Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Officiell tråd för Macworld Expo 2009


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

  • Svars 267
  • Created
  • Senaste svar

Sikket antiklimax hahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hoppats på att iTunes Movie Rentals skulle komma till Sverige, vilket Steve Jobs sa på macworld 2008 att dem skulle få ut det 2008. Fortfarande inte ett skit...

 

Och en ny iMac var det jag verkligen ville se, annars så klagar jag inte...

 

Grymt att nya 17" MBP verkligen inriktar sig mer som en desktop replacement, samtidigt som den har grymt batteritid och är mest portabla 17" iaf

 

Och DRM fri musik i iTunes Music Store är en fröjd för mig! Äntligen! Tack för den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man avviker från en trend man själv har etablerat så blir det ju så! Det är ju inte vårt fel att Apple svajjar i produktlanseringen.......... Tycker du att man ska jubla över en ny version av iLife...? Eller över en 17" MacBook Pro? Möjligen över MBPron, men det är ju mer än omskakning av existerande teknik parat med ett nytt batteri. Är ett nytt batteri det enda i hårdvaruväg de har att komma med........? :armskeptisk:

 

De ändrar ju uppenbarligen strategi då de lägger av med dessa expon (som de ser ut idag iaf) eftersom det är alldeles uppenbart att förväntningarna eskalerat till orimliga nivåer i takt med att Apple levererat bättre och bättre produkter.

Du själv med din inställning är ju ett levande och konkret bevis på att det inte skulle hålla i längden att fortsätta på detta sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån idé och köpa en iMac nu eller tror ni det kommer en ny inom en snar framtid? surt och precis köpt en och så kommer det en ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Småtråkigt och tryggt - visst. Helt ok ur min användarsynpunkt då jag i vardagen är nöjd med det jag har, men jag kan inte låta bli att tycka synd om Phil Schiller. Man har verkligen gjort honom en otjänst som frontman för detta event. Syftet var ju att ta fokus från Steve Jobs men istället har man genom detta gjort tvärtom - visat avsaknade av honom genom ett beiget evenemang. Hur tänkte man egentligen? Eller visar det bara att företaget är ohälsosamt fixerat vid Steve? Att de andra blir paralyserade när det ska stega upp på scenen utan honom? Hur som... inget vidare kul för en kompetent man som Phil. Ha är värd bättre än denna klagokör.

 

Kanske var meningen nu också. Så till nästa gång går de ut med att det är Steve som ska hålla i det, och släpper då en riktigt pang-produkt.

 

Det var ju ändå ganska förväntade uppdateringar.

Det jag tycker är riktigt konstigt hur de fortfarande kan sälja minin som inte är uppdaterad sedan aug 07 med samma delar till samma pris. Fortfarande.

Ja, de kan väl sätta i lite mer skoj, då skulle ju HUR många som helst köpa.

 

...och papprena fortsätter falla... http://finance.google.com/finance?q=NASDAQ:AAPL

hahaha.

 

Sånt här gör ju bara att man blir arg på Apple. Bättre att innan säga att "Vi kommer inte ha något roligt"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån idé och köpa en iMac nu eller tror ni det kommer en ny inom en snar framtid? surt och precis köpt en och så kommer det en ny

 

Vad är det för fel på de som finns nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ägnat en minut åt att följa tillställningen...det är jag glad för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad. Inte över nyheterna på MW utan för att jag inte satt i ca 2 tim i väntan på iLife, iWork och MBP 17". Tycker synd om killen som köade i 2 dagar för det här. Undrar om de gjorde MW extra tråkig på flit bara för att motivera sitt avhopp från framtida MW, för att ingen ska längre sakna evenemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ändrar ju uppenbarligen strategi då de lägger av med dessa expon (som de ser ut idag iaf) eftersom det är alldeles uppenbart att förväntningarna eskalerat till orimliga nivåer i takt med att Apple levererat bättre och bättre produkter.

Du själv med din inställning är ju ett levande och konkret bevis på att det inte skulle hålla i längden att fortsätta på detta sätt.

 

Det är inte alls anledningen, sluta hitta på saker och spekulera vilt. Dem håller inte dessa event längre för att dem kostar alldeles för mycket samtidigt som dem måste leverera enligt deadline vilket dem inte trivs med (ungefär som Blizzard mao).

Events kommer dem fortsätta att hålla, men då kallar dem själva till presskonferenser.

 

Vad som än sägs så har företag alltid press på sig att leverera vid stora event, kolla på CES mässan som kommer imorgon eller så som E3 var för ett par år sedan då hade Nintendo, Sony och Microsoft stor press på sig att hela tiden leverera. Och nog som fan blev folk besvikna ifall dem misslyckades.

 

Besvikelse över event är inget Apple världen har patent på är kontentan av mitt svammel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ändrar ju uppenbarligen strategi då de lägger av med dessa expon (som de ser ut idag iaf) eftersom det är alldeles uppenbart att förväntningarna eskalerat till orimliga nivåer i takt med att Apple levererat bättre och bättre produkter.

