Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Optimering av enheten har fryst


Pucko

Rekommendera Poster

HJÄLP!

 

Jag har just installerat Panther på datorn och valde uppdatering till version 10.3.3 via programuppdateringen.

 

När allt var nerladdat och installerat startade "Optimering av enheten Macintosh HD". Men nu har den fastnat på 96%... inget har hänt på en timme.

 

Vad ska jag göra? Vågar man starta om datorn, trots att optimeringen inte är klar?

 

:(

 

Edit: Samtidigt som systemuppdateringen valde jag att uppdatera till iPhoto 4.0.1... kan det ha nåt med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips: Innan man installerar uppdat. eller nya prog. Kan det vara läge att reparera skivbehörigheter. också efter installation.

Starta du om och använd skiv rep. Kanske det funkar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som av en händelse så reparerade jag faktiskt skivbehörigheterna igår, vilket var första gången på flera månader och hade inget med att jag skulle uppdatera systemet senare (bara en ren tillfällighet alltså).

 

Jag testar nu att göra om proceduren i förhoppning om att allt ska bli bra.

 

Jag var nämligen tvungen att tvinga datorn till omstart igår och det känns inte riktigt som att den är med i matchen till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 10.3.3 gjorde att mail och safari låste sig, sen körde jag cocktail pilot och då gick allt igång efter en omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...