Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fuktskadad iphone, ingen ersättning


hassezilla

Rekommendera Poster

Varför då dra alla säljare över en kant och slänga ur sig något så dumt?

 

Känns som nån är säljare härinne? Eller är jag ute o hojar nu? = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 187
  • Created
  • Senaste svar
Känns som nån är säljare härinne? Eller är jag ute o hojar nu? = )

Kan du tänka dig? =)

 

En säljare som börja tröttna på att dagligen ta emot otillbörlig skit från kunder, som för det första inte har koll på vilka skyldigheter/rättigheter de har och för det andra verkar tro att jag har som jobb att stå mellan dem och möjligheten att få deras vilja igenom.

 

En annan sak man blir trött på är att höra den hetsstämning det blir på forum. Ren missinformation som lockar till fler missförstånd när en missnöjd kund kommer tillbaka till butiken. Ta reda på vad som stämmer istället, även om konsumentköplagen kanske inte är någon höjdare så är det den som gäller. Om ni inte vill sätta varje handlare i konkurs(?) Bästa vore ju att alla fick en ny vara så fort något gick sönder, eller?

 

Att sedan få höra alla säljare skiter i kunderna när de har problem med sina produkter är ju bara löjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig? =)

 

En säljare som börja tröttna på att dagligen ta emot otillbörlig skit från kunder, som för det första inte har koll på vilka skyldigheter/rättigheter de har och för det andra verkar tro att jag har som jobb att stå mellan dem och möjligheten att få deras vilja igenom.

 

En annan sak man blir trött på är att höra den hetsstämning det blir på forum. Ren missinformation som lockar till fler missförstånd när en missnöjd kund kommer tillbaka till butiken. Ta reda på vad som stämmer istället, även om konsumentköplagen kanske inte är någon höjdare så är det den som gäller. Om ni inte vill sätta varje handlare i konkurs(?) Bästa vore ju att alla fick en ny vara så fort något gick sönder, eller?

 

Att sedan få höra alla säljare skiter i kunderna när de har problem med sina produkter är ju bara löjligt...

 

amen brother=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du tänka dig? =)

 

En säljare som börja tröttna på att dagligen ta emot otillbörlig skit från kunder, som för det första inte har koll på vilka skyldigheter/rättigheter de har och för det andra verkar tro att jag har som jobb att stå mellan dem och möjligheten att få deras vilja igenom.

 

En annan sak man blir trött på är att höra den hetsstämning det blir på forum. Ren missinformation som lockar till fler missförstånd när en missnöjd kund kommer tillbaka till butiken. Ta reda på vad som stämmer istället, även om konsumentköplagen kanske inte är någon höjdare så är det den som gäller. Om ni inte vill sätta varje handlare i konkurs(?) Bästa vore ju att alla fick en ny vara så fort något gick sönder, eller?

 

Att sedan få höra alla säljare skiter i kunderna när de har problem med sina produkter är ju bara löjligt...

 

 

amen brother=)

 

Naw, vad synd det är om er säljare.

Man kan nästan tro att ni blir tvingade till att jobba som säljare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naw, vad synd det är om er säljare.

Man kan nästan tro att ni blir tvingade till att jobba som säljare.

Bra tillägg till diskussion där =)

 

Nä, det är ingen som tvingar mig till att jobba där jag gör. Jag trivs med mitt jobb, och jag ser det som en stor utmaning att hjälpa kunder till rätt köp och att få dem att känna sig trygga med eftermarknaden.

 

Jag gillar när kunder kommer tillbaka och berättar om något är fel eller inte fungerar för då kan jag oftast avhjälpa felet och får bättre lärdom om produkternas svagheter och styrkor på köpet.

 

Det jag inte gillar är folk som uppfattar säljare som ett hinder i vägen snarare än en källa för information, inspiration och bra hjälp om något skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vilja påstå att det aldrig har hänt och kommer heller aldrig att hända att en enda snöflinga kan slå ut en hel telefon.

 

Om fuktsensorn sitter ytligt på telefonerna så är det ju inte konstigt ifall dom aktiveras i tid och otid. Det borde finnas ett flertal sensorer placerade på olika "nivåer" i telefonen så att serviceteknikern kan se hur djupt fukten har nått. Till exempel om sensorn på kretskortet inte är aktiverad, då borde felet i de flesta fallen bero på något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vilja påstå att det aldrig har hänt och kommer heller aldrig att hända att en enda snöflinga kan slå ut en hel telefon.

 

Om fuktsensorn sitter ytligt på telefonerna så är det ju inte konstigt ifall dom aktiveras i tid och otid. Det borde finnas ett flertal sensorer placerade på olika "nivåer" i telefonen så att serviceteknikern kan se hur djupt fukten har nått. Till exempel om sensorn på kretskortet inte är aktiverad, då borde felet i de flesta fallen bero på något annat.

