Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att läsa hemsidor på Föräldrarnätet


henjoh

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Är det fler MAC användare som har problem med att få fram "snack" -sidan på Föräldrarnätet?

 

Efter att webbansvarig har uppdaterat sin hemsida http://www.alltforforaldrar.se så lyckas jag inte komma in på deras interaktiva tjänst "snack" (som är ett diskusionsforum). Dator är iMac 400DV med OS 10.1.5 och explorer 5.2.3 (5815.1).

Det som händer är att när jag går in på snack sidan (som är uppdelat i tre ramar) får upp startsidan i alla tre fönstrena.

Kan detta vara unikt för mig eller är det samma för alla MAC användare?

 

På hemsidan http://www.alltforforaldrar.se/index.php?c...&artikelid=4952 förklarar ledaren om förändringen som har skett.

 

Med Vänlig Hälsning

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade aldeles utmärkt från min dator med OS 9.2.2 och Mozilla 1.2

Dock fick jag inte tre ramar på 'snack' utan bara två. Vad menar du föresten med alla tre i samma fönster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.2.7 Med Explorer blir det tre delar i ramar som fungerar och ser bra ut utom den nedersta som är tom så när som på kommentaren "Välj ett inlägg". I Safari är det lika men det finns inga ramar. Det går att scrolla text och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Så här ser det ut för mig i min PC med Windows XP och IE6:

 

http://www.chinkii.com/uploads/album/misc/...0325-103659.jpg

 

Troligtvis så är det ett fel med kompatabiliteten med Mac! mejla webmastern och påpeka detta så kanske han/hon kan ändra så att det blir bra igen!. IE för mac är förövrigt rena skitbrowsern numera. Safari är för det mesta bättre dock så funkar inte allt med en ännu så egentligen finns ingen riktigt bra browser till mac i dagsläget! man får väl hoppas att Safari blir bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
10.2.7 Med Explorer blir det tre delar i ramar som fungerar och ser bra ut utom den nedersta som är tom så när som på kommentaren "Välj ett inlägg". I Safari är det lika men det finns inga ramar. Det går att scrolla text och allt.

Hej!

 

Så för dig så funkar det med IE för mac?

 

Jag antar då att det är något fuffens med henjoh's version eller version av OSX kanske Jaguar funkar bättre!.

 

henjoh har du provat någon annan browser typ Mozilla eller Netscape?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag har bara provat med IE och inser att det är dags att ta fram den stora plånboken och köpa panther. Då skall även e-certifikat fungera (med lite handpåläggning).

 

Tackar för återkopplingen. Nu vet jag att det finns hopp om framtiden.

Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan Igen!

 

Nu kom jag också in på hemsidan på iMac:en som jag har hemma, på jobbet är det tyvärr Wintel maskin...

Antagligen har webbprogrammeraren för Föräldrarnätet trimmat lite på programkoden.

 

//Henrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...