Du själv med din inställning är ju ett levande och konkret bevis på att det inte skulle hålla i längden att fortsätta på detta sätt.

 

Håller helt med. Inför varje expo hetsar "alla" varandra: "Oooohh! Vad tror ni dom kommer att presentera? Jag tror... *börjar räkna som småbarn som berättar vad de vill ha i julklapp* en ny Mac Pro, nya, megabra iMac, alla filmer som någonsin gjorts kommer till svenska iTunes, en svävbräda, ett rymdskepp..."

 

Efteråt samma sak: "Menvaf-n, det kom ju inte ett dugg roligt. Fy, vad dåligt! Apple suger eskimopung."

 

Sedan nästa år: "Oooohh! Vad tror ni..." Etc etc etc.

 

Nej, bättre att spara sina produktsläpp till tillfällen som de själva väljer.

 

 

/ Kiwi

...som direkt ska beställa iLife '09.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är lite besviken men men.

Anledningen varför apple inte uppdaterade mac mini, mac pro och så tror ja beror på att de väntar på att intel ska komma ut med fler processorer av de nya processorarkitekturen.....

När det väl kommer då tror ja nog att apple kommer uppdatera det som inte är uppdaterat på länge och det kommer att bli en stor uppdatering på t ex mac pro, hoppas ja iallafall.....

<h1 class="firstHeading">

</h1>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån idé och köpa en iMac nu eller tror ni det kommer en ny inom en snar framtid? surt och precis köpt en och så kommer det en ny

 

Tänker man så får man aldrig ngt köpt. Köp efter vad du behöver nu istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ändrar ju uppenbarligen strategi då de lägger av med dessa expon (som de ser ut idag iaf) eftersom det är alldeles uppenbart att förväntningarna eskalerat till orimliga nivåer i takt med att Apple levererat bättre och bättre produkter.

Du själv med din inställning är ju ett levande och konkret bevis på att det inte skulle hålla i längden att fortsätta på detta sätt.

 

Själv hade jag hoppats på en ny Minimac eftersom det är köpdags för mig. Den borde ha uppdaterats för väldigt länge sedan för att vara ajour med sortimentet. Naturligtvis står det Apple fritt att göra som de vill....... Självklart ligger det massor med arbete bakom alla modifierade programvaror och det ska inte underskattas. Men det är Apple själva som bygger sitt varumärke och det ska byggas långsiktigt vilket innebär att man bör hålla en viss stil. Med ledning av ditt inläggsantal och ditt inlägg gissar jag att du är ganska ny här. Vi begär inte det orimliga, "just one more thing".......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker man så får man aldrig ngt köpt. Köp efter vad du behöver nu istället.

 

Det är helt fel när det gäller minin. Den går verkligen i otakt med dagens möjliga teknik. Sänk priset till 3000:- så blir den prisvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för fel på de som finns nu?

 

Inget fel på dom nuvarande. tänkte mer på att man betalar 15 tusen så kommer det en bättre model för samma pris 1 månad senare. skulle kännas trist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alls anledningen, sluta hitta på saker och spekulera vilt. Dem håller inte dessa event längre för att dem kostar alldeles för mycket samtidigt som dem måste leverera enligt deadline vilket dem inte trivs med (ungefär som Blizzard mao).

Events kommer dem fortsätta att hålla, men då kallar dem själva till presskonferenser.

 

Kul att du börjar med att uppmana till ett slut på alla spekulationer och därefter avlägger din egen spekulation :fane:

 

I övrigt instämmer jag helt i din tankegång om varför, men ställer mig frågande till var våra synpunkter motsäger varandra?

Det finns naturligtvis flera skäl till att att Apple gör som de gör. Jag påstår mig inte veta alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller på att installera iWork 09 nu :D

 

Det är ju på svenska, det äger :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"MacRumorsLive Hacked

 

Tuesday January 06, 2009 01:29 PM EST

Written by arn

Our MacRumorsLive keynote coverage was hacked today, inserting inappropriate content into the text and photo feeds. We apologize for the inconvenience and are working to restore our services. The hack appears to be limited to the MacRumorsLive servers so forum accounts should be safe.

 

We'll continue Macworld Expo coverage on an ongoing basis this week, and will report on Apple's announcements shortly."

 

Detta är det som Macrumors.com skriver om händelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att det inte blev nya iMacar :( menmen så är livet...

 

Någon som vet när och var nästa Apple-event är??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju på svenska, det äger :D

 

Verkligen? Det är ju en ganska fin nyhet för oss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att det inte blev nya iMacar :( menmen så är livet...

 

Någon som vet när och var nästa Apple-event är??

 

Enligt macworld.se är det tisdag 24 februari..Eller så är min tolkning av sista inlägget i live-uppdateringen helt åt skogen. Vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt att det inte blev nya iMacar :( menmen så är livet...

 

Någon som vet när och var nästa Apple-event är??

 

När? Vet bara Apple. Skulle gissa i mars kanske.

Var? Troligen deras pressrum i Cupertino.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...