Att titta på en sensor är inte skäl nog att döma ut en telefon som fuktskadad, och det kan jag lova att serviceverkstaden inte bara har gjort. Även om sensorn inte har gett utslag så är det ingen garanti att det inte är fukt. Sensorn är bara för fingervisning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tillägg till diskussion där =)

 

Nä, det är ingen som tvingar mig till att jobba där jag gör. Jag trivs med mitt jobb, och jag ser det som en stor utmaning att hjälpa kunder till rätt köp och att få dem att känna sig trygga med eftermarknaden.

 

Jag gillar när kunder kommer tillbaka och berättar om något är fel eller inte fungerar för då kan jag oftast avhjälpa felet och får bättre lärdom om produkternas svagheter och styrkor på köpet.

 

Det jag inte gillar är folk som uppfattar säljare som ett hinder i vägen snarare än en källa för information, inspiration och bra hjälp om något skulle hända.

 

När ni säljare sitter och försvarar att en person som inte utsatt sin telefon för fukt inte får sin telefon lagad så får ni nog räkna med att få höra det ena och andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte försäljaren som gör fel, är ju servicepersonalen eller möjligtvis ett företags policy....säljaren gör inget fel i att följa uppsatta riktlinjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slowmove har så rätt, man ska inte skylla på enskillda säljare. Det är policyn det är fel på. Jag tror inte på att anovo har hittat någon vattenskada. Dom har dragit den slutsatsen utefter sensorn alla gånger! Visst ser man ganska lätt ifall det har kommit in vatten, men det krävs en skvätt för att det ska lämna spår efter sig. Det vet jag av erfarenhet eftersom att jag är insatt på området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen tvingar oss att jobba som säljare men ingen tvingar kunder till att vara så himla blinda för verkligheten. Ja minns bara när jag köpte min tv på expert och de första säljaren sa om fukt när det gäller tv var att inte montera de på vägg nära en balong dörr för att det kan regna in regndroppar som förstör den. Kollade med panasonic samt anovo och dpm backade upp vad säljaren hade sagt.

 

en regndroppe kan ska oxidering samt rost vilket i sin tur sprider sig i telefonen. det är därför en droppe inte tar död på telefonen förens nån månad efter den trängt in. ofta börjar luren strula lite sen blir det värre med tiden tills den sist döt. cancer för mobiler;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ni säljare sitter och försvarar att en person som inte utsatt sin telefon för fukt inte får sin telefon lagad så får ni nog räkna med att få höra det ena och andra.

 

men snälla du, fuktskador är ju inget nytt??? funnits sedan första början. det ofta det personliga egot som är för stort för att att inse att det är fukt och inget annat som pajat telefon. Men det är väl så vi funkar, det är alltid någon annans fel.

 

Kanske dags att anmäla moder natur till KO?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men snälla du, fuktskador är ju inget nytt??? funnits sedan första början. det ofta det personliga egot som är för stort för att att inse att det är fukt och inget annat som pajat telefon. Men det är väl så vi funkar, det är alltid någon annans fel.

 

Kanske dags att anmäla moder natur till KO?

 

Nej det är inget nytt. Bara ett enkelt sätt för tillverkaren att slippa ansvar. Man kan uppenbarligen inte använda en telefon normalt utan att få den fuktskadad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inget nytt. Bara ett enkelt sätt för tillverkaren att slippa ansvar. Man kan uppenbarligen inte använda en telefon normalt utan att få den fuktskadad.

 

slippa ansvar? Om du vill ha en tåligare mobil får du köpa en som är gjord med sådant material. Men oftas är dom riktgit fula och är man fåfäng så får man skylla sig själv. Normalt användande är att inte använda den i regn eller fuktiga miljöer. haha jag vet hur barnsligt det låter men som sagt, kan inte vara en nyhet för någon att elektronik är känsligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slippa ansvar? Om du vill ha en tåligare mobil får du köpa en som är gjord med sådant material. Men oftas är dom riktgit fula och är man fåfäng så får man skylla sig själv. Normalt användande är att inte använda den i regn eller fuktiga miljöer. haha jag vet hur barnsligt det låter men som sagt, kan inte vara en nyhet för någon att elektronik är känsligt!

 

Vad jag fattade det som så hade inte TS använt den i fuktiga miljöer och regn. Men hur fungerar det på platser på jorden där det är hög luftfuktighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan uppenbarligen inte använda en telefon normalt utan att få den fuktskadad.

 

Vad innebär det att använda en telefon normalt?

 

Det är ju väldigt lätt hänt att användaren, alltså konsumenten, bestämt vad som är normalt användande av telefonen, vilket lätt blir fel då det är tillverkaren som bestämt vad telefonen tål och detta bör ju då anses vara det som är det normala användandet.

