Jump to content
Just nu i M3-nätverket

web+email leverantör??

fjellis

Recommended Posts

Jag äger en .se domän - för familjen.

Var skall jag ”lägga” den på för lösning.

Den kommer bara att vara en liten en - startsida samt ngt mer... mycket lite besökande...sedan skall på samma domän finnas 4-5 egna maildresser som används litet alla - som de som använder dem skall kunna använda från sina respektive datorer - tanka ned via Entorage eller liknande.

I dagens jungel finns det många leverantörer - en del är dyra och vad de ger mer än de billigare vetitusan..... Carambole vill ha 1300 plus moms... kan man få detta för ngra hundralappar på annat ställe - ej mig emot:-)))

Jag tänker inte använda mig av min internetacces firma - då jag nu ser vad som kan ske när jag har alla mailen via chello och säger upp dem.

Jag äger en .se domän - för familjen.

Var skall jag ”lägga” den på för lösning.

Den kommer bara att vara en liten en - startsida samt ngt mer... mycket lite besökande...sedan skall på samma domän finnas 4-5 egna maildresser som används litet alla - som de som använder dem skall kunna använda från sina respektive datorer - tanka ned via Entorage eller liknande.

I dagens jungel finns det många leverantörer - en del är dyra och vad de ger mer än de billigare vetitusan..... Carambole vill ha 1300 plus moms... kan man få detta för ngra hundralappar på annat ställe - ej mig emot:-)))

Jag tänker inte använda mig av min internetacces firma - då jag nu ser vad som kan ske när jag har alla mailen via chello och säger upp dem.

Jag reggade min domän nyligen på Cliche. Jag hyrde iofs bara domänuppläggningen och mailadmin av dem och kör webservern själv, men de har bra priser. En kompis till mig har kört med deras webhotell i snart ett år (från Windows) och tycker att det funkar bra.

Enda nackdelen som ´jag har sett är att de bara stöd för PHP och ASP. Perl får man klara sig utan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...