Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes är borta!


Jensolium

Rekommendera Poster

Jag har installerat iLife 04. Nu när jag ska starta iTunes så dyker det upp ett frågetecken på ikonen i dockan. Jag har sökt efter programmet men finner det inte.

 

Vad har hänt?

Kan jag hämta hem programmet igen och installera, eller ska jag köra från CD-skivan?

Jag låter iTunes sortera mina filer, kommer de att försvinna vid en nyinstallation? Skapas en ny iTunes-mapp som tar bort den innan (d.v.s. min mapp)?

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dum fråga, men har du flyttat programmet iTunes innan du körde uppdateringen till iLife '04? Apples programvaror är lite kinkiga när det gäller var på hårddisken deras program ligger. De vill ligga i huvudnivån i Programmappen. Flyttar man programmet eller gör en undermapp i Pogrammappen och lägger programmet i det så kan det hända skumma saker.

 

Om du är osäker på om iTunesmappen försvinner när du installerar om, gör en backup och ersätt innehållet om den skriver över infon (vilket jag tvivlar på, om mappen är kvar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ordnat nu. Av någon konstig anledning togs iTunes bort vid uppgraderingen/installationen av iLife 04. Jag installerade iTunes från skivan igen och nu har jag programmet igen. Kufiskt.

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...