 

Majoriteten mobiltelefoner är väl till exempel inte direkt gjorda för att ha rakt i fickan men ändå anser vi konsumenter att det är fullt normalt att ha den där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

nä en mobil ska man ha i en skinväska bakom en skottsäker väst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag fattade det som så hade inte TS använt den i fuktiga miljöer och regn. Men hur fungerar det på platser på jorden där det är hög luftfuktighet?

 

ingen aning faktiskt. Dom är nog mer utsatta för sådana här fel än vad vi i sverige är. Men faktum är att det flesta fuktskadorna man brukar se inte beror av kondens utan utav några droppar vatten eller att telefonen faktiskt har fått bada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten mobiltelefoner är väl till exempel inte direkt gjorda för att ha rakt i fickan men ändå anser vi konsumenter att det är fullt normalt att ha den där.

 

Inte jag, jag har den alltid i fordral kopplat till bältet. Däremot kör jag utan skottsäker väst.

 

Krävde vi som kunder tåliga telefoner så skulle marknaden också ge oss det! Men marknaden värderar lullull och design högre, det finns hanterings- och väderskyddade mobiler, men de säljs ju bara till hantverkare och är en förhållandevis liten marknad.

 

Så länge Apple inte definierar iPhonen som väderskyddad är den heller inte det. Och säg den reklamationsmottagere som någonsin fått in en mobil där kunden inte gjort allt för att skydda denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tillägg till diskussion där =)

 

Nä, det är ingen som tvingar mig till att jobba där jag gör. Jag trivs med mitt jobb, och jag ser det som en stor utmaning att hjälpa kunder till rätt köp och att få dem att känna sig trygga med eftermarknaden.

 

Jag gillar när kunder kommer tillbaka och berättar om något är fel eller inte fungerar för då kan jag oftast avhjälpa felet och får bättre lärdom om produkternas svagheter och styrkor på köpet.

 

Det jag inte gillar är folk som uppfattar säljare som ett hinder i vägen snarare än en källa för information, inspiration och bra hjälp om något skulle hända.

 

Kan inte säga att jag älskar säljare...men många är jävligt bra tycker jag. Medans vissa nästan pinkar på sig för att de vet att SNART kommer den här killen framför mig ha köpt en dator som kostar 13 lappar av MIG!!!

Det hände när jag köpte min MBP...snubben såg ut att behöva gå på muggen nästan av exalterad glädje. Men iof...skulle säkert vara lika honom själv? Klart man vill sälja?

 

Att oavsett yrke försöka göra sitt bästa på jobbet är väl ganska roligt för de kunder som finns.

 

Är själv lastare på arlanda och det finns inget värre än när rådande personalsituation gör att vissa får vänta på sina väskor i 2 timmar, det gör en lite ledsen, men man kan inget göra.

 

Lika med att sälja något som sen pajar? Hur ska man kunna veta det som säljare???

 

Förståelse tror jag ordet va...? :ThumbsUp:

 

Ursäkta OT..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Krävde vi som kunder tåliga telefoner så skulle marknaden också ge oss det!

 

jag skall ringa o kräva i morgon, har du något telefonnummer ? :jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skall ringa o kräva i morgon, har du något telefonnummer ? :jultomte:

 

Samsung, Nokia och SonyEricsson har sådana modeller, köp nån av dem!

 

Köpte förresten en Olympus 1030SW-kamera, just för att den tål "allt". Den är inte bäst på allt, men jag har badat i havet med den, haft den liggande i sanden, sköljer av den i rinnande vatten efteråt.

Men iom att den är konstruerad som den är kan jag ha den med överallt, och behöver inte vara orolig att elektronik eller hölje skadas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dax får några att vakna upp?

Ska Telia eller andra operatörer lämna ut nya telefoner till alla som lämnar in fuktskadade telefoner och sen säger att de använt telefonen normalt?

Den tekniska undersökningen säger att telefonen är fuktskadad, end of story.

Det är förmodligen användarens fel men kan även vara någon annans, life ain't fair.

Regler är regler, eller? Har du köpt en Iphone så bör du veta att den kan bli fuktskadad och att du behöver köpa en ny eller gå vidare utan en Iphone. Att skylla på Telia eller någon annan är bara löjligt.

Som sagt, det kanske inte är ditt fel i det här fallet men du måste förstå att Telia inte kan gå på vad du påstår? För då ska helt plötsligt alla fuktskadade telefoner bytas ut.

 

 

Vad gäller diskutionen om säljare, att dra alla över ett streck förklarar mer om ensjälv än vad det gör om gruppen i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säljarna väller in här :respekt:

 

klart man skall stå med mössan i hand o bocka artigt du är ju en svenne :dumstrut:

det ligger ju i generna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska säljarna inte lita på konsumentens ord, det fungerar inte i dagens samhälle. Konsumenten måste kunna bevisa att den inte utsatt telefonen för fukt och det är ju näst intill totalt omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...