numera, vid långfärdsskridsko, lägger jag in mobilen i en plastpåse och knyter om. Då klarar mobilen både fukt och att den också flyter vid eventuellt dopp.

 

När jag jobbade inom byggbranchen blev jag tillrättavisad när jag tänkte ha mobilen i en plastpåse eftersom det uppstår kondens, däremot funkade det utmärkt att ha den inrullad i en arbetshandske, dock hade jag inte problem med väta utan med dammpartiklar och dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad i den sekvensen säger att den tål vatten?

Vad händer om en dag, en vecka, en månad?

 

Så ordbajsandet kommer nog mest från dig? ;)

 

Nästa fråga? Vad är ironi?

:utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jobbade inom byggbranchen blev jag tillrättavisad när jag tänkte ha mobilen i en plastpåse eftersom det uppstår kondens, däremot funkade det utmärkt att ha den inrullad i en arbetshandske, dock hade jag inte problem med väta utan med dammpartiklar och dylikt.

 

Nja, det skulle kunna stämma om man lägger in telefonen i plastpåsen när man är i en fuktig arbetskupa, och sen kommer ut i kylan, men annars inte, då ju plastpåsen hindrar tillkommande fukt.

Om man lägger in mobilen i plastpåsen utomhus så kommer det inte att finnas någon fukt som kan kondensera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är en kontroversiell fråga att prata om, och nu finns det många bra inlägg som är värda att reflektera över. Den här tråden har utvecklats från ett ensidigt hetsmöte, till en intressant diskussion... I like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska säljarna inte lita på konsumentens ord, det fungerar inte i dagens samhälle. Konsumenten måste kunna bevisa att den inte utsatt telefonen för fukt och det är ju näst intill totalt omöjligt.

 

Å andra sidan så är det upp till tillverkaren att bevisa att problemet ej fanns från början de första 6 månaderna.

 

Hur vet man att den inte fått fukt i sig under montering m.m. Kanske någon lite läspande japan? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen lägga upp bildbeviset på vattenskadan här, så kan alla vara med och bedömma :) Demokrati kallas det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen lägga upp bildbeviset på vattenskadan här, så kan alla vara med och bedömma :) Demokrati kallas det.

 

Om någon får tag i servicenummret så kan man gå in och söka upp bilderna på www.anovo.se/sosok.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och på bilden skall vi se ? att de har en bild skrev ju hassezilla i sitt andra inlägg

 

bilden ska visa fuktskadan var den nu än befinner sig, oftas är det kretskortet. sådana bilder tas just för att bevisa att fuktskadan verkligen finns i telefonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight
Får väl försvara Telia lite nu då jag jobbar för kedjan:P

 

- finns indikator på alla telefoner. Sitter ofta på batteriet om det går att öppna luckan. Liten vit lapp som blir rosa eller röd vid fukt. Fukt som kan skada telefonen är kondens,svett från jogging pass,regndroppar,snöflingor. Telefonen behöver itne bada som alla konsumenter verkar tro.

 

Tycker det är skit trist med fuktskaodr på telefoner för det är inget som varken konsumenten eler jag som säljare kan återgärda. Blir alltid en diskution i butiken men det är tyvärr abra at gå vidae med livet och köpa en ny telefon. Minns en kund som skulle köpa telefonen på expert nästa gång för han trodde att det bara var telias telefoner som kunde bli fuktskadade:P

 

Minns tydligt ett fall där kund drog detta till ARN som i sin tur fastslog att iom att felet inträffade inom 6 månader (butiken har bevisbörda) och butiken INTE KUNDE fastslå att vattenskadan INTE UPPSTÅTT efter köp (tex en fuktig långtradare kan mycket väl vara boven i många fall dömde de till kunds fördel.

 

Läste det i Rateko för ett par månader sedan.

OCH jo jag jobbar för Expert :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

northernlight
Får väl försvara Telia lite nu då jag jobbar för kedjan:P

 

- finns indikator på alla telefoner. Sitter ofta på batteriet om det går att öppna luckan. Liten vit lapp som blir rosa eller röd vid fukt. Fukt som kan skada telefonen är kondens,svett från jogging pass,regndroppar,snöflingor. Telefonen behöver itne bada som alla konsumenter verkar tro.

 

Tycker det är skit trist med fuktskaodr på telefoner för det är inget som varken konsumenten eler jag som säljare kan återgärda. Blir alltid en diskution i butiken men det är tyvärr abra at gå vidae med livet och köpa en ny telefon. Minns en kund som skulle köpa telefonen på expert nästa gång för han trodde att det bara var telias telefoner som kunde bli fuktskadade:P

 

Minns tydligt ett fall där kund drog detta till ARN som i sin tur fastslog att iom att felet inträffade inom 6 månader (butiken har bevisbörda) och butiken INTE KUNDE fastslå att vattenskadan INTE UPPSTÅTT efter köp (tex en fuktig långtradare kan mycket väl vara boven i många fall dömde de till kunds fördel.

 

Läste det i Rateko för ett par månader sedan.

OCH jo jag jobbar för Expert :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Samma sak hände mig, ljudet krånglade.. dom sa att det var fuktskada. Ej varit i fuktig miljö under den månaden jag använde den. Tur man är försäkrad... har fortfarande inte fått tillbaka min telefon efter 2månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kom igen, du har fått ett måndags ex, klart iphonen tål fuktiga miljöer till viss del. Och du säger att du är 100% att det ej kommit in vatten eller fukt det är bara så att du fått ett måndags ex kan ha kommit in fukt när den tillverkades vem vet.

Och det som säljaren sa att det är känsligt att en vatten droppe eller snöflinga kan ta död på luren är tyvär inte sant. Har regnat massa so snöat massa på min iphone visst har ju torkat av det med byxfickan men endå. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det som säljaren sa att det är känsligt att en vatten droppe eller snöflinga kan ta död på luren är tyvär inte sant. Har regnat massa so snöat massa på min iphone visst har ju torkat av det med byxfickan men endå.

Ja, precis! Påminner mig om en skum grej som hände förra sommaren när jag köpte två trisslotter! På den ena var det vinst, men inte på den andra! Borde det inte vara vinst på båda, för jag skrapade dem på exakt samma sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis! Påminner mig om en skum grej som hände förra sommaren när jag köpte två trisslotter! På den ena var det vinst, men inte på den andra! Borde det inte vara vinst på båda, för jag skrapade dem på exakt samma sätt?

Att du motarbetar egna kunder kan jag förstå, men varför andras? Och här i forumet? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...